influenza A og graviditet???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
LauraLW skriver:

Det sidste (og indtil videre bedste) råd jeg har fået er fra min (nye) læge. Jeg fortlate ham at jeg nu har besluttet IKKE at få vaccinen, og det synes han var en meget god beslutning.

Jeg skal heller ikke have tamiflu hvis jeg bliver syg, da der er lige så meget usikkerhed forbundet med tamiflu til gravide som vaccinen.

Til gengæld har jeg indkøbt ekstra c og d3 vitamin som skulle styrke bekæmpelsen af en evt. lunge infektion, som er det der er det "farligeste" i forbindelse med denne influenza og graviditet.

Så det er planen herhjemme. En pan jeg har det supe rgodt med, da jeg ikke er tryg ved at få hverken vaccine eller tamiflu, når der er ingen der kan sige om det skader baby eller ej.

Laura

jeg vil bare lige fortælle dig søde, at tamiflu er langt mere afprøvet, og at det også er blevet brugt mod alm. vinterinfluenza i mange år (har vist bare heddet noget andet), så det burde du nu roligt kunne tage, hvis det skulle blive nødvendigt (selvfølgelig ikke, når du ikke vil! )

Og så hørte jeg lige forleden dag at anis skulle være rigtig godt mod H1N1..der skulle være et eller andet stof i, som også er i vaccinen!?

Så kan man lide anis er det bare om at spise det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Ansemusen

Influenza (også de 'almindelig', citationstegn, fordi jeg er ret overbevist om, at H1N1 ikke er mere farlig eller anderledes end andre typer, men blot mere udbredt lige nu) KAN være, men er det sjældent, farligt for fostret pga. den høje kropstemeratur. Men det er yderst sjældent og du kan holde temperaturen nede med panodiler og pamol, som jo er fuldstændigt uskadelige for fostret! Jeg ville absolut IKKE frygte en evt. H1N1 smitte. Men vaccinen derimod frygter jeg meget! Frygter at der skal komme en skandale fordi det viser sig at fostre, som har ligget i maven mens moren fik vaccinen, kommer til at fejle et eller andet, hvad det nu kan være der kan gå galt med sådan noget. Nogle i USA snakker allerede om abortrisiko ved den (ved ikke om det er påvist endnu eller om det overhovedet bliver det). Men jeg afholder mig fra den, idet de siger noget den ene dag og noget andet den næste. Fordi dem som har anbefalet den i WHO selv er på lønningslisten hos medicinalfirmaerne, og derfor selv har en økonomisk gevinst ved at anbefale vaccinen (siger ikke at det er sikkert de anbefaler noget skidt, men når der er penge inde over, så er jeg meget kritisk!). Desuden siger de at det er et tilbud men at det er den gravides eget ansvar. De tør altså ikke stille garanti for, at vaccinen ikke kan skade fostret.

Det er en beslutning som du skal tage, men tænk dig godt om. Tror frygten for H1N1 mestendels er massehysteri og pengegriskhed. Svage mennesker skal selvfølgelig tage det alvorligt, men det skal de også i den almindelige influenzasæson, hvor alle mulige influenzatyper florerer!

Husk at du kan nedsætte risikoen for smitte meget ved ikke at røre ved håndtag på offentlige steder (tage enden af tørklædet eller ærmet og åbne med, og bruge sprit på hænderne ofte. Det gør jeg og har bedt min kæreste gøre det samme, så han forhåbentlig ikke hiver smitten med hjem fra arbejdet!

Anmeld

19. november 2009

LauraLW

Caroline86 skriver:

jeg vil bare lige fortælle dig søde, at tamiflu er langt mere afprøvet, og at det også er blevet brugt mod alm. vinterinfluenza i mange år (har vist bare heddet noget andet), så det burde du nu roligt kunne tage, hvis det skulle blive nødvendigt (selvfølgelig ikke, når du ikke vil! )

Og så hørte jeg lige forleden dag at anis skulle være rigtig godt mod H1N1..der skulle være et eller andet stof i, som også er i vaccinen!?

Så kan man lide anis er det bare om at spise det

Jeg er fint tilfreds med min beslutning søde.

Og er glad for at der endelig er en fagperson der "tør" sige sin ærlige mening. - Vi ser ingen grund til at jeg skal udsætte mig selv og baby for vaccine og tamiflu, da der ikke er NOK forskning om at det IKKE skader. - Hvis jeg skulle gå hen og blive rigtig rigtig møg syg, så må vi vurdere det til den tid, men indtil videre så skal jeg ikke have det.

Anmeld

19. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
LauraLW skriver:

Jeg er fint tilfreds med min beslutning søde.

Og er glad for at der endelig er en fagperson der "tør" sige sin ærlige mening. - Vi ser ingen grund til at jeg skal udsætte mig selv og baby for vaccine og tamiflu, da der ikke er NOK forskning om at det IKKE skader. - Hvis jeg skulle gå hen og blive rigtig rigtig møg syg, så må vi vurdere det til den tid, men indtil videre så skal jeg ikke have det.

synes jeg også bare er super fornuftigt.. hvis man er i tvivl, skal man lade være og panodil er jo desuden guld værd når man har feber!

Anmeld

19. november 2009

LauraLW

Caroline86 skriver:

synes jeg også bare er super fornuftigt.. hvis man er i tvivl, skal man lade være og panodil er jo desuden guld værd når man har feber!

- det "sjove" er så bare at sst skriver at hvis man er i tvivl, så anbefaler de at man får vaccinen... men der er jo en ret god grund til at man er i tvivl.

Anmeld

19. november 2009

bonnie81

hejsa

Jeg skal heller ik vaccineres og det synes min læge og så var en god beslutning men han har sagt til mig at hvis jeg får det mindste tegn på influensa skal jeg ha tamiflu med det samme. han var nemlig selv meget itvivl om vaccinen fordi man ik ved hvad det kan gøre ved fostret men han var ik itvivl angående tamiflu.

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.