Når man sidder med en lille nyfødt (og det er man, når man blot er 9 uger gammel), så kan man slet slet ikke forestille sig at det lille bitte barn om bare et år, kan gå, spise selv, med fagter og mimik give udtryk for at nu er hun sulten, træt, vil op til dig. osv.
Men børn bliver større og det skal man ALTID huske på når man er uplanlagt gravid. Det er ikke NU du skal have en lille baby mere, det er om mange mange månder.
I gymnasiet havde jeg en meget god veninde. Hende og hendes søster var født med præcis 1års mellemrum. Det vil sige de havde fødselsdag samme dag! Min veninde fortalte mig at de følte sig så usigelig heldige, og som børn havde de haft ondt af deres klassekamerater, for der var jo ingen af dem der havde en søskende så tæt på, og så ovenikøbet med fødselsdag samme dag.
Jeg er godt klar over at der bliver under et år mellem jeres børn, men det kan være helt vildt fantastisk!!! Tænk at jeres børn stort set altid vil være det samme sted rent udviklingsmæssigt. Det er de samme ting i Tivoli de gerne vil prøve, de samme film de gerne vil/må se i biografen, den samme slags godnathistorie de gerne vil have læst osv. Det er gør altså mange ting meget lettere. Der er to år mellem vores drenge, og den store vil gerne have højtlæsningsbøger (= uden billeder) og den lille på 3 år, er bare slet slet ikke gammel nok til det endnu. Det er selvfølgelig et lille problem, men jeg tænker at der mange fordele ved at være SÅ tæt rent alderesmæssigt!
Jeg har lyst til at sige: tillykke med graviditet. Det kan jo være at det viser sig, at være det bedste der er sket i jeres liv!
Anmeld