Mor-barn buket?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2009

lonemus

Jeps, begge gange fik jeg mor-barn buket. Begge gange fik jeg dem af mine forældre. Min mand har købt smykker til mig - 1. gang en diamantring, 2. gang et DG diamantur.

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

oo

jeg gav min søster en stor mor-barn buket efetr hun havde født, men da hun dagen efter tog hjem fra hospitalet, lod hun buketten blive på fødegangen, fordi der åbenbart er en eller anden overtro med, at hvis man lader buketten blive vil man selv komme tilbage a.k.a. få flere børn. Det syntes jeg ærlig talt var VILDT nederen, så næste gang der er nogen der får børn, så får de en dims til ungen istedet

Anmeld

17. november 2009

RumlesMor

Fik også sådan en buket - synes de er søde og har selv givet til veninder der har født.

De har sjovt nok ikke fået af egen familie?

Anmeld

17. november 2009

3drenge

Jeg har alle 3 gange fået en mor/barn buket af mine forældre 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. november 2009

JustAnotherName

Jeg fik mor/barn-buket af min mand begge gange, da jeg fødte vores piger.

Anmeld

17. november 2009

Balderson

LouiseLarsen skriver:

Kom til at ligge og tænke på igår aftes efter jeg var kommet i seng, hvor mange der mon brugte en god og rigtig hyggelige tradition med at give Mor-barn buket når man har født?

Jeg sagde til min forlovede den anden dag at nu skulle han jo huske den til den tid, han kiggede bare underligt på mig og spurgte hva det var?

Da jeg fik Nicklas var der jo ingen far til at give mig den, men fik en af mine forældre, for som min mor sagde. Det høre sig jo til.....

Bruger i det, eller brugte?

Kram

Ja, det kan du tro ;0)

Fik 3 mor/barn buket begge gange mine 2 drenge kom til verden

1 af min mand, 1 af min søster og sidste 1 af mine forældre.... De var alle store og flotte...

Der udover fik jeg af min mand en "Tak fordi du fødte mig en søn" gave begge gange drengene blev født...

Det ved jeg ikke om det også er noget man gør nu om dage, men jeg kan huske at jeg  blev rigtig glad og overrasket over det ;0)

Anmeld

17. november 2009

Gaya

Tjuhl skriver:

jeg gav min søster en stor mor-barn buket efetr hun havde født, men da hun dagen efter tog hjem fra hospitalet, lod hun buketten blive på fødegangen, fordi der åbenbart er en eller anden overtro med, at hvis man lader buketten blive vil man selv komme tilbage a.k.a. få flere børn. Det syntes jeg ærlig talt var VILDT nederen, så næste gang der er nogen der får børn, så får de en dims til ungen istedet

Jeg har hørt at grunden til at man ikke må tage dem med hjem er at man tror man selv kommer tilbage men med sygdom........
Og så også at man lader blomsterne stå til dem som ligger der alene og ikke får noget.......

Tror jeg bare vil blive glad for blomster når det bliver min tur til maj...... har aldrig gået så højt op i traditioner.......(tænder fx. også alle 4 lys i adventskrandsen på en gang...... ;o))

/Lene

Anmeld

17. november 2009

Sjl-msl-Mkl

Jeg fik en af min bror, bestilt på nettet, da han ikke var i Dk men i afghanistan, som soldat..

Anmeld

17. november 2009

N&J

Jeg fik mor-barn buketten af mine forældre, da der jo ikke var nogen farmand til at give den og jeg tog den altså med hjem, ville gerne have så meget så muligt ud af den og så var der en der sagde at så kunne jeg komme tilbage, hvor jeg bare tænkte, ja ja men jeg v il også gerne tilbage til fødegangen, hader alt overtro og prøver at undgå det, af alle andre fik jeg ting til Nikita fordi jeg ikke ville have et ton af blomster, kun den ene som jeg var så glad for jeg fik, min søster fik den også af vores forældre, da hendes mand (de var 21) heller ikke havde hørt om bukketten, istedet kom han med en volsom stor bamse (somk ikke kunne lægge i vuggen) fordi min søster havde sagt at han skulle købe den første bamse til ham..

Anmeld

17. november 2009

Ox.

Vi bruger det i min familie, og jeg fik den smukkeste mor-barn buket da jeg havde født.

Den er nu tørret og er ude i køkkenet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.