Hjælp skal bruge hurtigt svar om sugarpaste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.069 visninger
25 svar
0 synes godt om
16. november 2009

mor_sabina

Jeg er ved at lade mig lokke af at kunne købe færdigt sugarpaste, hvordan er det at arbejde med i forhold til mmf og hvor meget skal der ca til 1 kage?

Håber der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

Susan1978

jeg har haft brugt færdigkøbt sugarpaste  - det er ok, men meget tørt og hårdt at arbejde med synes jeg.

hvor jeg så personligt synes at MMF er besværligt, men bedre end Sugarpaste.  med besværligt mener jeg at man hurtigt kan komme til at komme for meget flourmelis i eller ikke får puttet nok i så den blir klistret også synes jeg det er træls at den blir så hurtig hård at det er svært at arbejde med, men det er nok fordi jeg så hurtig gav op.

jeg har fundet mit bedste alternativ..  FONDANT fra WILTON.. det er så mega lækkert at arbejde med.  Det skal bare lige varmes lidt mellem hænderne og det er lige så nemt at arbejde med som modellervoks.

+ jeg faktisk ikke synes det er så dyrt igen.  35,- for en pakke der sagtens kan række til en lille alm kage.  Jeg ved ikke om man kan købe det andre steder end hos specialkøbmanden.dk , men det var der jeg købte det, da vi var på kagekursus.

De havde dog desværre ikke mere sidste uge, men det ville komme igen i denne uge. 

Anmeld

16. november 2009

mor_sabina

Susan1978 skriver:

jeg har haft brugt færdigkøbt sugarpaste  - det er ok, men meget tørt og hårdt at arbejde med synes jeg.

hvor jeg så personligt synes at MMF er besværligt, men bedre end Sugarpaste.  med besværligt mener jeg at man hurtigt kan komme til at komme for meget flourmelis i eller ikke får puttet nok i så den blir klistret også synes jeg det er træls at den blir så hurtig hård at det er svært at arbejde med, men det er nok fordi jeg så hurtig gav op.

jeg har fundet mit bedste alternativ..  FONDANT fra WILTON.. det er så mega lækkert at arbejde med.  Det skal bare lige varmes lidt mellem hænderne og det er lige så nemt at arbejde med som modellervoks.

+ jeg faktisk ikke synes det er så dyrt igen.  35,- for en pakke der sagtens kan række til en lille alm kage.  Jeg ved ikke om man kan købe det andre steder end hos specialkøbmanden.dk , men det var der jeg købte det, da vi var på kagekursus.

De havde dog desværre ikke mere sidste uge, men det ville komme igen i denne uge. 

1000 tak for svar. Skal der flormelis i færdigt sugarpaste eller mente du mmf'en?

Er det færdigt fondant? det er en side der hedder cakecraftshop kender du den?

Anmeld

16. november 2009

Susan1978

mor_sabina skriver:

1000 tak for svar. Skal der flormelis i færdigt sugarpaste eller mente du mmf'en?

Er det færdigt fondant? det er en side der hedder cakecraftshop kender du den?

nej nej det var MMFén jeg snakkede om.. det er den  man selv laver med smeltede skumfiduser og flourmelis..

ja fondant af mærket Wilton er helt færdigt lige til at farve og gå igang med.. det er hvidt fra start.

kender godt cakecraftshop, har selv bestilt der 2 gange nu, men kunne ikke finde selve wilton fondanten.. har du fundet den?

Anmeld

16. november 2009

mor_sabina

Susan1978 skriver:

nej nej det var MMFén jeg snakkede om.. det er den  man selv laver med smeltede skumfiduser og flourmelis..

ja fondant af mærket Wilton er helt færdigt lige til at farve og gå igang med.. det er hvidt fra start.

kender godt cakecraftshop, har selv bestilt der 2 gange nu, men kunne ikke finde selve wilton fondanten.. har du fundet den?

Nej det er nemlig kun sugarpaste jeg kan finde færdigt. Men jeg har faktisk tænkt mig at prøve det. NU er det bare når jeg regner det sammen så bliver det dobbelt så dyrt med porto, så tjekker lige danske priser igen inden jeg godkender.

Anmeld

16. november 2009

Susan1978

mor_sabina skriver:

Nej det er nemlig kun sugarpaste jeg kan finde færdigt. Men jeg har faktisk tænkt mig at prøve det. NU er det bare når jeg regner det sammen så bliver det dobbelt så dyrt med porto, så tjekker lige danske priser igen inden jeg godkender.

ved ik om du har godkendt osv..

men det kan faktisk købes i panduro hobby..   det og sugarpaste farver er det eneste de har til kage.. hvert fald i næstved centret.

mener altså også der er nogle af de danske net kage butikker har det. fx kagebutikken.dk eller hvad den hedder.

Anmeld

16. november 2009

evitaperon

Hvis jeg må komme med et godt råd, så drop MMF, drop Sugarpaste, men brug i stedet Fondant der kan købes hos Kagebutikken i Albertslund. Det smager ikke af alt muligt mærkeligt som marshmellows eller kunstig vanille...

Og så er det super at arbejde med...:-)

Mvh Eva - Acakeaway

Anmeld

16. november 2009

evitaperon

Og lige gyldigt hvad du bruger beregner du ca 500 gram til en 12-personers kage og der vil være ca. 150 gram til overs når kagen er skåret til...

Anmeld

16. november 2009

Susan1978

evitaperon skriver:

Hvis jeg må komme med et godt råd, så drop MMF, drop Sugarpaste, men brug i stedet Fondant der kan købes hos Kagebutikken i Albertslund. Det smager ikke af alt muligt mærkeligt som marshmellows eller kunstig vanille...

Og så er det super at arbejde med...:-)

Mvh Eva - Acakeaway

ved du om det er Wilton fondant de har... synes nemli ikke jeg kunne se det på hjemmesiden..

kunne du evt smide et  link?

Anmeld

16. november 2009

SaNiNa

Susan1978 skriver:

ved du om det er Wilton fondant de har... synes nemli ikke jeg kunne se det på hjemmesiden..

kunne du evt smide et  link?

det er det og det koster 290kr for 5 kg. syntes nu lige 5 kg er lidt i overkanten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.