Influenza A og spædbørn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2009

Henri84

Tror ikke du kan gøre så meget andet end at søge læge hvis den lille viser symptomer...
Min venindes søn på 6 uger var indlagt i isolation en lille uges tid med influenzaen, så spædbørn er altså ikke immune!!
De måtte ikke komme hjem før han var feberfri og kunne spise sin døgnmængde selv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

Lone Jakobsen

her har alle børnene haft en tur....lægen sagde bare at vi sku være opmærksom på nakkestivhed....eller mangel på kontakt...og som mange skriver....masser af væske. min søn på 4½ mdr hoster kraftigt...jeg ammer ham efter behov og giver ham lidt camille the. 

Anmeld

23. november 2009

MOR-til-2

problemet er bare at man  ikke kan være 100% sikker på om det er alm influenza eller influenza A man har , før man får taget en blodprøve , altså come on alle i dk tror lige pt at de har influenza A og det er derfor at der går så mange rygter om at den ikke er farlig og mild hvor de i virkeligheden bare render rundt med en alm Dansk vinter influenza,,

Anmeld

24. november 2009

hellemor85

Som de fleste af jer andre er jeg heller ikke bekymret over denne her influenza A. Tror altså ikke den er værre end alm. influenza. det eneste der skiller den ad er at den sætter sig i lungerne. De svage mennesker kan da også dø af en alm. influenza..

Anmeld

10. december 2009

<3

Spædbørn der ammer får alt det gode fra mor af også forstærket immunforsvar, hvis det er et flaskebarn er det mere udsat.

Sørg for at barnet får masser af væske og ring hellere en eller mange gange for meget til læge/vagtlæge end en gang for lidt eller sent.

De fleste har haft en meget mild form for Influenza A, om der kommer alm influenza senere ved man ikke , men influenza A kommer igen i januar-februar. Sådan er det hvert år.

Mht. til bekymring; tillykke du er blevet mor! Det er desværre en mors (og fars) lod at være dybt bekymrede hele tiden og det ændrer sig ikke. Man lærer bare af erfaringerne og bliver mindre nem at skræmme.

Pøj pøj med det hele, og husk hellere ringe for meget end for lidt til lægen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.