Tænder og 1. tandlæge besøg, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka blev 2 år den 15/10 og den efterfølgende uge fik han en indkaldelse til tandlægen, hvor vi var i mandags. Der var mest snak omkring børstning af tænder, kost og så kiggede de hurtigt på hans tænder og konstaterede, at han havde dem som han skulle have. Vi skal komme 1 gang om året.

Da Luka var lille havde vi ingen problemer med, at børste hans tænder men lige pludselig tog fanden ved ham og det var en kamp 2 gange om dagen, at børste dem. Nu har han fået en elektrisk tandbørste i fødseldagsgave og den er guld værd. Han elsker, at få børstet tænder nu - fantastisk som en hysterisk lille dreng kan vende på en tallerken og blive blid som et lam 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

BK

Altså jeg fik et brev fra tandlægen da min børn var 6 mdr, med tandbørste og en folder og besked om at de vil blive kaldt til tandlæge når de var 2½ år...

Anmeld

18. november 2009

Mira0911

Det tilbud har vi ikke fået endnu... Julie er 9 mdr... Men det kommer sikkert først når hun starter i dp...

Anmeld

18. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
MoarJ skriver:

Det tilbud har vi ikke fået endnu... Julie er 9 mdr... Men det kommer sikkert først når hun starter i dp...

Det er meget forskelligt fra kommune til kommune, hvornår at man skal til tandlægen første gang.

Har din sp ikke oplyst dig om, hvornår at hun skal til tandlægen. Det gjorde min og så fik jeg samtidig en folder fra tandlægen og en lille begynder tandbørste

Anmeld

19. november 2009

Mira0911

MoarHvidovre skriver:

Det er meget forskelligt fra kommune til kommune, hvornår at man skal til tandlægen første gang.

Har din sp ikke oplyst dig om, hvornår at hun skal til tandlægen. Det gjorde min og så fik jeg samtidig en folder fra tandlægen og en lille begynder tandbørste

Nej min sp har ikke snakket om det... Hiver da lige fat i hende næste gang..

Anmeld

19. november 2009

Valle81

Der er sikkert stor forskel fra by til by og kommune til kommune.

Jeg bor í Viborg.

Vi fik brev med folder om tandbørstning da Asta var 6 mdr og så fik vi en indkaldelse til undersøgelse, da hun var fyldt et år.

Siden det, har vi været til tandlæge en gang om året og har fået tjekket bisserne. Vi har automatisk fået en indkaldelse omkring hendes fødselsdag.

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.