Ørelægen igen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. november 2009

Klumpe-dumpe

Min lille fjollebolle skal afsted til ørelægen igen imorgen.

I torsdags sagde lægen at hun havde væske i mellemørene men at der pt. ikke skulle gøres noget da hun ikke virkede til at ha´ond og hun hørte hvad jeg sagde.

Men puha, fredag gik også rigtig godt, hun spiste som en gris, lørdag begyndte at tage sig til øret igen, og spiste ikke ret meget. Igår kunne jeg få en meget lille smule aftensmad i hende. I dag har kun spist en lille bitte danon.... og hun har små pyldret hele dagen og pille sig så meget i øret at hun nu har kredtet hul derinde.

Igår og idag har Malucca heller ikke drukket så meget (ifh til hvad hun plejer) af sin flaske, selvom hun gerne vil, så tror jeg det gør ondt. For aller bedst hun ligger og drikker, så begynder hun at tage sit til øret og begynder at græde.

Nu sover hun (langt om længe) på en hel panodil, og så håber jeg virkeli at lægen gør noget i morgen.

Jeg tror hun har tabt sig, (hun har nu også været sløj on and off i 5 uger) og hun må jo helt IKKE tabe sig....

Synes det er så øv bøv lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Ni-ko-li-ne

øv mand... Nikoline skal os til ørelægemanden imorgen.... vi er lige blevet færdige med det Aboticin hun skulle have, det skulle hjælpe på væsken.... men hun piller sig stadig i øret

vi prøver med en zoneterapeut inden drænet, det er vi enige om.....

øv det er bare SÅ træls!! hvor er det synd for lille Malucca-lækker-mus....

men søde, det kan godt være hun ikke må tabe sig, du kan jo bare ikke tvinge hende til at spise, søde!! så det skal du ikke have det skidt over, du gør jo alt du kan

Anmeld

23. november 2009

Klumpe-dumpe

ka-ri-na skriver:

øv mand... Nikoline skal os til ørelægemanden imorgen.... vi er lige blevet færdige med det Aboticin hun skulle have, det skulle hjælpe på væsken.... men hun piller sig stadig i øret

vi prøver med en zoneterapeut inden drænet, det er vi enige om.....

øv det er bare SÅ træls!! hvor er det synd for lille Malucca-lækker-mus....

men søde, det kan godt være hun ikke må tabe sig, du kan jo bare ikke tvinge hende til at spise, søde!! så det skal du ikke have det skidt over, du gør jo alt du kan

øv bøv med Nikoline også 

Spiser Nikoline heller ikke rigtigt? Det virker som om det gør ondt, på Malucca når hun skal tygge

Ja det kan godt være, jeg også skal prøve zoneterp.

Jeg vidste ikke de kunne få piller mod væske, var/er bange for de kan finde på at prikke hul i trommehinden imorgen... Kan jeg slet ikke ha´.

Ørelægen vil ikke sætte dræn ind, før hun er over 10 kg. (HVilke jo vare RIGTIG lang tid) Ellers skal jeg ha´en særlig henvisning til sygehuset, så hun kan få det gjort der.

-Også rigtig god bedring til smukke Nikoline og pøjpøj imorgen ved av-øre-lægen.

Anmeld

23. november 2009

Vinker

Åååh hvor træls med bette pigen  det må gerne snart få en ende så du har din glade og tilfredse pige tilbage igen og så hun kan holde ædegilde til den helt store guldmedalje

Med ønsket om det bedste herfra

Anmeld

23. november 2009

anna-jonas

Åhhhhh...............den lille prut. Hvor er det synd for hende............for det gør virkelig ondt, det mellemørebetændelse. Grunden til at hun græder når hun drikker mælk, er at det vaccum der skabes når man sutter på en flaske, giver et pres på det eustatiske rør (lille gang mellem øre og næse/svælg)................Husk at sætte hende mest muligt op, når hun får flaske Trine. Du skal ikke give hende så lang snor, m.h.t ikke at spise...............for hun er en lille fis, der ikke kan tåle det. Så skal du tale med børnelægen om det, så der kan komme en ordning på det. Kan man evt. få noget ekstra beriget mælk, til småtspisende bebser??

Rigtig god bedring med hende, Trine.................håber virkelig at ørelægen kan hjælpe jer.

Mysser fra Ida og Mette

Anmeld

23. november 2009

Klumpe-dumpe

Vinker skriver:

Åååh hvor træls med bette pigen  det må gerne snart få en ende så du har din glade og tilfredse pige tilbage igen og så hun kan holde ædegilde til den helt store guldmedalje

Med ønsket om det bedste herfra

Tak Søde Rikke

Håber og  jeg også for det snart gør... ellers ender det nok med en indlæggelse,   da hendes "tabe sig %" er del mindre end "almindelige" bebeser. (pt. tør jeg ikke vejen hende, men spér kommer næste fredag, så skal helst ha´fedet hende op inden)

Anmeld

23. november 2009

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

Åhhhhh...............den lille prut. Hvor er det synd for hende............for det gør virkelig ondt, det mellemørebetændelse. Grunden til at hun græder når hun drikker mælk, er at det vaccum der skabes når man sutter på en flaske, giver et pres på det eustatiske rør (lille gang mellem øre og næse/svælg)................Husk at sætte hende mest muligt op, når hun får flaske Trine. Du skal ikke give hende så lang snor, m.h.t ikke at spise...............for hun er en lille fis, der ikke kan tåle det. Så skal du tale med børnelægen om det, så der kan komme en ordning på det. Kan man evt. få noget ekstra beriget mælk, til småtspisende bebser??

Rigtig god bedring med hende, Trine.................håber virkelig at ørelægen kan hjælpe jer.

Mysser fra Ida og Mette

Tak søde Mette.

Ja tænkte nok, det var pga det rør, hun hverken vil ha´sutteflaske eller alm. sut

Jeg siger også til lægen imorgen at det ikke går, at de skal gøre noget. Hun har simpelthen spist så lidt de sidste 4-5 uger. Før spiste hun 3 fuldemåltider og tog 600-800ml mme. nu spiser hun en danon og lige omkring 400ml.

Vi er jo desværre ikke tilknyttet en børnelæge mere, ved ikke om det er ens egen læge der skal hevise til ham igen???

Det eneste mme jeg kender, hvor der vækst-halløj i er prenan, det startede hun med, men det får de kun til de er på 3 kg.

Som jeg skrev til Rikke, så er Maluccas "tabe sig %" mindre end "almindelige" størelse babyer. Så håber virkelig de gør noget imorgen ellers så tror jeg spér (men hun er selvf. ikke så faks) vil indlægge hende (eller henvise til børneafd.) næste fredag når hun kommer.

ps. ikke egngang hendes elskede flødesovs, ville hun ha´her til aften

Anmeld

23. november 2009

MORJESPERSEN

malucca09 skriver:

Min lille fjollebolle skal afsted til ørelægen igen imorgen.

I torsdags sagde lægen at hun havde væske i mellemørene men at der pt. ikke skulle gøres noget da hun ikke virkede til at ha´ond og hun hørte hvad jeg sagde.

Men puha, fredag gik også rigtig godt, hun spiste som en gris, lørdag begyndte at tage sig til øret igen, og spiste ikke ret meget. Igår kunne jeg få en meget lille smule aftensmad i hende. I dag har kun spist en lille bitte danon.... og hun har små pyldret hele dagen og pille sig så meget i øret at hun nu har kredtet hul derinde.

Igår og idag har Malucca heller ikke drukket så meget (ifh til hvad hun plejer) af sin flaske, selvom hun gerne vil, så tror jeg det gør ondt. For aller bedst hun ligger og drikker, så begynder hun at tage sit til øret og begynder at græde.

Nu sover hun (langt om længe) på en hel panodil, og så håber jeg virkeli at lægen gør noget i morgen.

Jeg tror hun har tabt sig, (hun har nu også været sløj on and off i 5 uger) og hun må jo helt IKKE tabe sig....

Synes det er så øv bøv lige nu

Hvor er det bare træls med det øre sjov, som slet ikke er sjovt... Laura tog sig også rigtig meget til øret i dag, og vil helre ikke spise, det tog over en time i dag for at få hende til at sove her til nat, normalt tager de 5-10min.Så jeg tror jeg vil til læge igen i morgen med hende, kan man bare ringe til en øre læge og få en tid eller skal det i gemmen egen læge?

Godbedring til hende

Anmeld

23. november 2009

Ni-ko-li-ne

MORJESPERSEN skriver:

Hvor er det bare træls med det øre sjov, som slet ikke er sjovt... Laura tog sig også rigtig meget til øret i dag, og vil helre ikke spise, det tog over en time i dag for at få hende til at sove her til nat, normalt tager de 5-10min.Så jeg tror jeg vil til læge igen i morgen med hende, kan man bare ringe til en øre læge og få en tid eller skal det i gemmen egen læge?

Godbedring til hende

man skal ikke henvises til ørelæge længere :0)

Anmeld

23. november 2009

Klumpe-dumpe

MORJESPERSEN skriver:

Godbedring til hende

Fie jeg synes bestemt du skal få Laura til ørelægen og ikke den alm. lægen.

Min ørelæge sagde til mig i torsdags at man ikke kunne vide sikker på, hvad den alm. læge sagde mht. ørene. Da de ikke kan se hvad ørelægen kan, men udskriver gerne dråber/penicillin, som ikke altid er den rette behandling.

Her ringer jeg bare direkte til ørelægen. Den tid imorgen er en akuttid. som man altid kan få her.

Du kan evt. sige sige til dem at hun lige har været i behandling for møb. men at desværre er blevet rigtig slemt nu.

Rigtig god bedring til Laura-mus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.