Kolikbørn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. november 2009

Na-Wi

Vores søn har kolik, er der nogen der har samme problem? og har i nogle gode trick til når han er utrøstelig?

Knus en meget træt mooar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

frk andreasen

min datter havde også kolik.

når hun var helt utrøsteligt så hjalp det at have hende på en arm sådan på maven  med hendes numse på ens håndflade og så op og ned med armen forsigtig. det hjalp også at ligge hende på ens ben også skubbe hendes  bøjede ben op på maven og ned igen..

knus tanja 23+3

Anmeld

25. november 2009

EliasMinDejligeSøn<3

hej nu spøger jeg dumt men når de har kolik , græder de så HELE TIDEN!??? undskyld jeg spøger

Anmeld

25. november 2009

qp

Naannaa87 skriver:

Vores søn har kolik, er der nogen der har samme problem? og har i nogle gode trick til når han er utrøstelig?

Forklaringen på kolik er i videnskabelig litteratur ofte ”et umodent tarmsystem”.  Nyere videnskabelige undersøgelser har vist, at indholdsstoffer fra komælk kan give problemer hos enkelte børn, også hos ammebørn, når moderen indtager komælk.

Massér barnets mave, dette kan lette smerterne. At bære barnet i en sele på maven, hjælper med varme, tryghed og gør det lettere for barnet at bøvse.

• Omlæg din kost og undlad at drikke komælk hvis du ammer
  • give mælken langsommere
  • lade barnet bøvse hyppigt
  • lade barnet sidde opret
  • skifte til et andet mærke modermælkserstatning, hvis barnet får dette.

Her er nogle links som du måske kan bruge

http://www.kolik.dk/undersoegelse/baggrund.htm

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=29661.596

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/mavesmerterkolik.htm

Håber du kan bruge noget af det

Anmeld

25. november 2009

frk andreasen

Elias"s mor skriver:

hej nu spøger jeg dumt men når de har kolik , græder de så HELE TIDEN!??? undskyld jeg spøger

min sp sagde at min datter havde aften kolik. hun græd fra seks om aftnen og til 2 -3 stykker om natten..

Anmeld

25. november 2009

TbCp

Vi var til zoneterapi med Liva... ca. 1 uge efter 3. omgang så var det væk... det var så skønt at få en glad pige.

Hun græd heldigvis aldrig om aftenen, men i stedet hele dagen.

Anmeld

25. november 2009

Mca<3

Vi fik også diagnosen kolik på vores Alexander ,,,   Tja om kolik er tarm systemet der driller el ej så fik en kiropraktor hurtigt rettet på problemet som sad i skulderne ,,,  Efter 1 beh. havde vi en helt anden dreng ..  Han græd fra kl 17-22 og du kunne stille uret efter ham

Anmeld

25. november 2009

saxa

Vores datter havde aften kolik.. Der hjalp det at gå en tur med hende i bæreselen, ude i den friske luft...

Anmeld

25. november 2009

BK

Naannaa87 skriver:

Prøv Zoneterapi, for det kan være noget med at tarmsystemet der er overbelastet...

Anmeld

25. november 2009

Ann-

jeg fik rådet at tænde støvsugeren da det er samme lyd som inde i maven, den virkede nogle gange..

Emma skreg 2-3 timer hver aften til hun blev 4 mdr så stoppede der fra den ene dag til den anden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.