Mor.sander skriver:
Inden for minasota behandlingen og AA, siger man at hvis man er vokset op i et alkohol misbrugs hjem er der 50/50 chance for at man selv ender der...
synes desværre jeg har hørt at tallene var langt højere.
jeg har læst at mine drenge (hvis far er alkoholiker) har 4 gange større risiko for at blive misbrugere.....på trods af at de ikke har oplevet deres far fuld, og kun ser ham når han er på antabus.
derudover mener al anon....at selv om man måske ikke bliver alkoholiker....så har man stor chance for at finde sig en partner der er misbruger.... altså hvad enten det er stoffer, alkohol,,, en arbejdsnarkoman....eller noget lign.
det sku simpelthen være fordi de finder tryghed i den måde at leve på....hvis man fx. er vokset op med en far der drikker....uanset om han så har gjort ens liv til et levende helvede....ja så er det, det liv man kender og derfor vil lede efter igen.......virkelig en skræmmende tanke..... men det viser sig desværre ofte at være sandt,... den sociale arv....når den er mest ubehagelig.
men til trådstarter....nej du kan aldrig være 100 % sikker på at blive alkoholiker.... men nu hvor du ved at din familie har de problemer.... ja så er det super vigtigt at du er opmærksom på dit forbrug af alkohol.
Anmeld