Uegnede forældre får flest børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2008

camillawp1982

Hej

Ja hurra for retten til at bestemme over egen krop.

Jeg er dog ikke tilhænger af abort, med mindre der er en meget god grund til det. Synes det er folks eget ansvar at beskytte sig FØR de har sex, ikke bare vælge hovsa-løsningen bagefter. Selvfølgelig er der nogen der ikke kan, f.eks. ved voldtægt og andre særlige tilfælde, men det må være undtagelsen, ikke reglen.

MVH Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2008

Honningblomst

Camilla WP skriver:

Hej

Jeg er dog ikke tilhænger af abort, med mindre der er en meget god grund til det. Synes det er folks eget ansvar at beskytte sig FØR de har sex, ikke bare vælge hovsa-løsningen bagefter. Selvfølgelig er der nogen der ikke kan, f.eks. ved voldtægt og andre særlige tilfælde, men det må være undtagelsen, ikke reglen.

MVH Camilla

Ikke enig...jeg synes abort er så meget bedre end børn der kommer til verden hos forældre der ikke magter det og så er jeg ret ligeglad med hvorfor personen blev gravid. Det må være barnets tarv og fremtid eller mangel på samme der skal tænkes på. At vælge en abort er for mig også at være ansvarlig for det man gør.
Eva..

Anmeld

19. april 2008

MorCamilla

Eva, jeg er til dels enig med dig.. Når man vælger en abort er det også at være ansvarlig for det man gør..
Men når det så er sagt så synes jeg at abort som præventionsmiddel burde forbydes.. Med det mener jeg at der er nogle der får lavet flere aborter i løbet af "kort tid".. Det virker ikke særlig ansvareligt.. (bare min mening:$)

Anmeld

19. april 2008

Honningblomst

MorCamilla skriver:

Eva, jeg er til dels enig med dig.. Når man vælger en abort er det også at være ansvarlig for det man gør..
Men når det så er sagt så synes jeg at abort som præventionsmiddel burde forbydes.. Med det mener jeg at der er nogle der får lavet flere aborter i løbet af "kort tid".. Det virker ikke særlig ansvareligt.. (bare min mening:$)

Næ, men synes du så sådanne mennesker ville egen sig særlig godt til at ateg vare på et barn, når ikke engang de magter at tage vare på sig selv??
mener du virkelig det skulle forbydes, eller...hvordan skulle det fungere i praksis og for hvis skyld??
Knus..

Anmeld

20. april 2008

MUTT3

Eva jeg går ikke ud fra at jeg behøver komme med en begrundelse 2 gange...
"Det er en helt, bla bla bla" Min begrundelse for at sige fis står faktisk allerede i mit indlæg.

Det er er fis er at skære alle mange-børns forældre over en kam på den måde: Når jeg i morgen går over til min nabo, vil denne konstatere at det er ALLE med mange børn (hvor mange er mange i øvrigt, det antal rygger sig jo hele tiden) der ikke kan tage vare på sine unger, folk er slemme til ikke at læse hvad der står, men hvad de selv vil konkludere eller de mener der står mellem linjerne, og esensen bliver super hurtigt glemt.
Du aner ikke hvor mange gange jeg har brugt ord som flertallet, de færeste, ol, hvor jeg er blevet lagt i hånden at jeg har sagt eller skrevet alle eller ingen, og jeg går altså ikke ud fra at resten af DK´s befolkning har en anderledes ordbog end den jeg er i besidelse af (om end jeg ikke bruger den til at stave efter *g*) og i min er fx de fleste altså ikke = alle, men = det jeg skriver altså størsteparten.

Anmeld

20. april 2008

Louise mortil4

Camilla WP skriver:

Hej

MVH Camilla

Der er jeg enig.

Anmeld

20. april 2008

Honningblomst

mlbrydegaard skriver:

Camilla WP skriver:

Hej

Hvordan ville du have det skulle fungere i praksis og hvad med de kæmpe omkostninger der er for det barn der bliver født hos en mor som ikke ønsker det?? Kunne jeg godt tænke mig at høre dine overvejelser omkring...det er nemt at slynge sådan en mening ud, men helt ærligt, det holder jo slet ikke i den virkelige verden og hvem er det lige der bliver straffet?

Eva, som slet ikek forstår jeres tankegang og faktisk synes den er ret så skræmmende...:S

MVH Camilla

Der er jeg enig.

Anmeld

20. april 2008

MorCamilla

Næ, men synes du så sådanne mennesker ville egen sig særlig godt til at ateg vare på et barn, når ikke engang de magter at tage vare på sig selv??
mener du virkelig det skulle forbydes, eller...hvordan skulle det fungere i praksis og for hvis skyld??
Knus..

Forbydes er et grimt ord at bruge. Nej jeg synes bestemt ikke at de skal have børn, hvis/når de ikke kan tage vare på sig selv..
Men man burde lave et eller andet for at hjælpe de kvinder der får lavet abort igen og igen, (og bruger det som prevantonsmiddel) Men lige hvordan er lidt ukarte for mig, måske med samtaler ved lægen om de forskellige preventionsmidler der findes - og hvilke der passer bedst til de forskellige kvinder - og evt. tjek hos lægen om de nu også bruger det som de skal osv..
Jeg synes det er en lidt trist tanke at nogle får lavet abort igen og igen - fordi de ikke kan finde ud af at beskytte sig.. Men jeg synes også at det er en trist tanke at man skal "tvinges" til at få et barn hvis man ikke har lyst..

Anmeld

20. april 2008

Honningblomst

MorCamilla skriver:

Knus..

Forbydes er et grimt ord at bruge. Nej jeg synes bestemt ikke at de skal have børn, hvis/når de ikke kan tage vare på sig selv..
Men man burde lave et eller andet for at hjælpe de kvinder der får lavet abort igen og igen, (og bruger det som prevantonsmiddel) Men lige hvordan er lidt ukarte for mig, måske med samtaler ved lægen om de forskellige preventionsmidler der findes - og hvilke der passer bedst til de forskellige kvinder - og evt. tjek hos lægen om de nu også bruger det som de skal osv..
Jeg synes det er en lidt trist tanke at nogle får lavet abort igen og igen - fordi de ikke kan finde ud af at beskytte sig.. Men jeg synes også at det er en trist tanke at man skal "tvinges" til at få et barn hvis man ikke har lyst..

Det er vi enige i..:) Jeg tænker noget gratis spiral feks...opsat samtidig med abort.

Men lige meget hvad, så kan man jo ikke tvinge noget ned over hovedet på andre mennesker.

knus..

Anmeld

20. april 2008

MorCamilla

nemlig.. der er jeg også enig... ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.