Han vil ikke spise hva gør jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.548 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. november 2009

hc=k

Min lille dreng på snart 8 måneder vil ikke spise, han bliver helt hysterisk hver gang han ser skeen og hyler når den nærmer sig hans mund.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre .

Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

Mor til Frederic og Freya

hc=k skriver:

Min lille dreng på snart 8 måneder vil ikke spise, han bliver helt hysterisk hver gang han ser skeen og hyler når den nærmer sig hans mund.

Hjælp

det lyder lige som herhjemme, her er han blot 14 ½ mdr. Han nægted fuldstændigt sin morgenmad, sad og var bund ulykkelig. Vi prøved med hans ynglings, yoghurt med jordbær - heller ikke det ville han have.

De kan have dage hvor de næsten intet spiser, men de kloge siger at det skal de nok komme efter igen... Men man bliver frustreret hver gang, men prøv at skjule det. Sid heller ikke overvåge hans spisning, dette kan de også mærke.

Her hjemme har vi en dreng der aldrig har været god til at spise og kan have mange dage i streg uden næsten noget mad. Han er ikke kræsen, men har sine 'madlede' dage. Han får det samme som os og han tager det han vil have. Så hvis han en aften kun spiser grønsagerne og lader alt andet ligge, får han blot nogle flere grønsager. Hvis han vil have hjælp, gør han tegn til det og vi hjælper ham. hvis vi prøver at gøre eks en gaffel klar med kartoffel, går han helt amok - kaster med den osv. Så han får lov at sidde, men vi holder da ud af sidekrogen øje med ham. Når han begynder at kaste med maden mm, gør vi ham det klart det ikke er ok og tager hans tallerken væk. Men får den igen, hvis han gør tegn til han vil have mere.

At spise skal være en hyggelig og fælles ting og ikke en magtkamp/ madkrig, hvor man sidder som en høg over dem.

Det værste du kan gøre er at tvinge, tvang har den modsatte virkning.

For nogle dage siden nægted han aftensmaden, han sad med tårerne ned af kinderne og nægted at kigge på sin mad. Sådan fortsatte han i 10 min, hvor vi lod ham side og spiste vores egen mad. (selvom det er hårdt) Han endte med hulkende selv at dyppe hans pegefinger ned i maden og smage på det.

Måske der er tænder på vej, eller han er lidt skidt. Men så længe han virker ok, spiser til nogle måltider, er som han plejer - skal det nok komme igen.

Anmeld

22. november 2009

har han sin egen ske? så han eksempvis selv prøver og når han har smagt på det at du hjælper ham med din ske.

Anmeld

22. november 2009

hc=k

Frederic's moar skriver:

det lyder lige som herhjemme, her er han blot 14 ½ mdr. Han nægted fuldstændigt sin morgenmad, sad og var bund ulykkelig. Vi prøved med hans ynglings, yoghurt med jordbær - heller ikke det ville han have.

De kan have dage hvor de næsten intet spiser, men de kloge siger at det skal de nok komme efter igen... Men man bliver frustreret hver gang, men prøv at skjule det. Sid heller ikke overvåge hans spisning, dette kan de også mærke.

Her hjemme har vi en dreng der aldrig har været god til at spise og kan have mange dage i streg uden næsten noget mad. Han er ikke kræsen, men har sine 'madlede' dage. Han får det samme som os og han tager det han vil have. Så hvis han en aften kun spiser grønsagerne og lader alt andet ligge, får han blot nogle flere grønsager. Hvis han vil have hjælp, gør han tegn til det og vi hjælper ham. hvis vi prøver at gøre eks en gaffel klar med kartoffel, går han helt amok - kaster med den osv. Så han får lov at sidde, men vi holder da ud af sidekrogen øje med ham. Når han begynder at kaste med maden mm, gør vi ham det klart det ikke er ok og tager hans tallerken væk. Men får den igen, hvis han gør tegn til han vil have mere.

At spise skal være en hyggelig og fælles ting og ikke en magtkamp/ madkrig, hvor man sidder som en høg over dem.

Det værste du kan gøre er at tvinge, tvang har den modsatte virkning.

For nogle dage siden nægted han aftensmaden, han sad med tårerne ned af kinderne og nægted at kigge på sin mad. Sådan fortsatte han i 10 min, hvor vi lod ham side og spiste vores egen mad. (selvom det er hårdt) Han endte med hulkende selv at dyppe hans pegefinger ned i maden og smage på det.

Måske der er tænder på vej, eller han er lidt skidt. Men så længe han virker ok, spiser til nogle måltider, er som han plejer - skal det nok komme igen.

Okay så det er ikke nødvendigvis fordi der er noget galt??

Han nægter alle måltiderne og vil egentlig bare gerne sove.. Jeg synes bare det er meget underligt.

Anmeld

22. november 2009

hc=k

Frederic's moar skriver:

har han sin egen ske? så han eksempvis selv prøver og når han har smagt på det at du hjælper ham med din ske.

Han har sin egen ske, men den vil han ikke have hvis der er mad på.

Anmeld

22. november 2009

hc=k skriver:

Okay så det er ikke nødvendigvis fordi der er noget galt??

Han nægter alle måltiderne og vil egentlig bare gerne sove.. Jeg synes bare det er meget underligt.

Det er svært at sige...

Hvad hvis du giver ham noget 'nyt', et stykke banan i hånden eller en overmoden pære, riskage? Noget andet grød...

Virker han ellers sund og rask?

Det kan være et han er midt i et spring i hans udvikling. At han måske er ved at blive syg... Feber? andet...

Anmeld

22. november 2009

hc=k skriver:

Han har sin egen ske, men den vil han ikke have hvis der er mad på.

hvad hvis han selv stikker ske'en ned i hans tallerken, eller at du lægger hans ske deri og så lader ham selv side og udforske..

Anmeld

22. november 2009

hc=k

Frederic's moar skriver:

Det er svært at sige...

Hvad hvis du giver ham noget 'nyt', et stykke banan i hånden eller en overmoden pære, riskage? Noget andet grød...

Virker han ellers sund og rask?

Det kan være et han er midt i et spring i hans udvikling. At han måske er ved at blive syg... Feber? andet...

Han har fået Astmatisk Bronkitis og hoster rigtig meget, han havde feber i tirsdags hvor jeg var hos lægen og det hele har stået på siden da. Han vil intet have ikke engang en kiks eller frugt. Hvis jeg putter hans ske i hans mad og lader ham sidde selv bliver han hidsig og smider med maden mens han hyler. Det eneste han virkelig gerne vil er at hænge på min arm og pive. Hvis jeg går mere end 2 meter væk fra ham bliver han vildt ulykkelig ikke engang hans far er god nok.

Anmeld

22. november 2009

Mca<3

hc=k skriver:

Hjælp

Vil han ikke have sin flaske ??  Så giv ham den til han får det bedre ,,

Anmeld

22. november 2009

hc=k

Mammi ,,, skriver:

Vil han ikke have sin flaske ??  Så giv ham den til han får det bedre ,,

Joo den vil han gerne have, men han vil ikke have ret meget af den. Jeg giver han den dog fordi jeg ikke kan lide at han slet ikke får noget næring overhovedet. Han spiser lige nu kun 300 ml max om dagen og jeg kan simpelthen ikke få mere i ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.