Nu også ulykkelig og frustreret :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. november 2009

Jannie Thorup

Jeg har nu kæmpet hele weekenden. Både med amningen og med alle tankerne i forbindelse med om jeg skal fortsætte eller om jeg skal stoppe og lade Olivia få flaske. Det har været rigtig rigtig hårdt for både mig og mand tror jeg.

Igår var jeg hjemme og besøge min mor, selv hun kunne se, at det her bare ikke fungerer for mig. Efter megen diskuteren frem og tilbage med mig selv, bliver jeg enig med mig selv om, at stoppe amningen og gå over til flaske. Og jeg er så lettet bagefter, for nu er beslutningen jo taget.

Da vi kommer hjem får Olivia flaske inden hun bliver puttet og nøj hvor er det bare en dejlig oplevelse at have en datter som er mær, tilfreds og glad og selv at være helt afslappet. Jeg tænker, at det er den helt rigtige beslutning jeg er kommet frem til.

Jeg ringer så imorges til lægen for at få piller til at stoppe mælkeproduktionen. Men han er bare ikke enig i min beslutning. Han mener, at to måneder ikke er langt tid nok og han pointerer, at jeg jo har den tid hos hudlægen om ikke ret mange timer. Han siger, jeg skal se hvad hudlægen siger, for der er jo nok en måde at behandle det på. Og så skal jeg ihvertfald ikke ringe før igen imorgen. Og nu kan jeg jo godt lige malke ud indtil imorgen ihvertfald, for der er jo bedring på vej i og med at jeg skal til hudlægen. Jeg fortæller ham, at det har jeg gjort siden torsdag - malket ud- men det rører ikke ved hans beslutning.

Jeg er så ked af det og træt og fortvivlet, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Det var SÅ svært for mig at tage den beslutning, men jeg bliver bare overhovedet ikke imødekommet. Jeg kan slet ikke overskue det videre forløb og slet slet ikke overskue fire måneders amning mere.

Nu havde jeg jo lige sat mig fast på¨den beslutning og at nu bliver alting godt.

Jannie, som er virkelig ulykkelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

iln

Det er da en sød og forstående læge du har dig der må jeg sige

Efter de indlæg du har skrevet de sidste dage lyder det i mine ører til at du har taget den rette beslutning. Det er altså ikke et nederlag at give mme. Så er jeg i hvert fald en kæmpe fiasko.

Behøver du at få den pille? Min mælkeproduktion faldt lige så stille da jeg malkede ud. Trappede ned på udmalkningen og på 2 uger var der ingen mælk tilbage. Så slipper du også for den pille som jeg har hørt skulle være rimelig ubehagelig mod kroppen.

Anmeld

16. november 2009

oo

Du skal holde fast i din beslutning! det er på ingen måde op til din læge at bestemme om og hvor længe du skal amme! han skulle simpelthen have et gok i nødden, det er så tydeligt, at det har været en svær beslutning for dig - og samtidig tydeligt at både dig og Olivia har det bedre med flasken, så det er overhovedet ikke fair, at lægen blander sig.

Anmeld

16. november 2009

Karo

Det er din beslutning og kun din om du vælger at amme dit barn eller ej.

Det er helt sikkert også bedre for olivia at have en glad mor end en fustreret en af slagsen. Stå du bare fast ved din beslutning, det er kun dig der bestemmer her.

Anmeld

16. november 2009

Milka

Undskyld, men din læge er en nar – synes det er vildt synd for dig Mine piger er aldrig blevet ammet og det har ingen taget skade af

Anmeld

16. november 2009

Skouboe

Din læge skal bare flette næbbet, og det må du gerne citere mig for...

Om du vil amme eller ej er 100% din beslutning... og du skal ikke lade ham tyrannisere dig til en anden... Du har truffet dit valg, og du har det rigtigt godt med det. Hvis han ikke kan finde ud af det, må du skifte læge...

Anmeld

16. november 2009

anna-jonas

Garanteret en MAND, du har til læge..................ikke?? Hold du fast i din beslutning, og få en snak med den læge om, hvad der er passende at sige, hvornår...........*SUK*

Anmeld

16. november 2009

mama09

Jannie Thorup skriver:

Jeg har nu kæmpet hele weekenden. Både med amningen og med alle tankerne i forbindelse med om jeg skal fortsætte eller om jeg skal stoppe og lade Olivia få flaske. Det har været rigtig rigtig hårdt for både mig og mand tror jeg.

Igår var jeg hjemme og besøge min mor, selv hun kunne se, at det her bare ikke fungerer for mig. Efter megen diskuteren frem og tilbage med mig selv, bliver jeg enig med mig selv om, at stoppe amningen og gå over til flaske. Og jeg er så lettet bagefter, for nu er beslutningen jo taget.

Da vi kommer hjem får Olivia flaske inden hun bliver puttet og nøj hvor er det bare en dejlig oplevelse at have en datter som er mær, tilfreds og glad og selv at være helt afslappet. Jeg tænker, at det er den helt rigtige beslutning jeg er kommet frem til.

Jeg ringer så imorges til lægen for at få piller til at stoppe mælkeproduktionen. Men han er bare ikke enig i min beslutning. Han mener, at to måneder ikke er langt tid nok og han pointerer, at jeg jo har den tid hos hudlægen om ikke ret mange timer. Han siger, jeg skal se hvad hudlægen siger, for der er jo nok en måde at behandle det på. Og så skal jeg ihvertfald ikke ringe før igen imorgen. Og nu kan jeg jo godt lige malke ud indtil imorgen ihvertfald, for der er jo bedring på vej i og med at jeg skal til hudlægen. Jeg fortæller ham, at det har jeg gjort siden torsdag - malket ud- men det rører ikke ved hans beslutning.

Jeg er så ked af det og træt og fortvivlet, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Det var SÅ svært for mig at tage den beslutning, men jeg bliver bare overhovedet ikke imødekommet. Jeg kan slet ikke overskue det videre forløb og slet slet ikke overskue fire måneders amning mere.

Nu havde jeg jo lige sat mig fast på¨den beslutning og at nu bliver alting godt.

Jannie, som er virkelig ulykkelig

røv læge - han skal da bare gør hvad du ber om!

Nu var du jo lige blevet lettet og glad - få din mand til at ringe til lægen imorgen i stedet!

Og hold fast i din beslutning!

Anmeld

16. november 2009

Ni-ko-li-ne

Trinehw skriver:

røv læge - han skal da bare gør hvad du ber om!

Nu var du jo lige blevet lettet og glad - få din mand til at ringe til lægen imorgen i stedet!

Og hold fast i din beslutning!

eller ring selv og sig som din mand måske ville have gjort:0) man får det altså godt bagefter.... måske skulle du skifte læge?

Anmeld

16. november 2009

Barbamama

Ej det lyder bare ikke sjovt. Mit råd til dig er at malke ud engang imellem. Hver anden gang du du giver flaske malker du ud. Når du har gjort det et stykke tid kan du prøve bare at tage toppen af brystspændingen så du ikke malker alt det ud du kan (hold øje med brystknuder og få dem masseret) og så falder produktionen lige så stille. Det kan tage en lille måneds tid, men så skulle det være stoppet. Og ja fortsæt med flasken når det er det du har det bedst med. Fjols af en læge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.