Er så skuffet over mig selv :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.156 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. november 2009

Anonym trådstarter

Jeg vælger at være anonym fordi jeg er så flov over mig selv..

Er nybagt mor og ved godt man har mange hormoner i kroppen efter en fødsel, men lige meget hvor jeg er, og hvad jeg laver kan jeg sætte mig til at tude.. Føler mig som verdens dårligste mor, og føler ikke jeg kan overskue noget som helst ! Jeg bor i et hus hvor der er massere af mennesker som er villige til at tage babyen når vi har brug for at trække vejret hvilket vi er lykkelige over.. Men når det så er sagt føler jeg at jeg er bedst mor om natten.. Jeg har altid troet at det hårdeste var at stå op om natten, men nej det er der jeg er mest frisk og har mest overskud.. Om morgenen og frem til eftermiddagen er jeg ved at gå helt ned..

Lige for tiden skriger vores baby meget, og er næsten ikke til at trøste hvilket er hårdt og gør mig ked af det.. Jeg kan ikke finde ud af om han får for meget eller for lidt mad.. Vi giver ham Nan 1 og han kan som regel spise 100-120 ml pr måltid.. Han er 15 dage gammel.. Er det for meget ?

Er der andre som er lige så ked af det som jeg er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Ni-ko-li-ne

tag hans vægt og divider med 6 :0) det er den vejledende mængde han skal spise på et døgn :0)

bare rolig.... trætheden vænder.... det tager tid...

DU ER EN GOD MOR

Anmeld

19. november 2009

Mumto3

Måske er det for meget at der er andre der gerne vil tage over? Du er bedst mor om natten skriver du. Der er du alene, der er ikke nogen der ser dig, og ser hvordan du gør tingene og hvordan babyen reagere. Måske giver dét dig ro.

Først og fremmest: Det er dit barn!!! Der er ikke nogen der skal tage over (med mindre DU gerne vil have det og DU beder om det! -så er det helt okay). Har du en slynge? ellers vil jeg varmt anbefale en! Så kan du have babyen på dig hele tiden. Babyen falder nemmere til ro, og kan ligge og sove hos dig. (Super dejligt for jer begge to).

Jeg tror de aller fleste førstegangs mødre føler sig som jordens dårligste mor (eller i hvertfald dårlig). Jeg gik til efterfødselsgymnastik, med den første. Efter gymnastikken var der tid til lidt snak. Det var struktureret af vores underviser. Hun tog forskellige emner op, og på skift sad vi alle sammen og tud-brølede, og synes bare at vi slet ikke slog til på det ene eller andet punkt.  Det var ret overvældende, at opleve at ALLE de andre også havde det sådan!!! -så du er bestemt ikke alene!!

Anmeld

19. november 2009

SmillaMilla

Hej.

Jeg røg faktisk op til lægen i går da jeg var meget svimmel og næsten ikke kunne stå og så heller ikke tage mig af lille Nicklas.

Lægen sagde at jeg var lidt stresset, fik for lidt mad, drikke og søvn, selvom jeg egentlig selv synes at jeg fik mit behov stillet...

Efter jeg kom hjem, græd jeg næsten hele aftenen! Jeg måtte overgive mig og få min far til at komme og hjælpe mig med den lille nogle timer i dag, heldigvis kom min kæreste tidligere hjem fra arbejde, havde det så dårligt med at jeg ikke kunne passe den lille, men var så svimmel at jeg kunne dejse om når det skulle være.

Jeg fik en rigtig god bog af min mor "du bliver en skøn mor", det er en sundhedsplejerske og en jordemoder der har skrevet den. det er en helt fantastisk bog og der står ALT man kan have behov for at læse om...

Håber det hjalp lidt - og husk, der er intet i vejen for at få tudet lidt igennem en gang i mellem 

- Camilla

Anmeld

19. november 2009

Mum33

Det går over søde Havde det på nøjagtig samme måde. 1. mdr. er hård.

Anmeld

19. november 2009

mariamiss6

Hejsa, det lyder ikke så rart....

Du er selvfølgelig ikke nogen dårlig mor, bare fordi du har let til tårer. som du selv siger så spiller hormonerne meget ind lige nu, og de kan være ret svære at styre.

Hvad me om du gjorde det til en vane at drikke morgen kaffe sammen med en af dem i huset? 1 af dem som du snakke rom gerne vil hjælpe med babyen... Måske kan du få ham/hende til at give en flaske, mens du kan sidde og bare kigge på. og så har du voksent selskab.

Når du er ved at gå helt ned, morgen og eftermiddag, føler du dig så træt, eller kun trist?

hvis du føler dig træt, så synes jeg du skulle prøve at tage i mod tilbuddet fra de andre beboere, om at de kan tage den lille lidt, måske bare 1-2 timer, så kan du lige smide dig på sofaen imens. Er man trist og ked, på grund af søvnunderskud, så bliver man også lidt let til tårer, især når man har en baby, der stadig ikke er ældre end din lille er. Og så gør det altså underværker med 1-2 timers søvn, helt uden at man ubevidst lytter efter babyen.

Jeg tror at 100-120 ml er fint, måske er det lige lidt i overkanten endnu med 120 ml, men hvis han spiser det uden problemer, så er han sikkert sulten nok.
Tror du at i har den helt rigtige bøvserytme?
For jeg kan nemlig huske at jeg var nødt til at ændre taktik hen ad vejen med begge mine flaskebørn.
først mens de var helt små, der bøvsede jeg 2 gange undervejs på 1 flaske. Senere blev det til kun 1 gang, for ellers blev de så hysteriske at de gylpede det hele op igen. En enkelt gang eller 2, der har jeg skiftet tilbage til løsning nummer 1. Og først når de har nærmet sig 9-11 måneder har de fået lov at tømme flasken uden pauser.

Har han dagligt afføring? For måske er det lidt mavepine, fordi han ikke kan komme af med det?
Han skal helst af med lidt 1 gang dagligt, når han får flaske. Hvis ikke han gør det, kan du prøve dig frem med diverse cykle øvelser med benene, og at massere blidt i urets retning på maven ved og under navlen.
Dette skulle gerne stimulere tarmen.
Kan du se han presser og ikke kommer af med noge, kan du tage en vatpind, og kilde ham lige ved endetarmen dette kan også stimulere ham til at presse bedre.

Anmeld

19. november 2009

N&J

Jeg havde det også dårligt de første 2 mdr. af min datters liv og følte ikke at jeg fortjente at være hendes mor, men jeg tror altså det er sværere for nogen end det er for andre, det tog mig ja omkring to mdr før jeg fik sagt noget til nogen, var slet ikke klar til at snakke med nogen om det, men prøv om du ikke kan snakke med nogen om det, der er ikke nogen følelser der er forkerte - eller gør dig til en dårlig mor, det tager altså tid at lære sit barn at kende og vide hvornår det har fået nok mad, om det skal trøstet, spise osv.. men håber at du får snakket om det med nogen og ellers er du velkommen til at skrive pb, da det nogengange måske er lettere at snakke med en udefra, som har været det samme igennem..

Jane

Anmeld

19. november 2009

UngMor83

Velkommen til mor-verdenen

Du er jo bare mor søde, sådan er det.

Selvom jeg nu er mor til 4, har jeg stadig de ture du beskriver... Det går over, eller, man lærer at tackle det og leve med det. Du er helt normal. Og en G O D mor. Intet mindre.

>> Sonja <<

Anmeld

19. november 2009

Anonym trådstarter

ej hvor er det dejligt at hører at jeg ikke er den eneste som har så dårlig samvittighed og er så let til tåre ..

Imorgen vil jeg ringe til SP og får en snak med hende.. Har/er bare hele tiden bange for at hun finder nogen som tager vores barn fra os fordi jeg har det så skidt Men altså hvis jeg ikke er den eneste der har haft det sådan burde der vel ikke ske noget.. Babyen er jo stadig vores et og alt og lille guldklump

Anmeld

19. november 2009

qp

Anonym skriver:

ej hvor er det dejligt at hører at jeg ikke er den eneste som har så dårlig samvittighed og er så let til tåre ..

Imorgen vil jeg ringe til SP og får en snak med hende.. Har/er bare hele tiden bange for at hun finder nogen som tager vores barn fra os fordi jeg har det så skidt Men altså hvis jeg ikke er den eneste der har haft det sådan burde der vel ikke ske noget.. Babyen er jo stadig vores et og alt og lille guldklump

Hvor mange måltider får babyen i døgnet a hvor mange ml? - Og hvor gammel er han?

Mht det, at være overvældet af følelser - det ER man i starten efter sådan en fødsel og det ved din SP alt om .... du skal derfor ikke være bekymret men tal med hende om de ting du føler... det bliver jo først til en problem hvis du går og bærer rundt på dem alene...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.