JUL - jeres bedste opskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2009

Klumpe-dumpe

Vinker skriver:

Du mangler da vidst et "ikke" i den sætning hohooooo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

TbCp

malucca09 skriver:

Tina jeg vil gerne ha´din opskrift på fedtebrød når du kommer så langt...

Mette din kage lyder godt nok lækker.. Men øv bøv kan desværre tåle nødder. Men konfekt MUMUMUMUMUUUUUUSSSS I  it

Rikke mums vaniljekranse.

Jeg kan ikke tåle hasselnødder og kun en begrænset mængde mandler.... men hvis de f.eks. er ovenpå en kage... ristede eller bagt har jeg slet ikke problemer med det... har du forsøgt med det?

Anmeld

18. november 2009

Klumpe-dumpe

TbCp skriver:

Jeg kan ikke tåle hasselnødder og kun en begrænset mængde mandler.... men hvis de f.eks. er ovenpå en kage... ristede eller bagt har jeg slet ikke problemer med det... har du forsøgt med det?

ja jeg svulmer op i halsen... Lige meget hvordan de er tilberedt. Får det også af "billig" cola fra Brugsen

Anmeld

18. november 2009

TbCp

malucca09 skriver:

ja jeg svulmer op i halsen... Lige meget hvordan de er tilberedt. Får det også af "billig" cola fra Brugsen

Øv hvor træls..
Jeg får en forfærdelig kløe i hals, gane, tunge og ører.

Anmeld

18. november 2009

Klumpe-dumpe

TbCp skriver:

Øv hvor træls..
Jeg får en forfærdelig kløe i hals, gane, tunge og ører.

Det gør jeg også.... Hvis jeg bare får en meget lille smule. Sachhh når jeg spiser chokolade... Og MAlutten glor så mærkeligt på mig når jeg siger den der lyd, der gør man kan klø det sted

Det er mest de nødder der ligner hjerne jeg svulmer op af. (Valnødder hedder de måske)

Anmeld

18. november 2009

TbCp

malucca09 skriver:

Det gør jeg også.... Hvis jeg bare får en meget lille smule. Sachhh når jeg spiser chokolade... Og MAlutten glor så mærkeligt på mig når jeg siger den der lyd, der gør man kan klø det sted

Det er mest de nødder der ligner hjerne jeg svulmer op af. (Valnødder hedder de måske)

Hahaha ja de hedder valnødder

Kan heldigvis godt spise ting hvor det bare er spor er nødder...

Men jeg savner at spise Tofifee

Anmeld

18. november 2009

Klumpe-dumpe

TbCp skriver:

Hahaha ja de hedder valnødder

Kan heldigvis godt spise ting hvor det bare er spor er nødder...

Men jeg savner at spise Tofifee

gør jeg også fra tid til ande. Undtage hjernenødder

Anmeld

18. november 2009

JustAnotherName

Pebernødder, brunkager og kokoskugler er fast juleguf herhjemme.
Og marcipan med nugat ... uhmm.

Et år lavede vi snebolde.
Et andet år lavede vi Bailey-marcipan med hasselnødder og dyppet i chokolade. Puuuh, hvor det smagte godt.

Vi har ikke nogen særlige opskrifter på det herhjemme.
Vi har en særlig "jule-tradition", hvor vi tager hjem til min mor en dag og bare jule-bager en hel eftermiddag. Smadder hyggeligt!

Anmeld

19. november 2009

TbCp

malucca09 skriver:

Tina jeg vil gerne ha´din opskrift på fedtebrød når du kommer så langt...

Mette din kage lyder godt nok lækker.. Men øv bøv kan desværre tåle nødder. Men konfekt MUMUMUMUMUUUUUUSSSS I  it

Rikke mums vaniljekranse.

Jeg plejer som regel bare at google en opskrift Så det er ikke den samme hvert år

Anmeld

19. november 2009

Ni-ko-li-ne

vi laver altid en "jule pølse" fnis....... til konfekt...

altså hvor man ruller marcipan ud og putter nougat, dadler, abrikoser, pistaciemasse, nødder, chokolade eller andet i.... og ruller den som en lille roulade (5 - 6 cm i diameter) og bagefter pensler man den med chokolade og pynter den.... og når den skal spises skærr man så skiver af den... :=)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.