Babystol i bilen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.271 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. november 2009

banaman89

Hej ..

Min kæreste og Jeg hentede vores nye bil idag .. Vi kommer så til at snakke om hva side vores datter skal sidde i ..

Hvor har i jeres baby til at sidde ? Hva synes i der er nemmest og sikrest?

Hilsen Anna .. Som godt ved at dette er et mærkelig spørgsmål ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
banaman89 skriver:

Hej ..

Min kæreste og Jeg hentede vores nye bil idag .. Vi kommer så til at snakke om hva side vores datter skal sidde i ..

så vidt muligt skal hun sidde på forsædet (med airbag'en slået fra, naturligvis).

Hvis vi sidder to på forsædet skal hun sidde bag førersædet, så den på passagersædet kan snakke med hende hvis hun af andre årsager ikke kan sidde på forsædet og jeg (eller Daniel) er alene med hende i bilen skal hun sidde i højre side (bag passagersædet), og så skal der være spejl på nakkestøtten så vi kan se hende i bakspejlet. Godt man kan rykke rundt på stolen

Håber det gav mening.

knus Caroline

Anmeld

23. november 2009

LinLin

Caroline86 skriver:

så vidt muligt skal hun sidde på forsædet (med airbag'en slået fra, naturligvis).

Hvis vi sidder to på forsædet skal hun sidde bag førersædet, så den på passagersædet kan snakke med hende hvis hun af andre årsager ikke kan sidde på forsædet og jeg (eller Daniel) er alene med hende i bilen skal hun sidde i højre side (bag passagersædet), og så skal der være spejl på nakkestøtten så vi kan se hende i bakspejlet. Godt man kan rykke rundt på stolen

Håber det gav mening.

knus Caroline

Børn skal da så vidt muligt stå på bagsædet!?

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
sparre skriver:

Børn skal da så vidt muligt stå på bagsædet!?

det er vist lidt forældet, er det ikke? Jeg har hørt at det er fint de står på forsædet, så længe airbag'en er slået fra... Og at stolen faktisk ofte står bedre fast på forsædet fordi sædet er formet... Kan godt være det kun er i nyere biler det er ligemeget!?

Jeg fik i hvert fald at vide det var super fint at have hende stående på forsædet, og specielt når jeg kører alene med hende, så hun kan se mig...

Anmeld

23. november 2009

Mor til Frederic og Freya

banaman89 skriver:

Hej ..

Det i føler jer bedst med.

I vores 4*4 fra '87 sidder han jo foran, da den er gul pladet. I vores familie container sidder han også foran og farmand på bagsædet. Ingen af dem har airback.

Ville dog aldrig sætte ham på bagsædet, bag ved føresædet, da man så skal stå ud mod trafik og tage dem ud. 

Anmeld

23. november 2009

LinLin

banaman89 skriver:

Hej ..

Min søn sidder på bagsædet bag passagersædet, men det er jo også en fremadvendt stol, idet han er 3 år! Hvis jeg skulle køre alene med en bagudvendt ville jeg sætte den på forsædet for at kunne holde øje med babyen - evt airbag slåes fra. (men børn skal jo helst placeres på bagsædet!)

Anmeld

23. november 2009

LinLin

Caroline86 skriver:

det er vist lidt forældet, er det ikke? Jeg har hørt at det er fint de står på forsædet, så længe airbag'en er slået fra... Og at stolen faktisk ofte står bedre fast på forsædet fordi sædet er formet... Kan godt være det kun er i nyere biler det er ligemeget!?

Jeg fik i hvert fald at vide det var super fint at have hende stående på forsædet, og specielt når jeg kører alene med hende, så hun kan se mig...

Jeg ville også sætte den på forsædet hvis jeg skulle køre alene! Men vil stadig synes det virker sikrest at sætte børn bagi!

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

På bagsædet...forsædet på passagersiden er det farligste sted i bilen.

Vi købte en autostol med sådan en dims man lige satte den ned i så den klikkede fast og ikke skulle rode med seler og så stod han midt i bilen. Han kunne ikke forstyrre min kørsel ved at jeg ville sidde og kikke og rode ved ham, give sut osv og så er det bare sikrest han var bagi.

Så jeg ville sætte stolen bagi..

Knus Eva

Anmeld

23. november 2009

Tina2

Har hørt at en airbag der er slået fra ALDRIG er helt sikker??! Den skal tages helt ud, før det er sikkert at sætte dem foran (selvom det jo langtfra er sikkert alligevel, da det er den farligste plads i bilen)

Jeg havde min datter på forsædet eller i passagersiden bagi, når jeg kørte alene.

Nu har jeg begge bagi, da vi har airbag og jeg tager ikke chancen med at slå den fra, det er der ingen grund til når de sidder bagi og det tilmed er mere sikkert...

Anmeld

23. november 2009

Pige2009

Min datter på 4 uger sidder foran på passagersædet, da det er det eneste sted stolen som er monteret med Isofix kan være. Airbaggen er slået fra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.