Hvad med arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2009

MTS

Ja tror det er det jeg gør, siger ihvert fald ikke noget endnu.

Er bare træt af at kæresten ikke kunne holde sin mund for så vist jeg at der ikke var nogen der skulle få det at vide før jeg har været til scanning. Men nu har jeg været nødt til at fortælle det til min familie og ska fortælle det til hans i morgen. Er virkelig gal på ham, men han siger at han bare er så glad og vil bare fortælle det til alle. Og så føler jeg at jeg ikke kan være så sur på ham alligevel. Men gjort er gjort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

baby2010

Jeg har siddet som HR konsulent og kender reglerne ret godt.

Du har først pligt til at fortælle din arbejdsgiver om din graviditet 3 måneder inden din termin!

Du skal IKKE have det dårligt med det, for langt de fleste kvinder vælger først at fortælle nyheden, når de ikke længere kan skjule maven. Det er en privat sag, som ikke vedkommer andre end din kæreste og dig, og det ved arbejdspladsen godt!

De kan ikke fyre dig i prøveperioden pga. en graviditet - det er ulovligt, men jeg ville alligevel ikke friste skæbnen og fortælle dem det før du er ude af din prøvetid.

Det gælder om at stå sig selv nærmest i disse situationer, for det er ikke sikkert arbejdsgiveren vil være forstående. Du kan risikere at stå uden job, hvis du er for hurtigt ude med beskeden - der er desværre stadig rigtig mange, som har en forskruet holdning til gravide i erhvervslivet, så hold kortene tæt til kroppen - tro mig, du vil ikke stå på dagpenge med en baby på vej - det gør jeg lige nu og det er IKKE sjovt!

Held og lykke

Anmeld

17. november 2009

Misjelle

Din arbejdsplads skal oplyses om din graviditet minimum 4 måneder før termin. Hvis din prøveperiode snart er overstået ville jeg vente til der med at fortælle dem det. Jeg var selv lige startet nyt arbejde da jeg var gravid. Havde fået jobbet ½ år før jeg startede og valgte at oplyse dem om det inden jeg startede, da jeg var bange for man ellers ville kunne se det når jeg startede. Var bare super nervøs, men de var overraskende søde og imødekommende .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.