Børn omkring de 15 mdr....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2009

starsofheaven

min datter er 17 mdr, ved ik lige hvor lang hun er men hun bruger str 92 i alt tøj, str 22 i sko, og hun siger mama (mor), bar (far) barbar (farfar) muh(ko) est eller iiiihh (hest) kat (dis) vov vov (hund) nynnn nynn (bil) hop (hop) Hej (hej) bye bye (hej hej) dak (tak) ja og alt muligt andet.. hun vejer 12 kg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2009

Henri84

Frederic's moar skriver:

Frederic bliver 15 mdr her den 3 dec.

Han vejer 9,7 kg og er 85,5 cm lang (egen læge) Vi bruger 86 i bukser (hurra for de laver knap/ ellastik system på inderside) og 80 i bluser. Alle hans uld body'er er str 90 og vi er lige gået op i str 21 i sko.

Han siger rent: far, farfar, mormor, traktor, hej hej, ja, nej, bil, babu, mad og håndtegnet), vov vov, ti, bad, to og viser samtidig 2 fingre, mere (når han vil have mere), den, det, taaakkk

Mindre rent: est (hest) og hvad den siger, latbil (lastbil) og biblyde når han bakker og brummelyde når det går fremad, båld (bold), allon (ballon), mami (mor), ampe (lampe)

Når vi spørger hvad siger æsel, svarer han iah iah, ko - muhh, kat -miv (miauv), hønen - gog gog, hund - vov vov, kylling/ fugle - pip pip, hest - puh

Han henter selv sine støvler, når vi spørger ham hvor de er. Spørg hvor hans jakke er og han går ud til den, osv.

Derud over har han forskellige håndtegn for: drikke, av, hjælp, sko/støvler, sulten, gris, hest, jakke/overtøj, mad.

Han er da for sej til det snakken

Anmeld

21. november 2009

4xGreve

Daniella er 18 måneder, ca. 76-77cm høj og ca. 9kg.
Hun bruger str. 80-86 i tøj noget enkelt er oppe i 92 og bruger str. 21-22 i sko

Kan gå, og løbe, danse, hoppe, falde for sjovt mm. spiser selv, drikker selv, hjælper selv med at tag ble og bukser på, hun kan børste tænder på os, og kommer er utrolig omsorgsfuld kommer f.eks og vil give os noget at drikke af hendes glas og deler gerne sin mad med os (ikke fordi hun ikke selv kan spise den men fordi hun nyder at dele med os, og gøre for os som vi for hende).

Hun kan sige rigtig mange ord så mange at jeg ikke kan huske dem alle eller tælle til det længer men de mest brugte er:

Far, Mor, Nej, Ja, Mad, tak, min, mig, dem, der, det, ha, med, gå, min, se, fugl, får, Daniella, dum, dygtig, ko, dejligt, hej, sove, sådan, kom, hov, ups, bold, puha, åh ohh , bumm (når hun lander på numsen eller noget falder til jorden (svaget er der: godmorgen) osv.

Sætninger er der:

Tak for mad, Dygtig Daniella...

Dyre lyde mm.:

hmm hmm (hendes fortolkning af vov vov) mææhhh (får) smaske smaske (giraf for den spiser jo hele tiden hehe) gok gok (høne/kylling) vrum vrum (bil) muuhh (ko) også kan hun sige som farlige dyr (håber i forstår hvad jeg mener men f.eks dinoér, tiger osv)

Hun henter selv sko og vil gerne prøve, tøj, sko, hatte mm. hun kan drikke af en alm. vand dunk/flaske, hvis vi siger ryste så laver hun ryste bevægelser som når man ryster flasken, er hun sulten går hun hen i skabet henter en talerken sætter den på bordet, siger mad og prøver derefter at komme op i sin stol mens hun højlydt gør opmærksom på sig selv. hvis hun ikke syntes fjernsynet er højt nok går hun selv hen og skruer op osv. hehe

Og der er meget meget mere men det hele går også så stærkt og vores DP siger hun er godt med og evt. lidt fremme af sin alder udviklings mæssigt...

Men altså det er jo ikke til at tag fejl af at hun er lidt lille og syntes heller ikke rigtigt ar hun har taget nogen ryk i længden meget længe, men håber vægten bevæger sig...

og der er jo meget meget mere men man kan jo fortsætte i uendeligheder, men det ved i alle jo nok... hehe

Anmeld

21. november 2009

Mor til Frederic og Freya

Henri84 skriver:

Han er da for sej til det snakken

tja... ved ikke hvor meget de skal og kan sige, men tak...

Han efterligner os meget. De 2 fingre og tallet 2 kom idag, da vi sad og læste tælle bog. Først talte jeg selv, samtidig med fingerne - derefter talte jeg og han peged selv. Viste ham at  på den ene side er der 2 ting og viste ham 2 fingre. Nu blader han selv i bogen til der hvor der er 2 ting, peger i bogen, prøver at sige en-to og viser 2 fingre.... så bliver man lige lidt stolt.

Da han ikke kunne gå selv endnu, gik han fremad på gå ben og skubbed hans gåvogn tilbage på kravle maner. frem og tilbage, igen og igen...

Det har altid været et motto herhjemme, når folk kommentere om han ikke kunne det og det endnu, at han måske ikke er så langt fremme på nogle punkter som hans jævnaldrende - men så kan han så mange andre ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.