I min tilfælde passer det vidst heller ikke. Jeg var den ældste og der blev stillet store krav til mig og mine forældre havde rigtig mange forventninger til mig. Det resulterede selvfølgelig i, at jeg blev mere selvstændig, følte mig presset og tog afstand til dem.
Min bror er 4 år yngre end mig og ham har de altid værnet omkring. Han har været det gode og eksemplariske barn imens jeg var lidt en "outsider" og gjorde alt jeg ikke måtte.... 
Jeg flyttede hjemmefra som 18 årig og min bror bliver 29 snart og bor stadig hjemme - han får alt serveret og der stilles ingen krav til ham mht noget som helst. Han har et job indenfor rejsebrancen som han går op i med hovede og sjæl, min mor smørrer stadig hans madpakke, vasker hans tøj, reder hans seng, lægger tøj frem til ham og sørger for, at han får købt nyt tøj når der er behov for det. Meeeeeeeeeeget usundt.... men det er blevet en vane for hende, at gøre alt dette for ham.
Begge mine forældre er meget beskyttende overfor min bror hvilket resulterer i, at de som regel forsvarer hans handlinger og væren når jeg kommenterer på noget.
Da jeg var yngre var jeg lidt misundelig på al den positive opmærksomhed han gik men i dag kan jeg godt se, at det sgu heldigvis har været til min egen fordel! 
Anmeld