Økonomi hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.308 visninger
29 svar
0 synes godt om
16. november 2009

Prinsessens'Mor<3

Hej piger..

Kom lige til og tænke på hvor mange penge to personer burde kunne leve for til mad om måneden? Nogen der ved det?

Kh. Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

Valle81

MaleneS skriver:

Hej piger..

Kom lige til og tænke på hvor mange penge to personer burde kunne leve for til mad om måneden? Nogen der ved det?

Kh. Malene

To voksne mennsker??? Jeg vil sige for omkring 2000 kr hvis man handler fornuftigt og rimeligt ind.

Vi er en familie på  2 voksne og to børn og vi bruger ca 3500 om måneden.

Anmeld

16. november 2009

FruPudderkvast

MaleneS skriver:

Hej piger..

Kh. Malene

Det er jo meget forskelligt fra hjem til hjem.. Hvad man vil gå på kompromis med og hvad man absolut ikke vil gå på kompromis med..

Hvis vi KUN snakker om indkøb af mad og ikke andre ting til husholdningen, vil jeg sige ca. 100 kr. i gennemsnit om dagen.. Dvs. ca. 3000 kr. om måneden..

Men det tal er jo også ud fra vores behov hjemme hos os.. Fx køber vi KUN kød med en fedtprocent på 3 - 7.. Der går vi ikke på kompromis..

Man ville måske godt kunne gøre det billigere?

Anmeld

16. november 2009

4xGreve

MaleneS skriver:

Hej piger..

Kh. Malene

vi er to voksene og et barn og vi lever for 3000kr om måneden og det er mad, bleer, tøj, sko, husholdning produkter osv osv.

Så jeg vil sige at 2000kr er rigeligt man skal bare handle fornuftigt og ikke i bilka og føtex mm. hver dag... 2 personer kan nemt leve for 50kr per. dag

Anmeld

16. november 2009

Prinsessens'Mor<3

okay vi bruger nemlig omkring 4000 måned men der er også andet i som biograf osv..

Anmeld

16. november 2009

Tulle28

Vi er to personer og bruger 3.000,- om måneden til mad, køkkenrulle og toiletpapir. Biografture, cafebesøg osv. kommer udover. Vi kunne godt købe billigere ind, men jeg stiller bare visse krav til det jeg putter i munden - og det koster altså på nogle punkter.

Anmeld

16. november 2009

feb.2010

Hej

Jeg fik engang at vide at 500 kr pr voksen om ugen til husholdning er meget normalt, det kan naturligvis gøres for mindre, men tror det var i luksusfælden jeg så det..

Anmeld

16. november 2009

frk Jensen

Herhjemme er vi to, mor og marcus og vi har 6000 kr om måneden til os.. det er til alt. Mad tøj bleer og sjov og ballade. Jeg syns ikke vi mangler noget og har da råd til det jeg vil have. Vi handler ind på tilbud og køber stort ind engang i mellem.
Jeg tror jeg bruger omkring 2500 af dem på mad, og resten til sjov!

Anmeld

16. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Valle81 skriver:

To voksne mennsker??? Jeg vil sige for omkring 2000 kr hvis man handler fornuftigt og rimeligt ind.

Vi er en familie på  2 voksne og to børn og vi bruger ca 3500 om måneden.

Ved du hvad 1 barn og 1 voksen så skal ha ca at leve for?

Anmeld

16. november 2009

Ni-ko-li-ne

Astrids-mor skriver:

Ved du hvad 1 barn og 1 voksen så skal ha ca at leve for?

der findes noget der hedder en fattigdomsgrænse.... men den er meget meget lav..... og så forudsætter det at man intet ejer... bil osv... men ellers er det kun bakerne der sætter tal på hvor meget man skal have at leve for i følge dem, hvis man skal låne penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.