Løn ved sygemeldning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.819 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. november 2009

Mor til L&S

Hej Piger..

Håber I kan hjælpe mig lidt her..

Jeg er ret sikker på at jeg får min alm løn fra min arbejdsgiver hvis jeg bliver sygemeldt under min graviditet, da de får det godt gjort..

MEN.. Hvad hvis ens læge henviser mig til at starte med at gå ned i tid, så jeg evt arbejder deltid... Får man også ens alm løn fra arbejdsgiver?? Eller går man ned i løn og får sygepenge??

Håber virkelig nogen kan give mig et lille svar..

Knus Rollo 22+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

Fines mor

Så er det vel bare det som hedder en delvis sygemeldning, vil jeg sige.... det giver sygedagpenge.

Anmeld

26. november 2009

Mor til L&S

Fines mor skriver:

Så er det vel bare det som hedder en delvis sygemeldning, vil jeg sige.... det giver sygedagpenge.

Det forstår jeg simpelthen ikke.. Du får sygedagpenge hvis du arbejder deltid? Men fuld løn fra arbejdsgiver hvis du bliver sygemeldt?? Det kan da ikke passe??!!

Anmeld

26. november 2009

Maise

Rollo skriver:

Hej Piger..

Jeg er ret sikker på at jeg får min alm løn fra min arbejdsgiver hvis jeg bliver sygemeldt under min graviditet, da de får det godt gjort..

MEN.. Hvad hvis ens læge henviser mig til at starte med at gå ned i tid, så jeg evt arbejder deltid... Får man også ens alm løn fra arbejdsgiver?? Eller går man ned i løn og får sygepenge??

Knus Rollo 22+2

Du får din almindelige løn uanset. Det er din arbejdsgiver der skal søge sygedagpenge refusion for den tid du er syg uanset og det er en hel sygemelding eller nedsat tid. Har lige været hele møllen igennem selv. Er du offenlig eller privat ansat??

Anmeld

26. november 2009

Mor til L&S

Maise skriver:

Du får din almindelige løn uanset. Det er din arbejdsgiver der skal søge sygedagpenge refusion for den tid du er syg uanset og det er en hel sygemelding eller nedsat tid. Har lige været hele møllen igennem selv. Er du offenlig eller privat ansat??

Hej

Ja det ville jeg også mene.. kunne ikke forstå hvis man kun fik sin alm løn hvis man blev sygemeldt... men sygedagpenge hvis man går ned i timer...

Mente nok at man får sin alm løn uanset hvad..

Jeg er privat ansat - er der forskel fra privat eller offentlig?

Har du både været nede i timer? og nu sygemeldt?

Anmeld

26. november 2009

Maise

Rollo skriver:

Hej

Ja det ville jeg også mene.. kunne ikke forstå hvis man kun fik sin alm løn hvis man blev sygemeldt... men sygedagpenge hvis man går ned i timer...

Mente nok at man får sin alm løn uanset hvad..

Jeg er privat ansat - er der forskel fra privat eller offentlig?

Har du både været nede i timer? og nu sygemeldt?

Jeg er offenlig ansat, så skal selvfølgelig ikke love 100 % at alle regler er ens. Men din løn kan der ikke pilles ved uanset hvordan du sygemelder dig.

Jeg er souschef på en ældrepsykiatrisk afd. og jeg lavede bare mundlig aftale med min chef fra dag til dag, nogengange uge til uge hvordan jeg arbejdede. Det var jo enten det eller en fuld sygemelding, som det så alligevel endte med, men ikke grundet mit job. Dertil havde jeg andre arbejdsvilkår, ingen tunge patienter og ikke så meget arbejde som de andre. Der blev taget meget hensyn til mig. Tror arbejdsgivere er forskellige på det punkt. Vi har en sikkerhedsrepræsentant der lavede en arbejdspladsvurdering som skal være offenlig for resten af medarbejdene så de kunne se hvad jeg kunne og måtte.

Men er ikke klar over hvordan det foregår i det private.

held og lykke

Anmeld

26. november 2009

Maise

Rollo skriver:

Hej Piger..

Knus Rollo 22+2

Er du medlem af en fagforening, de kan guide dig til de præcise regler.

Anmeld

26. november 2009

Lise

Jeg er deltidssygemeldt pga graviditet - har været det nogle uger, og skal være det indtil barsel. Jeg er ansat i privat sektor. Det er blot en aftale jeg har lavet med min arbejdsgiver - men de har så ret til, som du selv nævner, at få godtgjort det "mistede" hos min kommune. Man skal ikke sygemeldes af lægen længere. Men i stedet kan man uarbejde en mulighedserklæring sammen med sin arbejdsgiver, hvis arbejdsgiveren ønsker det.

Jeg får min almindelige løn, selvom jeg kun arbejder deltid nu.

Anmeld

26. november 2009

Mor til L&S

Maise skriver:

Er du medlem af en fagforening, de kan guide dig til de præcise regler.

Nej kun en A-kasse. Så ved ikke rigtig hvem der kan svare mig 100% Jeg er butikschef i en kæde.

Men jeg mente nok at uanset om jeg bliver sygemeldt eller går ned i timer kan de ikke tage min løn fra mig!

Knus

Anmeld

26. november 2009

Mor til L&S

Lise skriver:

Jeg er deltidssygemeldt pga graviditet - har været det nogle uger, og skal være det indtil barsel. Jeg er ansat i privat sektor. Det er blot en aftale jeg har lavet med min arbejdsgiver - men de har så ret til, som du selv nævner, at få godtgjort det "mistede" hos min kommune. Man skal ikke sygemeldes af lægen længere. Men i stedet kan man uarbejde en mulighedserklæring sammen med sin arbejdsgiver, hvis arbejdsgiveren ønsker det.

Jeg får min almindelige løn, selvom jeg kun arbejder deltid nu.

Okay - den kender jeg slet ikke til.. Hvis jeg bliver sygemeldt eller går ned i løn, bliver det nok min læge der afgører det. men var også bare mere itvivl om jeg fik min am løn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.