Hvordan føles bækkenløsning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.071 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. november 2009

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke om jeg er ved og få bækkenløsning...  Sys det er tidligt, for er kun 17 uger henne, men har bare sindsygt ondt hen over lænden, foran på skambenet og så ude i hofterne...

Hva tror i det er?? Og hvordan føles en bækkenløsning??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

Maise

Jeg ved ikke om jeg er ved og få bækkenløsning...  Sys det er tidligt, for er kun 17 uger henne, men har bare sindsygt ondt hen over lænden, foran på skambenet og så ude i hofterne...

Hva tror i det er?? Og hvordan føles en bækkenløsning??

har også haft problemer med mit bækken siden 15-16 uge både i lænd og i skambenet. Kan også være dine muskler og sener og ligamenter der strækker sig. Men lyder mere som bækkenløsning sådan som du beskriver det. Bedste råd. støvsug ikke eller hård rengøring og minus løft og mange hvil. Det hjalp mig meget da jeg lærte at slappe af og min kæreste hjalp mig mere og mere. jeg måtte også stoppe med at arbejde allerede i uge 22 pga det.

Anmeld

25. november 2009

Anonym trådstarter

Maise skriver:

har også haft problemer med mit bækken siden 15-16 uge både i lænd og i skambenet. Kan også være dine muskler og sener og ligamenter der strækker sig. Men lyder mere som bækkenløsning sådan som du beskriver det. Bedste råd. støvsug ikke eller hård rengøring og minus løft og mange hvil. Det hjalp mig meget da jeg lærte at slappe af og min kæreste hjalp mig mere og mere. jeg måtte også stoppe med at arbejde allerede i uge 22 pga det.

Hmm arbejder indenfor sundheds sektoren...  Sååå det med løft kan jeg nok ikke helt undgå... Håber godt nok ikke at det er bækkenløsning..

Anmeld

25. november 2009

Maise

Anonym skriver:

Hmm arbejder indenfor sundheds sektoren...  Sååå det med løft kan jeg nok ikke helt undgå... Håber godt nok ikke at det er bækkenløsning..

jeg er sygeplejerske og souschef på en ældrepsykiatrisk afdeling hvor der udover tung pleje og er fikseringer og udafreagerende patienter. Derfor måtte jeg sygemeldes. Os i sundhedssektoren må passe på os selv for ikke at gøre vores rygge og evt. din bækkenløsning værre. Vi er ikke vandt til at tænke og passe på os selv men kun på andre. jeg havde også meget svært ved at acceptere at skulle stoppe, og prøvede i en måned trods jeg næsten kun lavede souschef arbejde. men det gik ikke. det går hurtigt på en afdeling og det er så svært at blive taget hensyn til.

Anmeld

25. november 2009

Anonym trådstarter

Maise skriver:

jeg er sygeplejerske og souschef på en ældrepsykiatrisk afdeling hvor der udover tung pleje og er fikseringer og udafreagerende patienter. Derfor måtte jeg sygemeldes. Os i sundhedssektoren må passe på os selv for ikke at gøre vores rygge og evt. din bækkenløsning værre. Vi er ikke vandt til at tænke og passe på os selv men kun på andre. jeg havde også meget svært ved at acceptere at skulle stoppe, og prøvede i en måned trods jeg næsten kun lavede souschef arbejde. men det gik ikke. det går hurtigt på en afdeling og det er så svært at blive taget hensyn til.

Ja jeg sys også det er meget svært, vil helst ikke virke pylret..

Og er bange for at blive gjort til den hypokonder...

Anmeld

25. november 2009

Maise

Anonym skriver:

Ja jeg sys også det er meget svært, vil helst ikke virke pylret..

Og er bange for at blive gjort til den hypokonder...

ja lige præcis og så får man af vide at graviditet ikke er en sygdom og de ældre medarbejdere siger at da de var unge gik vi på arbejde tiden ud. Men den generation har heller aldrig været gode til at passe på sig selv for sådan var det for alle dengang. men man kan jo så prøve at spørge dem hvor dårlig ryg de har og hvordan det går med gigten

Anmeld

25. november 2009

Anonym trådstarter

Maise skriver:

ja lige præcis og så får man af vide at graviditet ikke er en sygdom og de ældre medarbejdere siger at da de var unge gik vi på arbejde tiden ud. Men den generation har heller aldrig været gode til at passe på sig selv for sådan var det for alle dengang. men man kan jo så prøve at spørge dem hvor dårlig ryg de har og hvordan det går med gigten

hehe måtte lige trække på smile båndet..  Kan kun give dig ret..

Hvornår gik du til læge med dit??

Anmeld

25. november 2009

Maise

hehe måtte lige trække på smile båndet..  Kan kun give dig ret..

Hvornår gik du til læge med dit??

jeg gik til læge, og blev sendt til fys. efter 1,5 måned havde det ikke ændret sig meget og samtidig med at jeg så pletblødte en del var det egentlig sygehuset det sagde at jeg skulle sygemeldes. så min sag er nok lidt anderledes. men gå til læge, evt fys  og derpå få lavet en arbejdspladsvurdering som alle gravide faktisk skal have lavet af din sikkerhedsrepræsent, hvor der skal stå i hvad du må og ikke må og tal med din afd.spl. om det. dertil skal arbejdspladsvurderingen været offenlig så alle medarbejdere akn læse hvad du kan og må. Og så er det om at få opbarkning af din Afd.spl. sikkerhedsrepræsentant og kollegaer til at passe på dig fordi du har ondt og det skal de. Jeg fik også lavet en APV. De forskellige sygehusregioner har dem liggende som skabelon/model i deres systemer og din sikkerhedsrepræsentant skal vide hvad et er og kan ikke nægte at lave en på dig.

Anmeld

25. november 2009

Anonym trådstarter

Maise skriver:

jeg gik til læge, og blev sendt til fys. efter 1,5 måned havde det ikke ændret sig meget og samtidig med at jeg så pletblødte en del var det egentlig sygehuset det sagde at jeg skulle sygemeldes. så min sag er nok lidt anderledes. men gå til læge, evt fys  og derpå få lavet en arbejdspladsvurdering som alle gravide faktisk skal have lavet af din sikkerhedsrepræsent, hvor der skal stå i hvad du må og ikke må og tal med din afd.spl. om det. dertil skal arbejdspladsvurderingen været offenlig så alle medarbejdere akn læse hvad du kan og må. Og så er det om at få opbarkning af din Afd.spl. sikkerhedsrepræsentant og kollegaer til at passe på dig fordi du har ondt og det skal de.

Jeg har bare en meget skrap læge, så er bange for at blive sendt hjem igen, efter hun nok bare siger at jeg ikke skal pylre...

Og det med sikkerhedsrepræsentanten, er hellere ingen løsning, da hun faktisk lige nu er på vippen til at blive vippet af stillingen pga at hun har sladret om kollegaer osv... Sååå..

Og da jeg ikke har smerter hele tiden, men kun ved hårdt arbejde og så hver aften, så er det bare lidt svært.. Når jeg står op om morgen er der som regel ingen ting..

Har bare lyst til og tude, for ved sku ikke hvad jeg skal gøre ved det..  

Anmeld

25. november 2009

Vingummien

Det gør F****** ondt, og man kan ikke rigtig vende sig i sengen og komme op af en sofa uden det bare bider af smerte. Havde det i meget slem grad og skulle have kæresten til at hjælpe når jeg skulle ud af sengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.