Influenza A og spædbørn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.780 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. november 2009

Nybagt mor

Ja - har en lille mand  - 14 dage dage gammel.

Her i dag har min mand så følt sig lidt sløj, hvilket selvfølgelig straks får mine alarmklokker til at ringe.

Tænk nu hvis det er influenzaen han har reddet sig - så er jeg og vores lille mand jo helt sikkert allerede smittet.

Nogen herinde der ved noget om spædbørn og influenza A herinde?

På barselsgangen gik de nemlig mest op i at jeg ikke skulle få det de første 3 uger efter fødslen, da immunforsvaret er godt nede efter en fødsel - men de nævnte ingenting om min lille mand??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

Mira0911

Christine-nu nybagt mor skriver:

Ja - har en lille mand  - 14 dage dage gammel.

Her i dag har min mand så følt sig lidt sløj, hvilket selvfølgelig straks får mine alarmklokker til at ringe.

Tænk nu hvis det er influenzaen han har reddet sig - så er jeg og vores lille mand jo helt sikkert allerede smittet.

Nogen herinde der ved noget om spædbørn og influenza A herinde?

På barselsgangen gik de nemlig mest op i at jeg ikke skulle få det de første 3 uger efter fødslen, da immunforsvaret er godt nede efter en fødsel - men de nævnte ingenting om min lille mand??

Min datter på 9 mdr er ramt af Influenza A... Vagtlægen sagde til mig, at jeg skulle sørge for at hun fik masser af væske, have ro om sig, putte med hende...

Vagtlægen sagde, man skulle være rigtig heldig hvis man ikke fik den..

Jeg spurgte ham med hensyn til mig, jeg skulle gå og vente på jeg blev smittet af kæresten eller min datter... Vi måtte ikke gå gæster udefra indtil os...

En fra min familie har pisket stemningen op om det, hvor hun siger "Pas nu på, din datter kan dø, jeg kunne dø osv" Jeg sagde til hende, at hun skulle stoppe omgående, for vi var ikke i risiko gruppen - Dem er der syge i forvejen, er i risiko gruppen... Så hun skulle bare holde sin mund...

Hvis du er bekymret, synes jeg du skal ringe til vagtlægen... For det er jo i luften...

Anmeld

22. november 2009

Nybagt mor

Ja - enig, der er helt sikkert pisket en stemning op omkring det. I bund og grund er det jo bare en influenza.

HVIS... nu det viser sig at det er influenza min mand har, og vores lille mand og jeg også begynder at få symptomer - ja så vil jeg da også bestemt ringe til vagtlægen. Er dog heldigvis ikke aktuelt ligenu.

Så mere for at høre hvad I ved om det herinde

Anmeld

22. november 2009

Mira0911

Christine-nu nybagt mor skriver:

Ja - enig, der er helt sikkert pisket en stemning op omkring det. I bund og grund er det jo bare en influenza.

HVIS... nu det viser sig at det er influenza min mand har, og vores lille mand og jeg også begynder at få symptomer - ja så vil jeg da også bestemt ringe til vagtlægen. Er dog heldigvis ikke aktuelt ligenu.

Så mere for at høre hvad I ved om det herinde

Lige præcis - Vagtlægen sagde også til mig at, det var jo bare en influenza...

Min kæreste havde symptomerne: Tør hoste, hoster slim op, hovedpine, ømme muskler og led, frøs og havde kuldegysninger og feber...

Da han ringede til vagtlægen, spurgte han om det samme, og kæresten kunne kun sige ja til det hele...

For nogen kommer der også diárre...

Anmeld

22. november 2009

iln

Spædbørn er immun overfor influenza A.

Skal prøve at se om jeg kan få manden til at finde artiklen... så henviser jeg lige til.

Anmeld

22. november 2009

Nybagt mor

iln skriver:

Skal prøve at se om jeg kan få manden til at finde artiklen... så henviser jeg lige til.

Virkelig? - Og ja - vil da rigtig gerne læse den artikel, hvis I kan finde frem til den igen

Anmeld

22. november 2009

SAL

iln skriver:

DEN viljeg RIGTIG gerne se den artikel For så får man da lidt mere ro som mor til et spædbarn!

Anmeld

22. november 2009

Nybagt mor

LouiseN skriver:

DEN viljeg RIGTIG gerne se den artikel For så får man da lidt mere ro som mor til et spædbarn!

Lige præcis mine tanker

Anmeld

22. november 2009

MOR-til-2

Godaften Piger : D

Babyer er IKKE immune over for influenza A , men der er mindre chance for at de bliver ramt da de er beskyttet af moderens immunforsvar, dvs at flaske børn er i lige så stor risiko som os andre , derfor laves vaksinen også helt ned til 6 månder gamle babyer,

Jeg er personligt selv blevet vaksineret grunned min asma, og spurte lægen mht. mine 2 dejlige drenge , Hun sage at så længe de er sunde og raske så skal de ikke vaksineres, de skal bare have god væske og omsorg, hvis de derimod har feber ( man kan godt være smittet uden at have feber ) eller ligne symtomer i mere end 3 dage så skulle man undersøges mere grundigt for måske at sætte en behandling igang , grunned at influenzaen kan give lungebetændelse osv osv..

så alt i alt er reglerne gældene for babyer, børn og voksene,, så længe man ikke er i risiko gruppen ,

Men personligt ville jeg få mine børn vaksineret når den bliver tilgængelig for alle..  

det kan godt ske den bare er som en alm influenza , og dog , for den angriber sunde og raske folk og den kan give alvorlige efterfølgs sygdomme og i værste fald føre til døden , den har allerrede mange liv på samvittigheden.

det er en chance at tage , og man skal virkelig tænke sig godt om , det gælder vores børns ve og vel,  om man vælger vaksinen eller ej ,

Anmeld

22. november 2009

iln

Kæresten mener det var i Jyllandsposten han læste artiklen, men han vil prøve at finde den imorgen og så sende et link til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.