hc=k skriver:
Min lille dreng på snart 8 måneder vil ikke spise, han bliver helt hysterisk hver gang han ser skeen og hyler når den nærmer sig hans mund.
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre .
Hjælp
det lyder lige som herhjemme, her er han blot 14 ½ mdr. Han nægted fuldstændigt sin morgenmad, sad og var bund ulykkelig. Vi prøved med hans ynglings, yoghurt med jordbær - heller ikke det ville han have.
De kan have dage hvor de næsten intet spiser, men de kloge siger at det skal de nok komme efter igen... Men man bliver frustreret hver gang, men prøv at skjule det. Sid heller ikke overvåge hans spisning, dette kan de også mærke.
Her hjemme har vi en dreng der aldrig har været god til at spise og kan have mange dage i streg uden næsten noget mad. Han er ikke kræsen, men har sine 'madlede' dage. Han får det samme som os og han tager det han vil have. Så hvis han en aften kun spiser grønsagerne og lader alt andet ligge, får han blot nogle flere grønsager. Hvis han vil have hjælp, gør han tegn til det og vi hjælper ham. hvis vi prøver at gøre eks en gaffel klar med kartoffel, går han helt amok - kaster med den osv. Så han får lov at sidde, men vi holder da ud af sidekrogen øje med ham. Når han begynder at kaste med maden mm, gør vi ham det klart det ikke er ok og tager hans tallerken væk. Men får den igen, hvis han gør tegn til han vil have mere.
At spise skal være en hyggelig og fælles ting og ikke en magtkamp/ madkrig, hvor man sidder som en høg over dem.
Det værste du kan gøre er at tvinge, tvang har den modsatte virkning.
For nogle dage siden nægted han aftensmaden, han sad med tårerne ned af kinderne og nægted at kigge på sin mad. Sådan fortsatte han i 10 min, hvor vi lod ham side og spiste vores egen mad. (selvom det er hårdt) Han endte med hulkende selv at dyppe hans pegefinger ned i maden og smage på det.
Måske der er tænder på vej, eller han er lidt skidt. Men så længe han virker ok, spiser til nogle måltider, er som han plejer - skal det nok komme igen.