gravid igen? = alt for tidligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2009

Anonym trådstarter

qp skriver:

Hvad har du tænkt dig, at gøre - fjerne det el få et barn mere?

Jeg synes at det er meget svært ..

Jeg vil have det svært ved at få en abort, men jeg synes det er hårdt .. Jeg har næsten lige gået igennem en meget svær og hård graviditet med meget slem bækkenløsning , men fik en sund og rask pige ud af det, som er så nem og kræver næsten ingenting ..

Men jeg har den følelse indeni at JEG vil gerne have dette barn .. Min kæreste blev fyret 4 dage efter og har lige fået arbejde igen .. Han er ikke så meget for det , han er mere bange for at vi ikke har penge nok ..

Men jeg det sådan det er ikke ham som skal leve med at fået en abort , det er mig ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Jeg vil have det svært ved at få en abort, men jeg synes det er hårdt .. Jeg har næsten lige gået igennem en meget svær og hård graviditet med meget slem bækkenløsning , men fik en sund og rask pige ud af det, som er så nem og kræver næsten ingenting ..

Men jeg har den følelse indeni at JEG vil gerne have dette barn .. Min kæreste blev fyret 4 dage efter og har lige fået arbejde igen .. Han er ikke så meget for det , han er mere bange for at vi ikke har penge nok ..

Men jeg det sådan det er ikke ham som skal leve med at fået en abort , det er mig ..

jeg tror at når først du er blevet glad for tanken om endnu et barn, så vil det være det du vælger.

jeg stod selv for nogle år siden og var uplanlagt gravid. min baby var noget ældre, men til gengæld stod jeg i en situation hvor jeg skulle være alene med alle (3) børn. jeg overvejede kraftigt abort, men ku ikke få mig selv til det, og har idag de skønneste drenge.

jeg er inderst inde imod abort...så selv nu hvor jeg har 4 børn og et bonus barn...ville jeg stadig vælge barnet hvis jeg sku blive gravid ved et uheld.

Anmeld

18. november 2009

guggle

Anonym skriver:

Tror helt bestemt at du ubevidst har valgt hvad du vil. Og jeg er sikker på at det bliver hårdt arbejde, men i sidste ende vil både du og din mand absolut ikke fortryde det. Mænd tænker ofte på andre ting ved det at få børn - økonomi osv... Det er dig der bærer barnet i dig lige nu....valget kan han nok først rigtigt forholde sig til når den lille er født. Når først i har taget beslutningen, kan i se fremad og så tror jeg bekymringerne svinder ind...

Held og lykke med det hele :-)

Anmeld

18. november 2009

Balderson

Anonym skriver:

Hej ..

Jeg fødte i september 2009 en lille pige .. Blødte ikke så meget efter fødslen ..

Nu er jeg gravid igen blot efter 9 uger - jeg er mega ked af det ..

Jeg har det svært ved abort (kan ikke leve med den tanke) men det er alt for tidligt .. Er på p-piller og har brugt kondom hvergang undtaget engang  Troede virkelig ikke det kunne lade sig gøre at blive gravid så hurtig igen

Mit spørgsmål er så:

Er der andre som har prøvet at være gravid inden babyen er et ½ år gammel ?

Hilsen den triste ..

Ja, jeg blev gravid igen 4 mdr. efter jeg havde født min første søn sidste år, og er nu mor til 2 dejlige drenge på 15 mdr. og 10 uger...

Vores var ikke en planlagt graviditet...

Jeg vil ikke skrive at det er nemt og en dans på roser, at have så 2 små i huset, for det er hårdt arbejde, men (og det lyder nok sukkersødt) men jeg ville ikke bytte for noget i verden..

Anmeld

18. november 2009

Kloster

Anonym skriver:

Hej ..

Jeg fødte i september 2009 en lille pige .. Blødte ikke så meget efter fødslen ..

Nu er jeg gravid igen blot efter 9 uger - jeg er mega ked af det ..

Jeg har det svært ved abort (kan ikke leve med den tanke) men det er alt for tidligt .. Er på p-piller og har brugt kondom hvergang undtaget engang  Troede virkelig ikke det kunne lade sig gøre at blive gravid så hurtig igen

Mit spørgsmål er så:

Er der andre som har prøvet at være gravid inden babyen er et ½ år gammel ?

Hilsen den triste ..

Hej.

Ja jeg prøvede det efter Mads (vores den 3. og sidste). Jeg ammede og anede ikke engang jeg var gravid før jeg begyndte at få kvalme igen!!!

Jeg valgte abort. Hårdt, men den rigtige beslutning for os. Vi ha 3 børn fra 97', 99' og 04' og jeg skal IKKE have børn-i-rap igen.

Jeg har aldrig fortrudt beslutningen om abort, men tænker over det resten af mit liv. Jeg ser det som en ting, der har gjort mig rigere - erfaringsmæssigt.

Held og lykke.

Kloster

Anmeld

18. november 2009

JustAnotherName

Hvis det var mig, så ville jeg også umiddelbart reagere ved at blive ked af det.
Men jeg tror, at jeg efterfølgende ville acceptere at det var sådan situationen var nu, og så ville jeg få barnet. Jeg ved også, at jeg ville have mere end ét barn. Og hvis så det kommer noget før end man havde forstillet sig og planlagt, jamen så må man jo justere lidt.

Lyder nemt, er pisse hårdt. Det ved jeg.

Men jeg ville ikke kunne få en abort, for så senere at vælge at blive gravid med vilje igen....
Når man har født et barn, så ved man også hvad det er man fravælger.
Det ville jeg ikke kunne, når nu jeg ved at vi ville have flere...

Jeg har så to børn nu.
Min første var 11 måneder, da jeg blev gravid igen, og det var planlagt.
Vi vil nok gerne have en nummer tre med tiden - måske. Men som sagt, så ville jeg være ked af hvis det skulle ske allerede nu, da jeg synes det er hårdt nok med to små blebørn herhjemme nu.
Men skulle det gå sådan, så ville jeg nok vælge at beholde barnet
....og fremover passe RIGTIG GODT PÅ, når vi havde sex 

Anmeld

18. november 2009

UngMor83

Hejsa...

Jeg er den lykkelige ejer af to hold pseudotwins, og nyder det til fulde... Mellem 1 og 2 er der 13mdr og 8dage imellem. Så var der pause i 4 år, og mellem 3 og 4 er der 14mdr og 10dage imellem. Det er eller har ikk altid været en dans på roser, men børnene har så meget ud at hinanden nu. De er nu 6,9år, 5,8år, 19mdr og knap 7mdr gamle...

Men følg dit hjerte, gør hva der er det bedste for JER. Abort eller ej. Det er JERES valg.

Du er velkommen til at skrive til mig privat, hvis du har spørgsmål eller mangler at "snakke".

>> Sonja <<

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.