Indledning til jobsøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2009

Ni-ko-li-ne

jeg synes du skal finde det der lige passer på dig.... det kan godt være farligt at citere andre direkte, din ansøgning skal jo afspejle dig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Kaufie

ka-ri-na skriver:

jeg synes du skal finde det der lige passer på dig.... det kan godt være farligt at citere andre direkte, din ansøgning skal jo afspejle dig....

Helt enig - det er også kun den første sætning, der skal give dem blod på tanden til at læse videre jeg søger inspiration til. Resten er sådan set på plads.

Anmeld

19. november 2009

Ni-ko-li-ne

Kaufie skriver:

Helt enig - det er også kun den første sætning, der skal give dem blod på tanden til at læse videre jeg søger inspiration til. Resten er sådan set på plads.

synes helt klart det er fint at få inspiration fra andre:0) mit råd er at alde sig inspirere og derefter selv stykke sætningen sammen

kig på deres annonce, er den kreativ? og hvor kreativ? eller er den mere firkantet.... det siger lidt om virksomheden

Anmeld

19. november 2009

Kaufie

ka-ri-na skriver:

synes helt klart det er fint at få inspiration fra andre:0) mit råd er at alde sig inspirere og derefter selv stykke sætningen sammen

kig på deres annonce, er den kreativ? og hvor kreativ? eller er den mere firkantet.... det siger lidt om virksomheden

Det er Aalborg Universitet, så den er slet ikke kreativ. Det er min ansøgning heller ikke - men derfor mener jeg godt jeg kan bruge en power-sætning, der fokuserer på hvad jeg kan gøre for dem fremfor hvem jeg er og at jeg er den rette. Det skulle gerne være klart for dem efter at have læst resten.

Men hvis man siger man har 20 sek til at skaffe opmærksomhed nok til at havne i den rigtige bunke, så skal der være et eller andet, der brænder igennem.

Anmeld

19. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

du kan måske få inspiration på min jobsøgningsside

Jeg søger dog ikke job pt, så det er en lidt ældre side, fra før jeg fik mit nuværende job. Men min ansøgning er brygget på den der ligger på denneher side...

Anmeld

20. november 2009

Kaufie

du kan måske få inspiration på min jobsøgningsside

Jeg søger dog ikke job pt, så det er en lidt ældre side, fra før jeg fik mit nuværende job. Men min ansøgning er brygget på den der ligger på denneher side...

Det var en god idé Zafir - henviser du så til denne side når du laver ansøgninger, så de kan se alle referencer uden at du skal sende en hel roman?

I øvrigt et fedt CV - du har da godt nok erfaring med en masse spændende ting!

Anmeld

20. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kaufie skriver:

Det var en god idé Zafir - henviser du så til denne side når du laver ansøgninger, så de kan se alle referencer uden at du skal sende en hel roman?

I øvrigt et fedt CV - du har da godt nok erfaring med en masse spændende ting!

Ja, det gør jeg. Som regel når jeg har søgt job, har jeg også (de sidste par år) gjort det på mail.

Men jeg har gjort det på alle mulige måder Det handler om at skille sig ud.

Engang lavede jeg en hel mappe, sådan et slags potefolio (eller hvad det hedder), med alle mulige sjove ting, faktisk til et administrativt blæksprutte job Og det fik jeg. hehe.

Og ja, jeg har lavet mange spændende og sjove ting Det har været en sjov vej. Men jeg har også fået rigtig meget erfaring i at søge job. Jeg hjælper som regel dem jeg kender, i forhold til det med ansøgning og som regel får de også jobs'ne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.