Opstart på grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.582 visninger
19 svar
0 synes godt om
19. november 2009

Mathilde

Hej

Jeg er for kort tid siden begyndt at give Celina lidt grød og det går bestemt ikke ret godt... Hun er interesseret, men når hun får det ind i munden er hun ved at kaste op, så nu holder vi en pause før vi prøver igen.

Hvordan reagerede jeres børn på den første skemad og hvor lang tid tog det før de ville spise grøden og ikke bare spyttede den ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

SaNiNa

Mathilde skriver:

Hej

Jeg er for kort tid siden begyndt at give Celina lidt grød og det går bestemt ikke ret godt... Hun er interesseret, men når hun får det ind i munden er hun ved at kaste op, så nu holder vi en pause før vi prøver igen.

Hvordan reagerede jeres børn på den første skemad og hvor lang tid tog det før de ville spise grøden og ikke bare spyttede den ud?

nicklas spiset rigtig godt lige fra dag et af. lavede grøden så tynd som hvis man fik en cremet suppet

1 tsk fuld mel til 2 dl vand. hvis hun osse har svært ved det tynde villejeg nok vente lidt endnu

Anmeld

19. november 2009

Ni-ko-li-ne

Mathilde skriver:

Hej

grunden til at hun kaster op, er at det er en helt anden konsistens hun får i munden:0) det er ikke fordi hun ikke kan lide smagen....

laver du det selv? og putter du frugtmos i? så er det lidt sødere og det kan være hun bedre kan lide det.... der er ikke noget forkert i at putte en klat frugt mos i hjemmelavet grød... prøv at lave grøden lidt tyndere....

når små børn skal over på skemad... skal de de første gange bare have et par ske fulde... så de kan vænne sig til smagen langsomt... giv hende det samme i en uges tid... så hun finder ud af hvad det er for noget

hun smager højest sandsynligt ikke på det endnu, men mærker konsistensen... efter et stykke tid vil hun begynde at lægge mærke til smagen....

Anmeld

19. november 2009

Mca<3

Vi startede også med en grød så tynd som suppe .. I starten har de jo svært ved at synke da de slet ikke har den synkebevægelse der skal til ,,,  Bliv ved , små skefulde af gangen ,,,  Når det ryger ud så ind igen og til sidst er den der selvom det ser uoverskueligt ud

Anmeld

19. november 2009

Ni-ko-li-ne

og hvis det virker som om det bare ikke går.... så sker der intet ved at vente en måned endnu:0)

Anmeld

19. november 2009

Lise

Måske du har lavet det for tykt? Tror bare du skal lade hende smage lidt hver dag, så spiser hun det nok en dag

Min søn har fra første dag været en ædedolk, så han åd det bare da det blev serveret.

Anmeld

19. november 2009

Pia.

Hej søde Mathilde.

Tror ikke det er fordi hun ikke kan lide det... Det er fordi konsistensen er helt ny for hende... Jeg har gjord det med alle tre børn at jeg har lavet den første grød meget tynd - næsten så tynd som modermælkserstatning, det er jo kun smagsprøver i starten, så det betyder jo ikke så meget hvor tyk den er og så har jeg gang for gang gjort den en smule tykkere, så vender hun sig langsomt til smagen af grød og opdager ikke at den bliver tyk som grød på et tidspunkt...

Held og lykke med det...

Knus Pia.

Anmeld

19. november 2009

Mathilde

Det er helt tynt og det er det samme hun har smagt hver dag... og det er med frugt

Men hun er lidt sart med at få ting i munden, for hun vil heller ikke have sut eller mme hverken på flaske, i glas eller tudekop. Hun er meget interesseret og åbner munden, men hun er ved at kaste op hver gang hun får andet i munden end babs

Anmeld

19. november 2009

mor_sabina

ka-ri-na skriver:

grunden til at hun kaster op, er at det er en helt anden konsistens hun får i munden:0) det er ikke fordi hun ikke kan lide smagen....

laver du det selv? og putter du frugtmos i? så er det lidt sødere og det kan være hun bedre kan lide det.... der er ikke noget forkert i at putte en klat frugt mos i hjemmelavet grød... prøv at lave grøden lidt tyndere....

når små børn skal over på skemad... skal de de første gange bare have et par ske fulde... så de kan vænne sig til smagen langsomt... giv hende det samme i en uges tid... så hun finder ud af hvad det er for noget

hun smager højest sandsynligt ikke på det endnu, men mærker konsistensen... efter et stykke tid vil hun begynde at lægge mærke til smagen....

Det er nemlig rigtig. Det er ikke nødvendigvis smagen men konsistensen. Jeg tænker bare at vente med frugtmos til man er godt igang med grøntsagsmosen også, da de små ikke så hurtigt bliver vænnet til den søde smag!?

Anmeld

19. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er helt tynt og det er det samme hun har smagt hver dag... og det er med frugt

Men hun er lidt sart med at få ting i munden, for hun vil heller ikke have sut eller mme hverken på flaske, i glas eller tudekop. Hun er meget interesseret og åbner munden, men hun er ved at kaste op hver gang hun får andet i munden end babs

Hvorfor ikke vente til hun f.eks. er 5 mdr. Hun er måske bare ikke parat til, at få grød endnu. Det gør det selvfølgelig heller ikke nemmere, at hun hverken tager sut eller flaske. Men hun skal nok lærer, at spise. Bare giv hende den tid hun har brug for

Ang. frugtmosen, så kommer de hurtig til, at vende sig til det søde og det kan være svært, at få dem afvendt igen. Brug evt. nogen kogte blendede gulerødder - de er også lidt søde i det, men ikke så sødt som frugtgrød.

Kh.

Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.