Vi bruger Avent flaster, sutter og dampsterilisator af flere årsager:
- De står på sundhedsstyrelsens hvidliste over flasker der ikke indeholder Bisphenol A.
- De er rare at holde ved - også for vores datter, der siden hun var 6 måneder gerne ville styre flasken selv.
- De har en god stor åbning og med Avent flaskerenseren er både de og sutterne rigtig nemme at rengøre.
- Dampsterilisatoren er fantastisk når man har 8-10 flasker i døgnet der skal rengøres.
- Både sutter og flasker holder længe, forudsat man ikke putter dem i opvaskeren.
- Du kan få sutter med forskelligt antal huller, passende fra et spædbarn til en utålmodig 10 mdr gammel baby, der mener at alt over 5 minutter for 270 ml MME er spild af tid. Der er også sutter til vælling, hvor man kan regulere flowet ved at vende sutten.
- Avent påstår selv at sutterne er designet til at mindske den mængde luft babyerne sluger når de drikker. Om det passer ved jeg ikke, men de 3 gange da Freja var helt lille hvor jeg har brugt andre flasker har hun fået ondt i maven. Om det er et tilfælde eller ej, aner jeg ikke.
Alt i alt betaler jeg for nogle gode, sikre flasker, sutter og tilbehør med gennemtænkte detaljer og udemærket design, og med et barn der kun får flaske og skal have det i et år kommer du til at bruge RIGTIGT mange timer på flaskerne... så jeg synes det er et dumt sted at spare.
Anmeld