Uegnede forældre får flest børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.557 visninger
19 svar
0 synes godt om
19. april 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Politiken

Familier med store børneflokke får oftere anbragt børn uden for hjemmet, viser undersøgelse.

Anbragte børn kommer ofte fra familier med store børneflokke. Det fremgår af endnu ikke offentliggjorte tal fra SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.

En gennemgang af søskendeforholdene for alle anbragte børn i 1995 viser, at børn, der er anbragt uden for hjemmet, i gennemsnit har i hvert fald en søskende mere end andre børn.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2008

xxx

Ja her har vi alle børn endnu da, så ved ikke helt hvor de har deres tal fra, vi træder ihvertfald ud af statistikken;)

Hilsen Christina mor til snart 6 dejlige børn.

Anmeld

19. april 2008

Honningblomst

Ja, når de ikke er istand til at vurdere egen evne som forældre, så kan de jo nok heller ikke se at de ikke magter flere børn.
Der er da helt sikkert noget om det....de familier jeg kender med mange børn passer i hvert fald meget godt til kategorien, desværre.
Knus..

Anmeld

19. april 2008

camillawp1982

Hej

Jeg tror mange bare tager det som det kommer. Hvis de bliver gravide så får de et barn mere, uden at tænke over om de nu kan magte nr. 2, 3, 4 osv. De tænker ikke altid så langt.

MVH Camilla

Anmeld

19. april 2008

MUTT3

tja jeg må indrømme at jeg sys det er lidt fis, naturligvis kan man ikke pakke det 5 barn lige så meget ind i vat som man kan med det første (lige som undersøgelser viser at enebørn faktisk bliver passet for godt) det giver da sig selv at tiden ikke er den samme med 4 andre unger i huset.
Der til er det en helt naturlig reaktion at hvis man mister sine børn bliver man ved, dvs dem som får fjernet deres børn af myndighedderne vil pga naturens kraft blive ved med at forsøge, det er naturens måde at få den mensklige rase til at overleve, sjovt nok det der for var ganske naturligt for 80-100 år siden, her i DK at være gravid både 8 og 10 gange... men den gang var det måske mere normalt at forældrene ikke var egnede til at tage vare på ungerne??? ej den hopper jeg simbelthen ikke på.

Anmeld

19. april 2008

Honningblomst

MUTT3 skriver:

tja jeg må indrømme at jeg sys det er lidt fis, naturligvis kan man ikke pakke det 5 barn lige så meget ind i vat som man kan med det første (lige som undersøgelser viser at enebørn faktisk bliver passet for godt) det giver da sig selv at tiden ikke er den samme med 4 andre unger i huset.
Der til er det en helt naturlig reaktion at hvis man mister sine børn bliver man ved, dvs dem som får fjernet deres børn af myndighedderne vil pga naturens kraft blive ved med at forsøge, det er naturens måde at få den mensklige rase til at overleve, sjovt nok det der for var ganske naturligt for 80-100 år siden, her i DK at være gravid både 8 og 10 gange... men den gang var det måske mere normalt at forældrene ikke var egnede til at tage vare på ungerne??? ej den hopper jeg simbelthen ikke på.

Hvorfor synes du det er fis??? Det er jo undersøgelser der "beviser" påstanden.
Handler jo ikke om at alle med mange børn er uegnede, men af en stor del af dem der får fjernet børn, har mange børn. Mon ikke de havde været uegnet om så de have en eller ti børn.
Jeg synes det er så forfærdeligt hvor mange børn der tabes på gulvet i vores velfærdssamfund som burde fungere...skidt skidt skidt..men nu er der da heldigvis fokus på det igen og så er det spændende om det rykker noget.
Eva

Anmeld

19. april 2008

mor til en del

Ja jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an, for jeg er jo mor til 8 skønne unger, og bliver da helt sikkert kigget skæv til engang imellem, folk fatter ikke at hvert enkelt barn er nøje planlagt, mange tror at vi er religiøse, og jo folk har mange fordomme.
Min familie er ikke fejlfri, skolepsykologen er i gang med en udredning på ham på 6, men der er sørme også mange familier med 2-3 børn hvor der er børn som ikke falder naturligt ind i mængden.
Mine børn får alle den opmærksomhed de forlanger, men de lærer at nogle gange er det ikke deres tur, og de må vente 5 min. indtil mor eller far har afsluttet det igangværende. Det er ingen skade til at de lærer at vente på at det bliver deres tur, når bare at det så bliver deres tur.
Det jeg egentlig ville var at poientere at for nogler stor familier fungere det faktisk rigtig godt.

Lisbeth.

Anmeld

19. april 2008

Honningblomst

Lisbeth Pedersen skriver:

Ja jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an, for jeg er jo mor til 8 skønne unger, og bliver da helt sikkert kigget skæv til engang imellem, folk fatter ikke at hvert enkelt barn er nøje planlagt, mange tror at vi er religiøse, og jo folk har mange fordomme.
Min familie er ikke fejlfri, skolepsykologen er i gang med en udredning på ham på 6, men der er sørme også mange familier med 2-3 børn hvor der er børn som ikke falder naturligt ind i mængden.
Mine børn får alle den opmærksomhed de forlanger, men de lærer at nogle gange er det ikke deres tur, og de må vente 5 min. indtil mor eller far har afsluttet det igangværende. Det er ingen skade til at de lærer at vente på at det bliver deres tur, når bare at det så bliver deres tur.
Det jeg egentlig ville var at poientere at for nogler stor familier fungere det faktisk rigtig godt.

Lisbeth.

Guuuuddddd...;) jeg troede det var alle familier med mange børn.;)
Det er jo ikke det der står Lisbeth, men kan godt følge dig. Hader også når der kommer undersøgelser frem om enlige mødres børn der bla bla bla...men hvad, vi ved jo bedre.
Knus Eva..tre børn, men skal helt sikkert have et par stykker til, ved lejlighed...

Anmeld

19. april 2008

camillawp1982

Hej Det med at få mange børn var faktisk almindeligt helt op til 1970'erne. Før p-pille og fri abort var der ikke mange der selv bestemte hvor mange børn de ville have. De måtte tage dem de fik. Mange læger ville ikke skrive p-piller ud da de kom frem i 1960'erne, og man syntes det var flovt at gå på apoteket og købe dem, desuden havde de første p-piller rigtig mange bivirkninger, derfor blev den lille pille først for alvor populær midt i 1970'erne. MVH Camilla

Anmeld

19. april 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]Camilla WP skriver:[/småt][/f] Hej Det med at få mange børn var faktisk almindeligt helt op til 1970'erne. Før p-pille og fri abort var der ikke mange der selv bestemte hvor mange børn de ville have. De måtte tage dem de fik. Mange læger ville ikke skrive p-piller ud da de kom frem i 1960'erne, og man syntes det var flovt at gå på apoteket og købe dem, desuden havde de første p-piller rigtig mange bivirkninger, derfor blev den lille pille først for alvor populær midt i 1970'erne. MVH Camilla[/citat] Ja, stakkels kvinder dengang og stakkels alle de børn som blev født i hjem hvor der hverken var tid eller råd til dem....hurra for prævention og den fri abort og kvinders ret til at vælge fra og til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.