gravid igen? = alt for tidligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.588 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. november 2009

Anonym trådstarter

Hej ..

Jeg fødte i september 2009 en lille pige .. Blødte ikke så meget efter fødslen ..

Nu er jeg gravid igen blot efter 9 uger - jeg er mega ked af det ..

Jeg har det svært ved abort (kan ikke leve med den tanke) men det er alt for tidligt .. Er på p-piller og har brugt kondom hvergang undtaget engang  Troede virkelig ikke det kunne lade sig gøre at blive gravid så hurtig igen

Mit spørgsmål er så:

Er der andre som har prøvet at være gravid inden babyen er et ½ år gammel ?

Hilsen den triste ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

Barbamama

Anonym skriver:

Hej ..

Jeg fødte i september 2009 en lille pige .. Blødte ikke så meget efter fødslen ..

Jeg har det svært ved abort (kan ikke leve med den tanke) men det er alt for tidligt .. Er på p-piller og har brugt kondom hvergang undtaget engang  Troede virkelig ikke det kunne lade sig gøre at blive gravid så hurtig igen

Mit spørgsmål er så:

Hilsen den triste ..

Åh det er jeg ked af at høre.... Nej jeg har ikke prøvet det, men mistænkte det selv på et tidspunkt og jeg ville også være blevet rigtig ked af det hvis jeg havde været det. Man har jo slet ikke fået nok af sit lille nye barn og man føler ikke der er plads til et nyt allerede.... Jeg kan godt forstå hvis du ikke vil have abort... Åh det er svært. Hvis du vælger at beholde det, så tænk på at dine børn får meget stor glæde af hinanden selvom det bliver lidt af en gyser for dig. Sender dig en masse knus

Anmeld

17. november 2009

Knudsen

Jeg har ikke selv prøvet det, men har en rigtig god veninde som har været det samme igennem som dig.. Hun var bare 6 mdr henne før de opdagede, at hun var gravid igen.. Hun så slet ikke symptomerne på graviditet, men troede istedet at hun havde influenza..

De har to piger med ca. 11 mdr imellem. Det er super hårdt for dem, og har været en rigtig hård graviditet. Men samtidig er de også rigtig glade for deres familie..

Når de kigger lidt tilbage, siger de, at hvis de havde muligheden ville de have overvejet abort. Men ved ikke om de havde kunne gennemføre det..

Mærk rigtig godt efter i maven, og vælg den beslutning du/I har det bedst... Og stol på at den beslutning I træffer er bedst for jeres lille familie..

Knus

Anmeld

17. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg blev gravid med Lina, da Luka var 8 mdr. - der er 17 mdr. mellem dem. Det var planlagt (jeg blev dog hurtigere gravid end jeg havde regnet med).

Det var rigtig hårdt i starten, men jeg kan allerede se nu, hvor meget glæde, at de vil få af hinanden. Det første Luka spørger efter om morgen er Lina og vil hende så gerne selvom han også nogen gange synes hun er vildt irriterende.

Det er en rigtig svær situation du står i og jeg kan godt forstå, at du synes det er svært, at vælge til eller fra. Lyt til dig hjerte - selvom det er en hård beslutning (og det vil det være ligegyldig, hvad du vælger).

Kh. Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

17. november 2009

Mumto3

Når man sidder med en lille nyfødt (og det er man, når man blot er 9 uger gammel), så kan man slet slet ikke forestille sig at det lille bitte barn om bare et år, kan gå, spise selv, med fagter og mimik give udtryk for at nu er hun sulten, træt, vil op til dig. osv.

Men børn bliver større og det skal man ALTID huske på når man er uplanlagt gravid. Det er ikke NU du skal have en lille baby mere, det er om mange mange månder.

I gymnasiet havde jeg en meget god veninde. Hende og hendes søster var født med præcis 1års mellemrum. Det vil sige de havde fødselsdag samme dag! Min veninde fortalte mig at de følte sig så usigelig heldige, og som børn havde de haft ondt af deres klassekamerater, for der var jo ingen af dem der havde en søskende så tæt på, og så ovenikøbet med fødselsdag samme dag.

Jeg er godt klar over at der bliver under et år mellem jeres børn, men det kan være helt vildt fantastisk!!! Tænk at jeres børn stort set altid vil være det samme sted rent udviklingsmæssigt. Det er de samme ting i Tivoli de gerne vil prøve, de samme film de gerne vil/må se i biografen, den samme slags godnathistorie de gerne vil have læst osv. Det er gør altså mange ting meget lettere. Der er to år mellem vores drenge, og den store vil gerne have højtlæsningsbøger (= uden billeder) og den lille på 3 år, er bare slet slet ikke gammel nok til det endnu. Det er selvfølgelig et lille problem, men jeg tænker at der mange fordele ved at være SÅ tæt rent alderesmæssigt!

Jeg har lyst til at sige: tillykke med graviditet. Det kan jo være at det viser sig, at være det bedste der er sket i jeres liv!

Anmeld

17. november 2009

moller84

Hej

Hvor er det synd for dig.. det da bare ikke rart at stå i den situation. Jeg ville også selv være så ked af det hvis det skete.

Jeg har selv tænkt over hvad jeg ville gøre hvis det skete, og jeg ville selv vælge abort, så jeg kan sagtens forstå dig hvis du gør det. Det en svær beslutning. Men ja du må føle efter inden i dig selv, om du tror du har styrken til at få et barn så hurtigt efter det første, for jeg tror godt det ku blive rigtig hårdt.

Selvfølgelig ville du jo nok elske det barn rigtig meget, men man kan jo altså også risikere at det bare er mere end man kan magte. Jeg ville ikke ku magte det. Men det også fordi jeg synes det har været lidt hårdt for mig og min kærestes forhold at blive forældre, så endnu et så hurtigt efter det første, ville bare slet ikke ku gå for os tror jeg. Men vi jo alle forskellige. Måske du mere stærk på det punkt end mig.. det er der jo nogen der er og godt har kunnet klare at få to lige i rap, og det også flot. Men hvis du vælger abort, må du ikke gå med skyldfølelse.

Håber du finder ud af hvad der er det bedste for dig, og så må du have al held og lykke med det du vælger.

Anmeld

17. november 2009

Mumto3

ejm....altså jeg er lidt ked af mit indlæg, for det kom måske til at lyde som om der kun var en rigtig beslutning (nemlig at få barnet) og sådan er det jo IKKE!!!!

Der er ting der taler for, og ting der taler imod, og begge beslutninger (beholde eller abort) kan være den bedste og dermed mest rigtige beslutning!!!  Held og lykke med overvejelserne. -og undskyld mit andet indlæg!

Anmeld

17. november 2009

Cris

Som alt i livet, der er både fordele og ulempe. Jeg kender også en som blev gravid da hendes pige var kun 12 uger gammel. Det var noget hård men nu er de 3 og 4 og de kan simpelthen ikke være væk fra hinanden. Selv om de er en dreng og en pige er de de bedste venner og de har det meget sjovt nu. Det er noget hård for man går fra den ene barsel til den næste og man bliver meget pumpet med børn børn børn. Men på en eller anden måde kan man klare det hele. Negativt er at det er meget arbejde, for der er meget at se med to små børn, positiv er at de begge to vokser sammen, de vil søge hinanden og ikke dig hele tiden og når du er færdig med barsel nr2 så vil du bare være fri og passe på dit arbejde uden at tænke, hvornår ville det passe bedst at starte på nr2.

Jeg håber, at du kan finde på den bedste løsning!

Anmeld

18. november 2009

qp

Anonym skriver:

Hej ..

Mit spørgsmål er så:

Hilsen den triste ..

Hvad har du tænkt dig, at gøre - fjerne det el få et barn mere?

Anmeld

18. november 2009

frk andreasen

jeg vil bare sige følg jeres hjerte mærk efter hva der er det rigtige at gøre.

knus tanja 22+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.