Opstart på grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2009

Mathilde

MoarHvidovre skriver:

Hvorfor ikke vente til hun f.eks. er 5 mdr. Hun er måske bare ikke parat til, at få grød endnu. Det gør det selvfølgelig heller ikke nemmere, at hun hverken tager sut eller flaske. Men hun skal nok lærer, at spise. Bare giv hende den tid hun har brug for

Ang. frugtmosen, så kommer de hurtig til, at vende sig til det søde og det kan være svært, at få dem afvendt igen. Brug evt. nogen kogte blendede gulerødder - de er også lidt søde i det, men ikke så sødt som frugtgrød.

Kh.

Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Vi startede op fordi hun virkede meget interesseret i det mad vi fik og åbnede munden, så vi aftalte med sp at starte lige så stille.. Derudover skal hun fra januar i dp 12time/ugen og derfor ville det være godt hvis hun vil have lidt andet end mit mælk

Men lige nu tager vi bare en pause og så prøver vi igen og ser om det går bedre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

qp

Mathilde skriver:

Vi startede op fordi hun virkede meget interesseret i det mad vi fik og åbnede munden, så vi aftalte med sp at starte lige så stille.. Derudover skal hun fra januar i dp 12time/ugen og derfor ville det være godt hvis hun vil have lidt andet end mit mælk

Men lige nu tager vi bare en pause og så prøver vi igen og ser om det går bedre

Jeg tror ikke du nødvendigvis behøver, at holde pause - du kan jo ligeså godt "følge den til dørs" når nu du er i gang.

Nogle børn reagerear sådan på de første måltider pga konsistensen, min søn gjorde det samme - jeg kom lidt blendet frugtmos i grøden og fortsatte.

Jeg tænkte, "han kommer aldrig til, at lære at spise" idet det var noget værre rod hver gang meeeeen 14 dage senere spiste han som om han havde gjort det hele sit liv.

Hend og lykke med det

Anmeld

19. november 2009

Mira0911

Her var der ikke nogen problemer... Men alle børn laver mærkelig udtryk, det er jo noget helt nyt og det skal de jo vænne sig til... Held og lykke med det...

Anmeld

19. november 2009

Cris

Så er hun alligevel ikke helt klart til det, tror jeg... Min søn har spist så fin fra første gang, men han var næsten 6 måneder. Og han fik kun en lille portion af forskellige grød og mos om dagen indtil han blev 7 måneder. Du kan måske vente et par uger eller en måned til, der er ingen grund til at skynde sig til det

Anmeld

14. december 2009

Isabeau

Hej!

Tøsen her er 3 mdr nu, så begynder snart med grød/mos, men skal jeg starte med det kun om morgenen den ene uge og ugen efter ta´ frokost med også, og videre 3. uge aften med også?

Eller...? Og er der ikke noget med at man skal præsentere dem for grøntsager før frugt? Smager de først sukker, er det så ikke svært at få dem vænnet til grøntager?

1. gangs mor

Anmeld

14. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Isabeau skriver:

Hej!

Tøsen her er 3 mdr nu, så begynder snart med grød/mos, men skal jeg starte med det kun om morgenen den ene uge og ugen efter ta´ frokost med også, og videre 3. uge aften med også?

Eller...? Og er der ikke noget med at man skal præsentere dem for grøntsager før frugt? Smager de først sukker, er det så ikke svært at få dem vænnet til grøntager?

1. gangs mor

Du skal starte op stille og rolig med f.eks. tynd majsgrød. Hun skal være frisk, så hun har mod på , at prøve det. Det er ikke sikkert, at hun vil tage mere end et par skeer til, at starte med. Prøv at se om hun vil spise det og så tag det stille og roligt med, at indfører måltid nr. 2. Hun er stadigvæk så lille, at hovedmåltiderne skal være bryst/MME.

Ja, det er korrekt, at man skal lade dem spise grønsager før frugt - da det ellers godt kan være svært, at få dem til, at spise grønsager når de først har fået smagen for det søde. Gulerødder er lidt søde, så start evt. med det som en grønsag.

God fornøjelse

Kh. Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

14. december 2009

Isabeau

MoarHvidovre skriver:

Du skal starte op stille og rolig med f.eks. tynd majsgrød. Hun skal være frisk, så hun har mod på , at prøve det. Det er ikke sikkert, at hun vil tage mere end et par skeer til, at starte med. Prøv at se om hun vil spise det og så tag det stille og roligt med, at indfører måltid nr. 2. Hun er stadigvæk så lille, at hovedmåltiderne skal være bryst/MME.

Ja, det er korrekt, at man skal lade dem spise grønsager før frugt - da det ellers godt kan være svært, at få dem til, at spise grønsager når de først har fået smagen for det søde. Gulerødder er lidt søde, så start evt. med det som en grønsag.

God fornøjelse

Kh. Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Og hvis hun kan lide det, så skal jeg bare give hende et morgenmåltid + bryst/MME i en uges tid, 14 dage, 3 uger eller en måned og så derefter øge det til 2 måltider osv. op ad?

Anmeld

14. december 2009

Ox.

Hejsa )

Lilje er 4 måneder, og får risgrød med pære/banan hver dag .. desuden får hun majsvælling med pære/banan også (SP sagde at det kun er pga international lov der står fra 6 måneder på pakken og at det ikke gjorde noget hun fik det nu) .. Men hun reagere rigtig godt på det, hun er helt vild med alt der er pære/banan i )

Hvilken grød bruger du til hende?

Anmeld

14. december 2009

Heidi M

Hejsa

JEg har 2 drenge der er 4 mdr 19/12 og jeg har de sidste 2 dage ladet dem prøve kartoffel moset og kørt gennem sien og tilsat lidt modermælkserstatning. Lukas gider ikke og spytter det meste ud men Thor er helt vild og spiser godt af det. Så det er bare forskelligt fra barn til barn.

Knus Heidi

Anmeld

14. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Isabeau skriver:

Og hvis hun kan lide det, så skal jeg bare give hende et morgenmåltid + bryst/MME i en uges tid, 14 dage, 3 uger eller en måned og så derefter øge det til 2 måltider osv. op ad?

Børn er jo forskellige, så du må prøve dig lidt frem. Jeg trappede om med et måltid ca. hver 10-14 dage. Lina begyndt, at sove lettere om natten og så kunne jeg mærke på hende, at hun trængte til noget mere tungt, at spise om dagen.

Du kan købe majsmel i almindelige forretninger som du kan lave grød af til hende til, at starte med. Det er meget meget billigere/sundere end færdiglavet grød og det er MEGET nemt, at lave

Kh. Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.