JUL - jeres bedste opskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.264 visninger
24 svar
0 synes godt om
18. november 2009

Vinker

Jeg har fri i dag og sidder her og overvejer at begynde at bage julekager.... men så er det altid lige hvilke opskrifter man skal give sig i kast med i år....

Derfor tænkte jeg at det kunne være sjovt at høre hvilke der er jeres favoritter - måske nogen i bare MÅ laver HVERT år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

anna-jonas

Super tråd, Rikke...................

Jeg har en helt fedtfri kage, som bare er super god. Bagte den i går, og hele kagen var væk da mine "mænd" gik om bord i den.

Dadeltærte:

2 æg.

100 g. sukker

piskes godt sammen.

3 spsk. mel iblandet 1 tsk. bagepulver piskes sammen med det øvrige.

Tilsidst kommes 75 g. grofthakkede valnødder og 250 g. friske, hakkede dadler i.

Det hele kommes i en rund, smurt springform og bages i ca. 30 min. ved 180 grader.

Serveres med flødeskum eller cremefraiche rørt med lidt vanillesukker.

Bon appetit..........

Anmeld

18. november 2009

TbCp

Jamen jeg skal have

Kokosmakroner og fedtebrød!

har ikke lige en opskrift men de to slags skal bare bages!

Anmeld

18. november 2009

Vinker

Anna-jonas skriver:

Super tråd, Rikke...................

Jeg har en helt fedtfri kage, som bare er super god. Bagte den i går, og hele kagen var væk da mine "mænd" gik om bord i den.

Dadeltærte:

2 æg.

100 g. sukker

piskes godt sammen.

3 spsk. mel iblandet 1 tsk. bagepulver piskes sammen med det øvrige.

Tilsidst kommes 75 g. grofthakkede valnødder og 250 g. friske, hakkede dadler i.

Det hele kommes i en rund, smurt springform og bages i ca. 30 min. ved 180 grader.

Serveres med flødeskum eller cremefraiche rørt med lidt vanillesukker.

Bon appetit..........

Nøøøj den lyder rigtig god Mette. Sad lige og tænkte at jeg fluks ville gå i gang med den mens dejen til brunkager og vaniliekranse hviler i køleskabet, men jeg mangler bare valnødderne, æv æv.

Anmeld

18. november 2009

Vinker

TbCp skriver:

Jamen jeg skal have

Kokosmakroner og fedtebrød!

har ikke lige en opskrift men de to slags skal bare bages!

Lige de to slags er ikke et must hos mig.... Jeg SKAL bare ha brunkager, vaniliekranse og pebernødder og selvfølgelig konfekt

Anmeld

18. november 2009

Klitgaard

Bager ik så meget ,men pebernødder bager vi ,dem skal vi da have ,i år skal vi også bage figur kager det vil pigerne så gerne og de skal pyntes med glasur og krymmel mangler bare en god opskrift på kagerne . Vanilie kranse og brunkager skal jeg også have men dem køber jeg ,og så en masse juleslik . spiser sjælden marcipan .pånær mellem jul og nytår der skovler jeg ind . Glæder mig

Anmeld

18. november 2009

anna-jonas

Vinker skriver:

Jeg har fri i dag og sidder her og overvejer at begynde at bage julekager.... men så er det altid lige hvilke opskrifter man skal give sig i kast med i år....

Derfor tænkte jeg at det kunne være sjovt at høre hvilke der er jeres favoritter - måske nogen i bare MÅ laver HVERT år

Vil du indvie mig i dine opskrifter???

Herhjemme bager Jan brunkager, finsk brød, vanillekranse og fedtebrød. Jonas og jeg, står for konfekten..................og der skal vi som regel i gang ad 2 omgange.

Anmeld

18. november 2009

Vingummien

Super tråd, her vil jeg da lige snuse lidt med

Anmeld

18. november 2009

Klumpe-dumpe

Tina jeg vil gerne ha´din opskrift på fedtebrød når du kommer så langt...

Mette din kage lyder godt nok lækker.. Men øv bøv kan desværre tåle nødder. Men konfekt MUMUMUMUMUUUUUUSSSS I  it

Rikke mums vaniljekranse.

Anmeld

18. november 2009

Vinker

malucca09 skriver:

Men øv bøv kan desværre tåle nødder. Men konfekt MUMUMUMUMUUUUUUSSSS I  it

Du mangler da vidst et "ikke" i den sætning hohooooo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.