Hvad med arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. november 2009

MTS

Jeg startede på et nyt arbejde den 1 semtember. Men nu er jeg så gået og blevet gravid. Er kun 5+5. Nu er spørgsmålet. Hvornår skal jeg fortælle det ude på arbejde?

Jeg har 3 måneders prøve periode som snart er over. Kan de fyre mig hvis jeg fortæller dem det inden den er over? Jeg har det lidt dårligt med at holde det hemmeligt. Men samtidligt så vil jeg ikke miste mit arbejde. Min kæreste var i byen i weekenden med sit arbejde og kom til at fortælle alle om det. selvom vi hade aftalt at vente. Så nu er jeg lidt bange at de får det at høre på en eller anden måde. Hvad syns i jeg skal gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

charlottekri

inden for de første 3 mdr kan de fyre dig uden begrundelse, men om det stadig gælder fordi du er blevet gravid, det ved jeg simpelthen ikke... har du ikke ne fagforening du kan spørge til råds??

det mest ufede ville være hvis arbejdet får det at vide fra anden side!!!

Anmeld

16. november 2009

prettybutterfly

Jeg ville helt klart vente hvis jeg var dig. Der er nemlig ingen som vil ansætte en gravid, så hvis du bliver fyret kan du regne med at være på dagpenge i laaaaaaaaang tid!!!

Held og lykke med det. Håber for din egen skyld de ik finder ud af det! Kan godt forstå du har det dårligt, men det vil du også have som arbejdsløs!

Kærlig hilsen Mona 35+5

Anmeld

16. november 2009

Ann-

jeg syntes du skal vente til de 3 mdr er gået, der kan de nemlig fyre dig uanset grund..

Anmeld

16. november 2009

Skouboe

Du er først forpligtet til at fortælle dem det, 3 måneder før forventet termin, så jeg ville ikke sige noget til dem.

Og du behøver ikke at gå og have dårlig samvittighed - de fleste chefer kan godt forstå du ikke har sagt noget.

Anmeld

16. november 2009

Ni-ko-li-ne

du skal ikke fortælle dem en dyt! ikke før 3 mdr. før terminen.....

Anmeld

16. november 2009

MTS

Det var også min plan og nu er der jo kun 15 dage til prøve tiden er over.

Er bare blevet lidt nervøs fordi kæresten har fortalt det til så mange. Men mon ikke det skal gå. Tak for hjælpen alle sammen.

Anmeld

16. november 2009

Sara.

Jeg ville fortælle det til dem nu... også nu når din mand har fortalt hans arbejde det... især hvis der kun er 15 dage til din prøvetid er ovre....

Hvis de så vælger at fyre dig (hvilket jeg ikke tror) så kommer der jo en kæææææmpe sag úd af det. De skal virkelig ha en god grund til at fyre en når man er gravid.

Så jeg ville nok være ærlig, det kommer man langt med

Jeg startede selv i et halvt års praktik 1 aug i år. Og var på det tidspunkt ca 5 uger henne... og der fortalte jeg det.... jeg læser til pæd. og er i praktik i en vuggestue så jeg tænker meget på løft osv. Det skal man især i de første 12 uger... så for at der kunne tages hensyn til mig fortalte jeg det... også for min egen skyld. Havde det dårligt med ikke at sige det.

Men selvf. er praktik noget andet end et fast job... men ja er nu ret sikker på jeg ville sige det alligevel

Anmeld

16. november 2009

MTS

Man kan vel ikke gøre en sag ud af det hvis man bliver fyret inden prøve tiden er over?

Anmeld

16. november 2009

MoarTNoah

Nej du kan ikke lave en sag ud af det inden for prøveperioden.

Der kan de bare bruge grunden at de ikke kan fastansætte dig pga alt lige fra firmaets dårlige økonomi til at du ikke lever op til deres forventninger - UDEN at du kan gøre noget, det er derfor de har deres 3 mdr. prøveperiode.

Hvis jeg var dig ville jeg vente til jeg havde været til første scanning hvor du ser om der er liv i maven og sårn.

Når du så har været til første scanning kan du gå til cheffen og fortælle det, og sige at du ikke har været sikker på at der har været noget, men at du har været til scanning nu og set at der er liv og det hele er godt, og derfor har du ikke fortalt noget før nu.

Men det er selvfølgelig op til dig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.