Hejsa, det lyder ikke så rart....
Du er selvfølgelig ikke nogen dårlig mor, bare fordi du har let til tårer. som du selv siger så spiller hormonerne meget ind lige nu, og de kan være ret svære at styre.
Hvad me om du gjorde det til en vane at drikke morgen kaffe sammen med en af dem i huset? 1 af dem som du snakke rom gerne vil hjælpe med babyen... Måske kan du få ham/hende til at give en flaske, mens du kan sidde og bare kigge på. og så har du voksent selskab.
Når du er ved at gå helt ned, morgen og eftermiddag, føler du dig så træt, eller kun trist?
hvis du føler dig træt, så synes jeg du skulle prøve at tage i mod tilbuddet fra de andre beboere, om at de kan tage den lille lidt, måske bare 1-2 timer, så kan du lige smide dig på sofaen imens. Er man trist og ked, på grund af søvnunderskud, så bliver man også lidt let til tårer, især når man har en baby, der stadig ikke er ældre end din lille er. Og så gør det altså underværker med 1-2 timers søvn, helt uden at man ubevidst lytter efter babyen.
Jeg tror at 100-120 ml er fint, måske er det lige lidt i overkanten endnu med 120 ml, men hvis han spiser det uden problemer, så er han sikkert sulten nok.
Tror du at i har den helt rigtige bøvserytme?
For jeg kan nemlig huske at jeg var nødt til at ændre taktik hen ad vejen med begge mine flaskebørn.
først mens de var helt små, der bøvsede jeg 2 gange undervejs på 1 flaske. Senere blev det til kun 1 gang, for ellers blev de så hysteriske at de gylpede det hele op igen. En enkelt gang eller 2, der har jeg skiftet tilbage til løsning nummer 1. Og først når de har nærmet sig 9-11 måneder har de fået lov at tømme flasken uden pauser.
Har han dagligt afføring? For måske er det lidt mavepine, fordi han ikke kan komme af med det?
Han skal helst af med lidt 1 gang dagligt, når han får flaske. Hvis ikke han gør det, kan du prøve dig frem med diverse cykle øvelser med benene, og at massere blidt i urets retning på maven ved og under navlen.
Dette skulle gerne stimulere tarmen.
Kan du se han presser og ikke kommer af med noge, kan du tage en vatpind, og kilde ham lige ved endetarmen dette kan også stimulere ham til at presse bedre.