Daniella er 18 måneder, ca. 76-77cm høj og ca. 9kg.
Hun bruger str. 80-86 i tøj noget enkelt er oppe i 92 og bruger str. 21-22 i sko
Kan gå, og løbe, danse, hoppe, falde for sjovt mm. spiser selv, drikker selv, hjælper selv med at tag ble og bukser på, hun kan børste tænder på os, og kommer er utrolig omsorgsfuld kommer f.eks og vil give os noget at drikke af hendes glas og deler gerne sin mad med os (ikke fordi hun ikke selv kan spise den men fordi hun nyder at dele med os, og gøre for os som vi for hende).
Hun kan sige rigtig mange ord så mange at jeg ikke kan huske dem alle eller tælle til det længer men de mest brugte er:
Far, Mor, Nej, Ja, Mad, tak, min, mig, dem, der, det, ha, med, gå, min, se, fugl, får, Daniella, dum, dygtig, ko, dejligt, hej, sove, sådan, kom, hov, ups, bold, puha, åh ohh , bumm (når hun lander på numsen eller noget falder til jorden (svaget er der: godmorgen) osv.
Sætninger er der:
Tak for mad, Dygtig Daniella...
Dyre lyde mm.:
hmm hmm (hendes fortolkning af vov vov) mææhhh (får) smaske smaske (giraf for den spiser jo hele tiden hehe) gok gok (høne/kylling) vrum vrum (bil) muuhh (ko) også kan hun sige som farlige dyr (håber i forstår hvad jeg mener men f.eks dinoér, tiger osv)
Hun henter selv sko og vil gerne prøve, tøj, sko, hatte mm. hun kan drikke af en alm. vand dunk/flaske, hvis vi siger ryste så laver hun ryste bevægelser som når man ryster flasken, er hun sulten går hun hen i skabet henter en talerken sætter den på bordet, siger mad og prøver derefter at komme op i sin stol mens hun højlydt gør opmærksom på sig selv. hvis hun ikke syntes fjernsynet er højt nok går hun selv hen og skruer op osv. hehe
Og der er meget meget mere men det hele går også så stærkt og vores DP siger hun er godt med og evt. lidt fremme af sin alder udviklings mæssigt...
Men altså det er jo ikke til at tag fejl af at hun er lidt lille og syntes heller ikke rigtigt ar hun har taget nogen ryk i længden meget længe, men håber vægten bevæger sig...
og der er jo meget meget mere men man kan jo fortsætte i uendeligheder, men det ved i alle jo nok... hehe