Hjælp skal bruge hurtigt svar om sugarpaste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2009

Susan1978

Sanne og Nicklas skriver:

det er det og det koster 290kr for 5 kg. syntes nu lige 5 kg er lidt i overkanten

hvor er der i de små pakker da?

er det ikke 500 gram og de koster da 35,-

så er det jo ikke så dyrt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

mor_sabina

Tak for svar allesammen. Synes det bliver dyrt med fragt og det hele, man skal jo have købt div. farver. Så det bliver mmf igen denne gang og så tror jeg at jeg vil overveje om jeg skal gøre investeringen en anden gang.

Anmeld

16. november 2009

evitaperon

mor_sabina skriver:

Tak for svar allesammen. Synes det bliver dyrt med fragt og det hele, man skal jo have købt div. farver. Så det bliver mmf igen denne gang og så tror jeg at jeg vil overveje om jeg skal gøre investeringen en anden gang.

Hos Kagebutikken er det IKKE Wilton fondant men deres egen opskrift de har lanceret og sælger. ´Du kan også sagtens få Wilton, men anbefaler klart deres egen. Hold dig fra Panduro´s sugarpaste. Den tørrer hurtigt ud og er alt for fugtig i konsistensen, så hvis du tilføjer paste-farver er resultatet knap så godt. Derudover sveder sugarpasten fra Panduro lettere og giver dermed et grimmere resultat...:-)

Anmeld

17. november 2009

mor_sabina

evitaperon skriver:

Hos Kagebutikken er det IKKE Wilton fondant men deres egen opskrift de har lanceret og sælger. ´Du kan også sagtens få Wilton, men anbefaler klart deres egen. Hold dig fra Panduro´s sugarpaste. Den tørrer hurtigt ud og er alt for fugtig i konsistensen, så hvis du tilføjer paste-farver er resultatet knap så godt. Derudover sveder sugarpasten fra Panduro lettere og giver dermed et grimmere resultat...:-)

Men man skal også selv farve de fra kagebutikken ik? Hvor hurtig er leveringen skal bruge det torsdag måske jeg alligevel skulle investere nu

Anmeld

17. november 2009

evitaperon

mor_sabina skriver:

Men man skal også selv farve de fra kagebutikken ik? Hvor hurtig er leveringen skal bruge det torsdag måske jeg alligevel skulle investere nu

Uha, jeg ved ikke hvor hurtige de er om levering idet jeg altid selv kører derud og handler for det første fordi jeg bor "i nærheden" og for det andet fordi jeg tit og ofte skal have flere ting men er lidt i tvivl om hvad jeg alligevel skal vælge så synes det er nemmest for mig at køre derud...

Anmeld

17. november 2009

Elizabeth Nuñez

mor_sabina skriver:

Jeg er ved at lade mig lokke af at kunne købe færdigt sugarpaste, hvordan er det at arbejde med i forhold til mmf og hvor meget skal der ca til 1 kage?

Håber der er nogen der kan hjælpe

Ellers så en let opskrift på hjemmelavet sugarpaste:

2,5 pasturiseret æggehvider

700 g flormelis (eller nok til at det kan modellers)

1,5 tsk glycerin (så den ikke "tørre" ud)

Og så ellers bland æggehvider og glycerin sammen, derefter flormelis til at det kan modellers og arbejdes med.. farve kan self. oss tilsættes men så skal du nok bruge lidt mere flormelis. Det er en super opskrift (traditionel sugarpaste icing) og bruger den selv. Husk at hvis du ikke skal bruge den lige med det samme kan du opbevare det i køleskabet i en pose,

Hvis du ikke vil have den så hård at den skal modellers, men smøres på bruger du mindre flormelis, men nok til at det minder om marengs.

Håber du kan bruge det til noget

Anmeld

17. november 2009

mor_sabina

Elizabeth Nuñez skriver:

Ellers så en let opskrift på hjemmelavet sugarpaste:

2,5 pasturiseret æggehvider

700 g flormelis (eller nok til at det kan modellers)

1,5 tsk glycerin (så den ikke "tørre" ud)

Og så ellers bland æggehvider og glycerin sammen, derefter flormelis til at det kan modellers og arbejdes med.. farve kan self. oss tilsættes men så skal du nok bruge lidt mere flormelis. Det er en super opskrift (traditionel sugarpaste icing) og bruger den selv. Husk at hvis du ikke skal bruge den lige med det samme kan du opbevare det i køleskabet i en pose,

Hvis du ikke vil have den så hård at den skal modellers, men smøres på bruger du mindre flormelis, men nok til at det minder om marengs.

Håber du kan bruge det til noget

Tusind tak det vil jeg prøve en dag. Er det ´nemmere at arbejde med end mmf eller hvad er fordelene?

Anmeld

17. november 2009

mor_sabina

evitaperon skriver:

Uha, jeg ved ikke hvor hurtige de er om levering idet jeg altid selv kører derud og handler for det første fordi jeg bor "i nærheden" og for det andet fordi jeg tit og ofte skal have flere ting men er lidt i tvivl om hvad jeg alligevel skal vælge så synes det er nemmest for mig at køre derud...

Jeg er altså nødt til at prøve det en dag. Men det blev mmf denne gang det vedjeg hvad er. Skal nemlig lave 4 kager til min søsters fødselsdag Har du en god opskrift på ananascreme i ærmet?

Anmeld

18. november 2009

Elizabeth Nuñez

mor_sabina skriver:

Tusind tak det vil jeg prøve en dag. Er det ´nemmere at arbejde med end mmf eller hvad er fordelene?

Uh ved ikke om det er lettere, men det er ihvertfald lækkert

Anmeld

18. november 2009

evitaperon

mor_sabina skriver:

Jeg er altså nødt til at prøve det en dag. Men det blev mmf denne gang det vedjeg hvad er. Skal nemlig lave 4 kager til min søsters fødselsdag Har du en god opskrift på ananascreme i ærmet?

Hej igen...

Normalt deler jeg egentlig ikke ud af mine opskrifter men lad gå denne gang, du virker sød

1,5 dl ananassaft uden sukker

50 g. sukker

ca 125g. ananas i små tern

1 spsk citronsaft

5 bl. gelantine / husblas (er det samme&uml

1/2 dl. piskefløde, letpisket

Ananassaft koges op med sukkeret, tages fra varmen og tilsættesd den udblødte gelantine og citronsaften. Saften afkøles helt og vendes sammen med den letpiskede fløde. De afdryppede ananasstykker vendes i. Fromagen fyldes i forme - dette tilfælde kagen, og hærdes i køleskab.

Lad evt. cremen sætte sig lidt índen den lægges på kagen..

Jeg tilsætter altid to ekstra blade gelantine for at være på den sikre side. Håber den kan bruges, og lad mig endelig vide om det er gået godt. Evt. et billede... :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.