Børn omkring de 15 mdr....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.363 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. november 2009

Henri84

Hvor store er de nu? Hvilken str. bruger de i tøj?
Hvad kan de sige?

Elias er 9,8 kg og 86 cm... Bruger str. 80 i bukser og 86/92 i alt andet...
Sprogligt er han ikke ret god Han siger en bestemt brummelyd til biler, vov vov, baaabuuu, dar=far, maa=mad, og det er vidst det.... Sys han står helt stille sprogligt, men det kommer vel på et tidspunkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2009

Vingummien

Emil bliver 16 mdr her den 2 december, han har været gået meget i stå pga sygdom, men er endelig kommet i gang igen og er 79cm og vejer 10,5kg, han har tabt sig lidt i den her uge da han jo har haft influenza. Men i forhold til han str bruger han stort tøj, han bruger str 86 og i  noget af det er han godt på vej over til 92, hans hoved er meget stort og der bruger han minimun str 3 år i hat har lige købt nissehue og det er en str 5 år den til 3 årig kunne han ikke passe

Emil kan sige hej højt og tydeligt hehe tror han siger det 500 gange om dagen og så kan han sige hov som også er flittig brugt af ham hvis han taber noget eller vælter noget. Så kan han sige se og det bruger han også tit hvis vi er ude så peger han og siger se, er lidt pinligt når han mener han skal gøre det ved alle vi går forbi hehe. Og så kan han sige ja og nej siger han ikke men ryster på hovedet i stedet for. Han er godt il at gentage når man viser ham noget og siger hvad det er, men ikke sikkert han husker det  til næste gang.

men tror han  selv er overbevist om at han kan sige en masse andet ordentlig, for han kan komme hen til en kigge en dybt i øjnene og sige en masse med dybt alvorlig stemme og gentager det hvis man ikke lige svare eller kigger uforstående på ham, men de fleste gange kan vi se på hans krops sprog hvad det er han vil. Og sp kan han sige som en bil, så kravler han rundt med sin legetøjs biler i stuen og siger wrooom wroom hehe.

Emil kan så ikke gå endnu, men tror ikke der går længe, han har taget sit første skridt men er ikke kommet videre, er heller ikke nemt så meget som han har været syg. men er stolt af ham alligevel for så er der en masse andet han kan

Anmeld

21. november 2009

Vingummien

Den mente så lige jeg skulle svare 2 gange

Anmeld

21. november 2009

netdaddy

Luka bliver 15 måneder her den 26/11-09

Er ca. 84-85 cm, vejer 11,9 kilo. Har gået siden han var 9 1/2 måned.

Bruger str. 86 i trøjer (skal snart i 92 da ærmerne er lige korte nok), og 80 i bukser og 22-23 i sko/støvler.

Sprogligt har vi for noget tid siden talt ca. 25-26 ord han kan gengive så det er til at forstå.

Af dyrelyde er der ko (mbuh), kat (maov), hund (vovvov), hest (iiihhhh), får (baaah - sagt med lidt knurren i stemmen, så det er nogle farlig får), ged (samme som får), ugle (uhuh), and (rap-rap), høne (gok-gok).

Og så siger han tak for mad (ba maa(d) ) og en masse andre end sidst vi talte sammen.

Så han er rimelig godt med indtil videre.

Anmeld

21. november 2009

Vingummien

Wauv nu kan jeg godt se hvad min sp mener med at Emil er i den lave ende i længden af sin alder hehe

Anmeld

21. november 2009

Henri84

suanne85 skriver:

Wauv nu kan jeg godt se hvad min sp mener med at Emil er i den lave ende i længden af sin alder hehe

Jeg sys da nu han lyder fin nok

Anmeld

21. november 2009

Vingummien

Henri84 skriver:

Jeg sys da nu han lyder fin nok

Ja, han er også fin, men en bette prop efterhånden, han var så stor af sin alder, så blev han så meget syg og nu er han i den lave ende af sin alder, utroligt hvor meget det kan ændre sig sådan noget.

Anmeld

21. november 2009

Henri84

suanne85 skriver:

Ja, han er også fin, men en bette prop efterhånden, han var så stor af sin alder, så blev han så meget syg og nu er han i den lave ende af sin alder, utroligt hvor meget det kan ændre sig sådan noget.

hehe ja... Sys da ellers vægt og længde lyder til at passe godt sammen, ikke som E der bare ikke kan holde nogle bukser oppe

Anmeld

21. november 2009

LotteGabriella

Hvor store er de nu? Hvilken str. bruger de i tøj?
Hvad kan de sige?

Elias er 9,8 kg og 86 cm... Bruger str. 80 i bukser og 86/92 i alt andet...
Sprogligt er han ikke ret god Han siger en bestemt brummelyd til biler, vov vov, baaabuuu, dar=far, maa=mad, og det er vidst det.... Sys han står helt stille sprogligt, men det kommer vel på et tidspunkt

Daniella bliver 16 mdr. her den 28. november og bruger str. 80/86. Hun vejer 11 kg og er 82 lang

Hun siger bye bye, puha, baba (med løftete finger og det hele, ligesom når vi siger det som skæld ud) kiks, aaaar=far, oaaar=mor, bete=bedste, mommo=mormor, ma=mad, uva=Ulla, goba=Connie (hendes dagplejemor LOL), jice=juice, va=vand, bagabah=tak for mad, og mobba=morfar. Hun kan dyrelydene på abe, hund, løve, hane, ko, and og fugl....

Min mand startede først med at tale rigtigt som 3 årig, så det er jo meget forskelligt!!!

Anmeld

21. november 2009

Mor til Frederic og Freya

Frederic bliver 15 mdr her den 3 dec.

Han vejer 9,7 kg og er 85,5 cm lang (egen læge) Vi bruger 86 i bukser (hurra for de laver knap/ ellastik system på inderside) og 80 i bluser. Alle hans uld body'er er str 90 og vi er lige gået op i str 21 i sko.

Han siger rent: far, farfar, mormor, traktor, hej hej, ja, nej, bil, babu, mad og håndtegnet), vov vov, ti, bad, to og viser samtidig 2 fingre, mere (når han vil have mere), den, det, taaakkk

Mindre rent: est (hest) og hvad den siger, latbil (lastbil) og biblyde når han bakker og brummelyde når det går fremad, båld (bold), allon (ballon), mami (mor), ampe (lampe)

Når vi spørger hvad siger æsel, svarer han iah iah, ko - muhh, kat -miv (miauv), hønen - gog gog, hund - vov vov, kylling/ fugle - pip pip, hest - puh

Han henter selv sine støvler, når vi spørger ham hvor de er. Spørg hvor hans jakke er og han går ud til den, osv.

Derud over har han forskellige håndtegn for: drikke, av, hjælp, sko/støvler, sulten, gris, hest, jakke/overtøj, mad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.