Så kom brevet som var længe ventet!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. november 2009

MORJESPERSEN

Jeg kom ind på social og sundhedskolen selv om der var 130 ansøger til 30 pladser. Jeg har forhandlet mig til at få afkottet min udd. med hele 4mdr, så skal klare det hele på 10... Så der bliver lidt at se til. Godt at Simone snart kommer, det er vores unge pige i huset, hun starter her d.1 dec hvor jeg skal lære hende alt omkring piger... og så tager hun jo over mens jeg er i skole.. Jeg er bare så glad Og så kan jeg få voksenelev løn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

JustAnotherName

FEDT! Tillykke med pladsen. Og dejligt at du både har fået kortet lidt af tiden af + du kan få en okay indkomst mens du læser 

Hvad kunne du tænke dig, når du har læst de 10 måneder, tror du ??

Jeg pønser selv lidt på, måske at ville tage SOSU-uddannelsen efter min barsel. Ikke fordi det er DRØMMEuddannelsen overhovedet. Men den er kort at tage og kan bruges indfor flere områder. Og jeg véd, at jeg på den ene eller anden måde, gerne vil arbejde med mennesker. Men jeg havde dog ikke ligefrem ældre-området så meget i tankerne, og det er jo nok, som oftest, dét de fleste SOSUer ender ud med at lave, tror jeg.
Jeg vil nok hellere arbejde indenfor børn&unge eller handicapområdet i virkeligheden. Men jeg er meget lidt afklaret med, hvad jeg skal og vil i fremtiden..... Så jeg har lidt at overveje! 

En anden ting,
Vælger I at beholde pigerne hjemme - og altså lade Jeres "unge pige i huset", Simone, tage sig af dem alle dage, mens I er hjemmefra, fremfor dagpleje eller vuggestue ??
Og hvis det er tilfældet, må jeg så spørge, hvad der har fået Jer til at vælge, at de ikke skal ud og passes blandt andre i institution eller lignende sted ?? 

Kh. Katrine + Bianca & Celina.

Anmeld

22. november 2009

Vingummien

Ej hvor lækkert skal selv starte her til januar, dog på grundforløbet hvor jeg snuser lidt til det sosu kan bruges til og så vælger jeg retning derefter. Bliver sgu godt at komme igang.

Håber det er en sød pige i får i huset, kunne ikke selv gøre det hehe

Anmeld

22. november 2009

Klumpe-dumpe

Tillykke søde Fiesen

Anmeld

22. november 2009

MORJESPERSEN

JustAnotherName skriver:

FEDT! Tillykke med pladsen. Og dejligt at du både har fået kortet lidt af tiden af + du kan få en okay indkomst mens du læser 

Hvad kunne du tænke dig, når du har læst de 10 måneder, tror du ??

Jeg pønser selv lidt på, måske at ville tage SOSU-uddannelsen efter min barsel. Ikke fordi det er DRØMMEuddannelsen overhovedet. Men den er kort at tage og kan bruges indfor flere områder. Og jeg véd, at jeg på den ene eller anden måde, gerne vil arbejde med mennesker. Men jeg havde dog ikke ligefrem ældre-området så meget i tankerne, og det er jo nok, som oftest, dét de fleste SOSUer ender ud med at lave, tror jeg.
Jeg vil nok hellere arbejde indenfor børn&unge eller handicapområdet i virkeligheden. Men jeg er meget lidt afklaret med, hvad jeg skal og vil i fremtiden..... Så jeg har lidt at overveje! 

En anden ting,
Vælger I at beholde pigerne hjemme - og altså lade Jeres "unge pige i huset", Simone, tage sig af dem alle dage, mens I er hjemmefra, fremfor dagpleje eller vuggestue ??
Og hvis det er tilfældet, må jeg så spørge, hvad der har fået Jer til at vælge, at de ikke skal ud og passes blandt andre i institution eller lignende sted ?? 

Kh. Katrine + Bianca & Celina.

Der var mange spørsmål, så taget et af gangen

Før jeg blev gravid var jeg lige stratet på udd. som sous hjælper, men måtte afbryde den, jeg var også skrevet op til assistent udd. men jeg tror ikke jeg vil læse vidre pt, efter de 10mdr. jeg vil gerne arbejde inden for ælderplejde ca 30 timer om ugen i en dagvagt, men det er bare så længe at pigerne er små.. Når de engang går ud af 6 klasse tror jeg at jeg vil læse til blomster dekorratør det er det jeg virklig brænder for, men jeg kan også godt lide at arbejde med mennesker, så det bliver ikke kedligt at skulle arbejde med det de næste 10 år af mit liv...

Jeg kan godt forstå du vil arbejde med de lidt mere unge, det er lidt noget andet end de ældre der er nogle andre udfortninger...

Vi har valgt at få en ung pige i huset pga af pigerne er født 6 uger før tid, så jeg vil vente lidt med de skal i dagpleje for de bliver meget let overstimuleret og ked af om aften når de skal sove hvis der sker for meget i løbet af en dag.... Vi har ansat Simone til at passe dem så længe jeg er i uddanles, vi tog chancen at ansætte hende inde jeg viste om jeg kom ind, men jeg gå ud fra de skal i dagplejde når jeg er færdig uddanet..

En anden grund til vores valg er at hun tilpasse sig til Mikael´s arbejdes tider han arbejder meget om aften, så er det rart at have en extra hånd... Så kan Miakel selv passe pigerne til han skal på arbejde og så kan hun tage over til jeg kommer hjem og hjælpe mig med pigerne...

Og så er det meget billiger end at have dem i dagplejde, kommunen betalet 70% af vores udgifter.. så vi betaler under en plads pris i en dagplejde...

Og så er jeg ikke bange for de ikke bliver stimulert nok for de har jo hinannen at lege med, så de er jo sociale... Vi har 3-4 venner par som har børn på pigern´s alder så dem besøger vi ofte så de ser også andre børn... Vi har fået meget kretik rundt omkring, for det er åbenbart et must at børn skal i dagplejde, men da jeg var barn kom jeg ikke i dagplejde jeg blev passet hjemme og er meget socialt anlagt i dag

Og hvis det går galt med Simone er vi skrevet op på en standby liste til dagplejde, så skal de finde en inden for en md.

Kom endlig med fleres spørsmål, hvis du vide noget

Skal til at se forbrydlsen nu..

Så  en her fra mig

Anmeld

22. november 2009

MORJESPERSEN

malucca09 skriver:

Tillykke søde Fiesen

TAK

Anmeld

22. november 2009

MORJESPERSEN

suanne85 skriver:

Ej hvor lækkert skal selv starte her til januar, dog på grundforløbet hvor jeg snuser lidt til det sosu kan bruges til og så vælger jeg retning derefter. Bliver sgu godt at komme igang.

Håber det er en sød pige i får i huset, kunne ikke selv gøre det hehe

Stort tillykke til dig også, jeg håber du syndes om udd. det er nu hyggligt at arbejde med ældre mennesker

Hvis jeg ikke havde fået tvillinger skulle vi helre ikke have und pige i huset og så skulle barnet også i dagplejde med det samme baraelen stoppede.....

Anmeld

23. november 2009

Karo

Stort tillykke

Anmeld

23. november 2009

Jules

MORJESPERSEN skriver:

Jeg kom ind på social og sundhedskolen selv om der var 130 ansøger til 30 pladser. Jeg har forhandlet mig til at få afkottet min udd. med hele 4mdr, så skal klare det hele på 10... Så der bliver lidt at se til. Godt at Simone snart kommer, det er vores unge pige i huset, hun starter her d.1 dec hvor jeg skal lære hende alt omkring piger... og så tager hun jo over mens jeg er i skole.. Jeg er bare så glad Og så kan jeg få voksenelev løn..

Hvor herligt Det skal nok blive godt

Anmeld

23. november 2009

MORJESPERSEN

Karo skriver:

Stort tillykke

Tak, du kan tror jeg glæder mig til at komme i gang igen eller det er der jo her hjemme hver dag.. men ud blandt andre mennesker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.