Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg ikke er smuttet endnu. alle veninderne siger jeg skal gå, men er naiv nok til at tro på der stadigvæk sker et eller andet mirakel..... Havde endnu en diskussion i weekenden, som virkelig slog benene væk under mig. Jeg plejer nu nok at kunne tage skeen i egen hånd og handle, men når en mistanke pludselig bliver bekræftet, så kommer den alligevel som et chok. Jeg kan ikke gå i dybe detaljer, men sagde til ham at jeg ikke forstod der var nogle ting der kunne være mere vigtig end mig og August, hvor efter han svarer: " de er mere vigtig end dig!" Den sætning kører rundt i mit hoved konstant. Hvorfor er det ikke nok til at jeg går ? Jeg kan jo ikke leve med en mand der ikke elsker mig ligeså meget som jeg elsker ham.
Jeg er bange for jeg er gået ned med flaget. Derfor jeg ikke kan gå. En blanding af at føle mig magtesløs, da jeg ikke har noget job, ingen penge og tanken om at skulle til at flytte med August kan jeg slet ikke overskue. Slet ikke det fede tidspunkt at skulle til at sælge hus på, selvom det jo er det mindste. Er bare handlingslammet og det ligner slet ikke mig. Kørte ham på arbejde idag og han smutter bare ud af bilen, uden at kysse mig. Det burde jo være tegn nok..... Løb for fanden Carina
For ja savner kærlighed, forståelse for min arbejdssituatom, ikke bebjedelse, og en der gider mig og gider at lytte. Puha det er opslidende.
Det kunne næsten lyde som om, at du føler dig NØDT TIL at fortsætte?!
At du egentlig finder dig i mere, end du har lyst til, fordi du ikke kan se dig ud af det!?
Og jeg kan godt forstå dig! Det er jo en MEGA beslutning, hvis man siger slut til ens parforhold. Hele ens livsgrundlag bliver ændret - tæppet rykkes væk under ens fødder - og man står overfor en masse uvist og skal til at "starte forfra" ....og der er mange følelser, som skal bearbejdes, uanset hvornår man vælger at sige stop.
Jeg ved ikke hvad der er det rigtige for dig, og for Jer...
Det ved kun du....
Det er følelserne INDENI een der fortæller sandheden!
Men du tæller ikke som et mindre værdifuldt menneske, uanset om du har et job pt, eller ej! Det er jo ikke det der gør os til noget!
Men jeg forstår godt, at du måske nærmest TRÆNGER til at komme ud, og lave andre ting, end at være housewife/fuldtids-mor...
Jeg ved egentlig ikke helt, hvad jeg ville med mit svar....
Jeg har jo ikke noget at sige, som kan åbne op for noget nyt for dig.
Men du skal ikke lade nogen, eller noget, trampe og stampe på dig til du til sidst ikke kan mærke dine grænser mere!
Det er sejt at klæmpe og ikke at give op - men ikke for enhver pris - du må ikke miste dig selv!
Og hvor må en sætning som "det er vigtigere end dig!", fra manden man elsker, gøre ondt! Han sagde det muligvis uden at mene det så meget, eller måske bare for at såre dig i øjeblikket. Men ikke destro mindre, så hænger den sætning stadig i dit hovede og nager, og gør lidt ondt, ikke sandt?
Hvis han virkelig nedprioterer dig eller ikke føler han behøver bidrage og deltage, men i stedet tapper dig for energi og godt humør, hvad er glæden så ved at holde sammen ??
Han mister respekten for dig, hvis du lader ham "pisse på dig", og endnu værre, man risikerer til sidst at miste troen på og respekten for sig selv!
Jeg siger ikke at det ene er mere rigtigt eller forkert end det andet.
Om I bliver sammen eller opgiver at fortsætte kampen...
Det skal jo i virkeligheden heller ikke være en kamp ....kun sådan lidt op og ned i perioder. Ikke over så lang tid uden bedring, vil jeg mene.
Men mærk efter indeni dig selv, og vær ikke mere bange for, hvordan livet ville se ud uden ham i dit liv. Dig og August ville nu nok få en dejlig velfungerende hverdag, med tiden, hvis det blev udfaldet.
Hvis Jeres parforhold ikke bliver stærkere og mere i balance, så er det da en mere "skræmmende fremtidsudsigt" at fortsætte med at fighte forgæves, end at fortsætte på egen hånd....?!