Jeg har stress

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. november 2009

Milka

vi er stødt ind i nye soveproblemer herhjemme og det er bare sindssygt frustrerende.

det bunder sig i at luca rejser sig op i sengen. uanset hvor mange gange man hjælper hende til at komme ned at ligge igen, rejser hun sig så snart jeg er ude af syne og står der og hopper og smiler og råber.

det er jo fint nok, for hvis jeg lader hende være i en halv time bliver hun så træt at man kan lægge hende uden protest.

problemet er at al den larm holder lilja vågen, og at hun så også begynder at råbe og i sidste ende græde. og da gråd smitter er der pludselig en helvedes ballade.

jeg kan ikke putte dem i hvert sit rum for ingen bryder sig om at blive efterladt og så ender jeg i pendulfart mellem de to.

en putning kan tage flere timer på denne måde (også om dagen).

er der nogen der har nogen ideer til hvordan dette kan håndteres ... er ved at være godt stresset over det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

TbCp

Milka skriver:

vi er stødt ind i nye soveproblemer herhjemme og det er bare sindssygt frustrerende.

det bunder sig i at luca rejser sig op i sengen. uanset hvor mange gange man hjælper hende til at komme ned at ligge igen, rejser hun sig så snart jeg er ude af syne og står der og hopper og smiler og råber.

det er jo fint nok, for hvis jeg lader hende være i en halv time bliver hun så træt at man kan lægge hende uden protest.

problemet er at al den larm holder lilja vågen, og at hun så også begynder at råbe og i sidste ende græde. og da gråd smitter er der pludselig en helvedes ballade.

jeg kan ikke putte dem i hvert sit rum for ingen bryder sig om at blive efterladt og så ender jeg i pendulfart mellem de to.

en putning kan tage flere timer på denne måde (også om dagen).

er der nogen der har nogen ideer til hvordan dette kan håndteres ... er ved at være godt stresset over det 

Åh ha den periode husker jeg tydeligt!!! Og jeg havde så kun en jeg skulle "bryde" med.
Jeg lagde Liva ned og sad ved hende med en fast hånd på hendes mave/brystkasse. Altså jeg holdt hende ikke fast, men bare sådan en fast hånd så hun havde svært ved at rejse sig. Som regel var hun jo faktisk rigtig træt men det holdt hende vågen når hun hele tiden rejste sig, men hånden på maven gjorde at hun blev liggende og faldt i søvn.

Anmeld

17. november 2009

Milka

Åh ha den periode husker jeg tydeligt!!! Og jeg havde så kun en jeg skulle "bryde" med.
Jeg lagde Liva ned og sad ved hende med en fast hånd på hendes mave/brystkasse. Altså jeg holdt hende ikke fast, men bare sådan en fast hånd så hun havde svært ved at rejse sig. Som regel var hun jo faktisk rigtig træt men det holdt hende vågen når hun hele tiden rejste sig, men hånden på maven gjorde at hun blev liggende og faldt i søvn.

det gør jeg allerede – men lilja er begyndt at reagere på at jeg bruger så meget tid over ved luca's seng og begynder at græde. hun er blevet meget morsyg lige pludselig. så når jeg går over for at trøste, så rejser luca sig op og det hele begynder forfra..

Anmeld

17. november 2009

Bondepigen

Uuuh den er svær når der er to...

Jeg plejer bare at gå ud og lade Emma sidde i tremmesengen eller hvad hun nu har lyst til og så synger hun lidt. Så går der ikke så længe inden hun falder i søvn... Men det er jo ikke så nemt for dig, når Luca holder Lilja vågen, og hun bliver ked af det...

Har du lagt indlægget i ordet er frit? Måske der er en anden tvillingemor, der har prøvet det samme, som kan råde dig...

Anmeld

17. november 2009

TbCp

Milka skriver:

det gør jeg allerede – men lilja er begyndt at reagere på at jeg bruger så meget tid over ved luca's seng og begynder at græde. hun er blevet meget morsyg lige pludselig. så når jeg går over for at trøste, så rejser luca sig op og det hele begynder forfra..

puha... ja så er det dælme ikke nemt da....
Åhh det var lige mit eneste forslag

Anmeld

17. november 2009

JustAnotherName

Jeg kan desværre heller ikke bidrage med bedre forslag, end dem som er kommet.... Men jeg håber da virkelig for dig, at det snart ændrer sig, så det ikke skal tage så meget energi for dig, hver gang du skal putte.

Prøv da eventuelt at skrive til "Chatarina".
Hun har jo to tvillinge-piger, som lige netop er fyldt 3 år.
Mon ikk hun også har haft sit hyr med dem ind imellem, og måske har et råd !?

Anmeld

17. november 2009

Ida.

Pyh den er svær, når der er to. Er det måske en idé at stille sengene så tæt på hinanden, at du kan sidde med en hånd inde ved hvert barn? Så der ikke går jalousi i den?

Jeg føler med dig! Jeg kan godt huske, hvordan det var, da Annika lige havde lært at rejse sig op i sengen, men ikke selv kunne lægge sig ned igen...nøøøj en kamp - og det var jo kun med et barn!! Jeg gik bare ind og lagde hende ned og gik ud igen - det tog vel et par timer tre-fem aftener i træk, så holdt hun op igen...

/Ida

Anmeld

17. november 2009

Ni-ko-li-ne

om dagen tænker jeg på, har du en altan? så kunne du putte dem ude? i en barnevogn? så rejser Luca sig da ikke op og du har lidt mere styr på dem...

om aftenen.... den er svær.... vågner de hvis du flytter på dem når de sover? men selvfølgelig, det er bedst at tage den hårde vej og lære dem det nu....

Anmeld

17. november 2009

Milka

hmm, jeg fik lige en ide ... vil prøve at putte dem en af gangen og placere den anden foran teletubbies. når vi er one-on-one går det nemlig stærkt med at falde i søvn. nr 2 kan så, når nr 1 sover, falde i søvn inde hos mig og blive båret ind i sin egen seng når hun sover.

Anmeld

17. november 2009

Bondepigen

Milka skriver:

hmm, jeg fik lige en ide ... vil prøve at putte dem en af gangen og placere den anden foran teletubbies. når vi er one-on-one går det nemlig stærkt med at falde i søvn. nr 2 kan så, når nr 1 sover, falde i søvn inde hos mig og blive båret ind i sin egen seng når hun sover.

Den tanke havde jeg faktisk, men turde alligevel ikke skrive det, for Emma falder ikke i søvn lige med det samme... Så det gik jeg vel egentlig bare ud fra at dine tøser heller ikke gjorde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.