Hvor meget kan man forlange af sin boligforening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2009

Nemesis

Synes du skal prøve at ringe til LLO for at høre om der er regler på området. Et eller andet sted mener jeg bestemt at der ikke må være sammenhæng på den måde mellem lejligheder.

Her tænker jeg pga gas, brand, røg osv. Dette skal jo helt ikke kunne komme fra lejlighed til lejlighed via sprækker, aftræk eller andet.

Så håber da i kan blive røgfrie igen

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

qp

suanne85 skriver:

Ja men er jo en god chance for at kommunen vil give os et mere hvis boligforeningen giver os ret i at det ikke er sundt for os at bo her eller kommunen f.eks kan se det. For de vil godt give 2, hvis man har en god grund til det og man har betalt godt af på det man har i forvejen. er en masse regler inden for det.

Jeg håber det for jer... I skal da bare i gang og så må man forsøge, at se positivt på det

Kan Emil ikke sove i jeres soveværelse hvis der ellers ikke lugter af røg?

Anmeld

19. november 2009

qp

suanne85 skriver:

Hehe ja, men havde jeg de penge havde jeg nok flyttet i nyt menn var elelrs en smart ide

Du kan få en bærbar til 3500 - så det er liiiiiiiiidt billigere end et depositum hehe

Anmeld

20. november 2009

wamse

Jeg ville kontake boligselskabet, for det er da ikke meningen at man kan lugte de andre naboer i en lejlighed. Man må da kunne isolere eller i den stil, der var lugten kommer op?? Jeg har boet i mange forskellige lejligheder, men aldrig oplevet at man kunne lugte en nabo

Anmeld

20. november 2009

Rikke, Liam & Linus

suanne85 skriver:

Står i en træls situation og ved ikke rigtig om man kan gøre noget ved det.

Jeg har ikke noget i mod folk der ryger bare de ikke gør det i vores lejlighed, eller puster det direkte ind i hovedet på mig, har selv været ryger engang så ved hvor meget en smøg kan betyde for et menneske.

Vores underbo har fået lavet deres bryggers om til computerrum og det har så resulteret i at vores bryggers, store badeværelse og Emils værelse lugter vildt meget af røg fordi de ryger og det gør de selvfølgelig også i deres computerrum. Jeg har det helt skidt med at Emil skal sove i den lugt, kan svinge meget fra dag til dag hvor stærk det lugter, var lige nede at tjekke ham nu her pga feber og der lugter lige nu som om vi selv ryger

Er ikke underboens skyld de kan jo ikke gøre for at det går op til os, men hvad kan man gøre? For bolig foreningen kan jo ikke gå ind og sige at de ikke må ryge i deres eget hjem, men vi kan jo heller ikke leve med det her, vi tørre bla vores tøj i vores bryggers og det er jo heller ikke sundt for Emil, for når det kan lugt så kraftigt er det jo ikke "kun" lugten der kommer herop og vi har ikke råd til at flytte

Så er der nogen der har en ide om hvad man kan gøre og hvad man kan kræve at boligforeningen får gjort ved det.

Det virker da som om der er et eller andet galt med boligen, siden røgen ligfrem kan sive ind i jeres lejlighed.

Kan du ikke prøve at bede boligforeningen om at tjekke om der er en utæthed eller lign? Det er da det mindste de kan gøre.

Det andet er da næsten ikke til at leve med, hvor er det bare træls.

Anmeld

20. november 2009

vatten

I min gamle lejlighed lugtede der også af rød på mine badeværelser inde fra naboen. Boligforeningen gjorde og skulle ikke gøre noget ved det.

Det kom igennem dem fælles udluftning, som var i badeværelserne. Der kom også nogle gange madlugt ind i køkkenet i den fælles udluftning.

Anmeld

20. november 2009

Vingummien

qp skriver:

Du kan få en bærbar til 3500 - så det er liiiiiiiiidt billigere end et depositum hehe

Nårh ja sådan en billig en det har min kostet og er  sgu ikke tilfreds med den hehe

Anmeld

20. november 2009

Mira0911

suanne85 skriver:

Står i en træls situation og ved ikke rigtig om man kan gøre noget ved det.

Jeg har ikke noget i mod folk der ryger bare de ikke gør det i vores lejlighed, eller puster det direkte ind i hovedet på mig, har selv været ryger engang så ved hvor meget en smøg kan betyde for et menneske.

Vores underbo har fået lavet deres bryggers om til computerrum og det har så resulteret i at vores bryggers, store badeværelse og Emils værelse lugter vildt meget af røg fordi de ryger og det gør de selvfølgelig også i deres computerrum. Jeg har det helt skidt med at Emil skal sove i den lugt, kan svinge meget fra dag til dag hvor stærk det lugter, var lige nede at tjekke ham nu her pga feber og der lugter lige nu som om vi selv ryger

Er ikke underboens skyld de kan jo ikke gøre for at det går op til os, men hvad kan man gøre? For bolig foreningen kan jo ikke gå ind og sige at de ikke må ryge i deres eget hjem, men vi kan jo heller ikke leve med det her, vi tørre bla vores tøj i vores bryggers og det er jo heller ikke sundt for Emil, for når det kan lugt så kraftigt er det jo ikke "kun" lugten der kommer herop og vi har ikke råd til at flytte

Så er der nogen der har en ide om hvad man kan gøre og hvad man kan kræve at boligforeningen får gjort ved det.

Øv øv øv! Det er slet ikke rart... Jeg tror ikke boligforeningen vil gøre noget... Men man skal aldrig sige aldrig... Kunne forestille mig de måske sagde, at i skulle finde et andet sted at bo...

Nej jeg tror ikke der er så meget at gøre...  Hmm... sikke noget øv for jer...

Anmeld

20. november 2009

Vingummien

qp skriver:

Jeg håber det for jer... I skal da bare i gang og så må man forsøge, at se positivt på det

Kan Emil ikke sove i jeres soveværelse hvis der ellers ikke lugter af røg?

På det punkt er Emil meget drenget, så at sove inde ved mor og far det vil han  ikke, han vil kun ind om morgen og så lege inde ved os til vi gider lette os fra sengen hehe

Ringede til boligforeningen her idag og snakkede med en mand, han var lidt snerpet i starten og sagde at han ikke kunne forbyde dem at ryge, og fik så efter lidt tid ind i hovedet at det jo heller ikke er det jeg vil have, er jo deres hjem, er ikke helt dum hehe. Men han vil komme engang i næste uge og undersøge og kigge efter små huller eller noget som hann kan lukke af og stoppe, men han lovede ikke noget, og fandt han ikke noget så kunne han ikke hjælpe.

Men tænker sådan lidt at bygningen er jo lavet efter at bryggers skal være bryggers og ikke computerrum så måske det ikke er helt så tæt som det andet, så det der med at give folk lov til at lave om derude er nok en dum ide tror jeg.

Anmeld

20. november 2009

RumlesMor

Altså når det er så generende ville jeg starte med at gå direkte til kilden. Inviter underboen på kaffe og forklar situationen. Nemlig at din drengs værelse lugter kraftigt af røg og det gernere jer.

Vær åbne om det, og sig at I selvfølgelig ikke vil forbyde dem at ryge - men om I kan lave en aftale om lufte mere ud/ryge mindre i det værelse - indtil boligforeningen har haft mulighed for at undersøge hvordan røgen stiger op.

Rygere er jo helt normale mennesker som os andre (er selv tidl. rygere) og jeg ville også dengang have forståelse for at en lille dreng ikke skal sove i nikotion røg/dampe.

Blot en tanke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.