Økonomi hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2009

vatten

Valle81 skriver:

HEJSA:0)

Vi var i fredags i banken for at snakke fremtid, økonomi osv i forbindelse med at vi lige er flyttet sammen og venter barn.

Hun sagde at når alle udgifter er betalt regner man sådan er til rådighedsbeløb som skal dække alt sjov og mad, tøj osv.

1. voksen 4500 kr

2. voksen 3500 kr

per barrn 2500

Så dvs at for en famili på 3 skal der være et rådighedsbeløb på 10500 kr.

Vi lever 4 mennesker for omkring 9000 kr og når baby kommer skal vi leve for det beløb også. Vi var ved at falde bag over da hun sagde det.

Christina

Bankerne har også sat beløbet op her til finanskrisen. Det er jo helt urealistisk, at man skal havde så meget- så kan et par med to børn go aldrig få lov at købe hus, hvis de "kun" har en håndværkeruddannelse eller sådan noget. Men altså, mon ikke bankerne sætter beløbet ned igen, når krisen er ovre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

Jordbærpigen

Vi bor 2 voksne og vi bruger ca. 2500 om måneden på mad, toiletpapir, karklude, opvaskemiddel, staniol, skraldeposer og andre ting til husholdningen. Vi sparer så generelt heller ikke på det(vi lever ikke af pasta og ketchup 5 dage om ugen, men får tit steg osv.)

Vi handler lidt forskellige steder - jeg køber det meste i fx. Lidl og Rema og resten i Føtex.

Vi kunne sagtens bruge færre penge på mad, men vi køber meget frugt og grønt(og det er dyrt når man skal spise 12 stk. pr dag til 2 personer) - til gengæld køber vi sjældent sodavand, chips osv. som også er dyrt i længden.

Men en madplan er en god ide, da man på den måde får brugt det man har i køleskabet og kan lave mad til 2 dage ad gangen. (det skal vi så også blive bedre til)

Anmeld

16. november 2009

Hjaltesmor

MaleneS skriver:

Hej piger..

Kom lige til og tænke på hvor mange penge to personer burde kunne leve for til mad om måneden? Nogen der ved det?

Kh. Malene

Jeg fik engang at vide, at man regner med 30 kr om dagen pr person (en eller anden offentlig institution havde en skabelon til et budget liggende på hjemmesiden). Dvs. 1800 om måneden for mad til 2 personer. Det er altså minimum.

Vi lever for 2500. Hvis nu vi ikke købt økologisk, ikke var så sarte med fedtprocenter i kødet og på en række områder valgte nogle billigere alternativer end vi gør, så kunne det sikkert godt lade sig gøre, så 1800 for 2 personer - kun til mad - er mit bud.

Anmeld

22. november 2009

pigebaby19

vi bruger kun omkring 1000 kr om måneden, vi er to voksne..

Anmeld

22. november 2009

frk Jensen

pigebaby19 skriver:

vi bruger kun omkring 1000 kr om måneden, vi er to voksne..

Fortæl mig lige hvordan i gør det....

Anmeld

22. november 2009

pigebaby19

Hehe vi handler kun i rema 1000. også alt hvad der hedder coop eller xtra, det er i kvickly og det er virkelig noget billigere end alt det andet, Fek.s en pakke ris med 4 kogeposer i koster vist 10 kr når det hedder coop, men hvis det hedder alt muligt andet koster det næsten det dobble.. så det er det vi går efter, og hvis der er tilbud på noget så køber vi rigtig meget af det, hvetfald meget af det der kan  komme i fryseren..

Anmeld

22. november 2009

frk Jensen

pigebaby19 skriver:

Hehe vi handler kun i rema 1000. også alt hvad der hedder coop eller xtra, det er i kvickly og det er virkelig noget billigere end alt det andet, Fek.s en pakke ris med 4 kogeposer i koster vist 10 kr når det hedder coop, men hvis det hedder alt muligt andet koster det næsten det dobble.. så det er det vi går efter, og hvis der er tilbud på noget så køber vi rigtig meget af det, hvetfald meget af det der kan  komme i fryseren..

Men er det så med kød, pålæg, grøntsager, husholdnings ting osv???

Anmeld

22. november 2009

pigebaby19

Ja altså det er kun mad, men ja det er det vi ca bruger

Anmeld

22. november 2009

frk Jensen

pigebaby19 skriver:

Ja altså det er kun mad, men ja det er det vi ca bruger

send lige mig din indkøbsliste og madplan.... Hvis du kan så kan jeg også.. Gad dælme godt spare på indkøb..

Anmeld

22. november 2009

pigebaby19

hehe skiver ikk madplan eller indkøbsliste. Men vi handler ca hver anden uge, og det er ca 500 kr de to gange, vi bor også tæt på en brugs hvor det sker at der er rigtig godt tilbud, fek.s 50 ruller toilet papir for 50 kr 70 kr, det kan vist ikke blive billigere så..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.