At bortadoptere sit barn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2009

feb.2010

Znuzke skriver:

Jeg kender faktisk en som har fået en helt nyfødt baby i pleje for 14 dage siden. Hun tog i mod barnet netop som det var blevet født ved kejersnit - med moderen i fuld narkose. Det var en som ikke ville have barnet, og som derfor heller ikke ville se det.

Og nej hvor jeg bare ønsker for den stakkels kvinde at hun havde fået en abort i stedet. Jeg kender slet ikke de nærmere detaljer, men jeg mener bare at man psykisk/følelsesmæssigt er ramt resten af livet ved en bortadoption, hvor man ved en abort - for de flestes vedkommende - er rimelig hurtigt ovenpå igen...

Jeg kan godt forstå at nogen bare ikke kan få en abort, det ville jeg hellere ikke kunne - tænk at slå et lille menneske ihjel.. Og så syntes jeg at det er fint at de som kan (for mener bestemt hellere ikke at det er nemt eller noget som alle kan) bort adoptere det, og hjælper en af de mange der er så uheldige at være barnløse..

Personligt ville jeg aldrig kunne give mit barn væk men har stor respekt for dem der kan, og som gør det istedet for evt. at ødelægge barnet..

Det var vist lidt rodet men håber i forstår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

Mor til Frederic og Freya

Eva skriver:

Nej nej nej nej..det var da skrækkeligt at nogen kan give en mor mulighed for bare at vælge til og fra. Stakkels dig og stakkels din plejefamilie...

De bedste tanker..

Eva

det hele er både godt og skidt.

Det viste sig at min mor havde sendt gaver, billeder og kort, men det smed plejefamilien ud. Min mor tænkte ikke videre over det, men efter en del år, valgte hun at gå til kommunen og spørge om det var okay. De misted retten til at få flere børn også fordi plejefar blev mistænkt for incest.

Vi prøved at få det til at fungere, med terapi - samtaler mm. Men har aldrig fået det der mor og barn forhold. Skole pyskolog osv, udvikled spiseforstyrelse i meget meget tidlig alder og har været kendt på syghuse, ambulante samtaler, vægt kontrol gennem mange mange år osv. På efterskolen måtte jeg tage på syghus hver fredag til kontrol.

Anmeld

17. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes det er en fantastisk smuk og god beslutning din kusine har taget!!!... Mange flere burde gøre det, hvis de ikke magter det, er det en fantastisk kærlig og storsindet beslutning at tage.

Thumbs up til din kusine!

Anmeld

11. maj 2010

Mostermaria

Kære Honningblomst,

jeg er ved at skrive eksamensprojekt om at bortadoptere sit barn og kan se, at din kusine har valgt dette. Jeg er ved at lede efter en person, som vil fortælle om sit valg, årsagerne til valget, reaktioner fra omgivelserne osv.

I medierne hører man oftest om dem, som adopterer et barn eller også hører man fra barnet, som er blevet adopteret - sjældent fra den mor og/eller fra, der har valgt at give sit barn væk. Men det vil jeg gerne forsøge at lave om på.

Hvis din kusine kunne være interesseret i at snakke med mig og høre mere om projektet, må hun meget gerne skrive til mig.

Min mail er mlgreve@mail.djh.dk

Hun kan selvfølgelig være anonym, hvis hun ønsker det.

Med venlig hilsen,

Maria Greve

Danmarks Journalisthøjskole

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.