Anonym skriver:
Jeg vælger at være anonym fordi jeg er så flov over mig selv..
Er nybagt mor og ved godt man har mange hormoner i kroppen efter en fødsel, men lige meget hvor jeg er, og hvad jeg laver kan jeg sætte mig til at tude.. Føler mig som verdens dårligste mor, og føler ikke jeg kan overskue noget som helst ! Jeg bor i et hus hvor der er massere af mennesker som er villige til at tage babyen når vi har brug for at trække vejret hvilket vi er lykkelige over.. Men når det så er sagt føler jeg at jeg er bedst mor om natten.. Jeg har altid troet at det hårdeste var at stå op om natten, men nej det er der jeg er mest frisk og har mest overskud.. Om morgenen og frem til eftermiddagen er jeg ved at gå helt ned..
Lige for tiden skriger vores baby meget, og er næsten ikke til at trøste hvilket er hårdt og gør mig ked af det.. Jeg kan ikke finde ud af om han får for meget eller for lidt mad.. Vi giver ham Nan 1 og han kan som regel spise 100-120 ml pr måltid.. Han er 15 dage gammel.. Er det for meget ?
Er der andre som er lige så ked af det som jeg er?
Kan han evt. ha kolik (staves)...
Vil sige at du skal ikke tænke på om dit barn får for meget mad, det skal og kan de selv reguler, men søger altid for at lave lidt mere end det han spiser for så er du ihvertfald sikker på han ikke får for lidt...
Hvornår han skal spise er også vigtigt at du lytter til hvornår han siger til og fra og endnu mere vigtigt lytter til dig selv...
Vi fik på et tidspunkt at vide at daniella spiste for meget og at vi skulle skære ed i hendes mad mængde og da vi begyndte at bestemme hvor meget hun måtte få at spise og hvor tit jamen så gik det først galt, og siden da har vi haft rigtig mange problemer med mad, så tror ikke man skal tænke om de får for meget men bare lytte til ens barn og lade dem spise hvad de kan...
Har du evt. prøvet at ligge dig på sofaen med bar overkrop og ham på maven/brystkassen også bare lagt og set noget godt fjernsyn, det at han kan mæske og lugte din bare hud og høre dit hjerte kan virke meget beroligende og hvis det ikke virker har du så evt. prøvet at svøde ham tæt med en dejlig dyne?
Held og lykke med det hele (og du har bestemt ikke noget at være flov over!)
Anmeld