Opdatering på "Hvornår skal jeg ringe til Vagtlæge/læge"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2009

LotteGabriella

MoarJ skriver:

Tidligere lavede jeg en tråd om dette..

Jeg ringede straks til vagtlægen, vi snakkede frem og tilbage, og tilbød mig at jeg kom ind med Julie..

Det gjorde vi fluks i en fart..

Vi kommer derind (kæresten bliver i bilen, fik han afvide af vagtlægen), så vi går ind... Der er ikke et øje at se i venteværelset, så vi kom til med det samme..

Han leger prikkeleg med Julie, og hun smiler over hele 5 øren til ham.. Jeg havde hendes sygesikringskort med, det lagde jeg på bordet, det fik hun fat og pillede ved det.

Vagtlægen siger: Det kan jeg godt lide at gør, hun virker meget interesseret og nysgerrig...

Nå men til selv emnet, det er Influenza A hun har.. Som han sagde, vi kunne ikke gøre noget ved det, ind at hun fik masser af væske og noget at spise...

Jeg sagde at hun vil kun have flaske når hun er syg, han sagde, det skal hun også have lov til, man orker jo ikke andet, som et barn i den alder, end sin skønne sutteflaske...

Han tjekkede hende godt og grundigt, øre, lunger osv.. alt var fint, Ørene var som på en nyfødt...  Så det kunne ikke være bedre..

Jeg spurgte så med hensyn til mig, det eneste vi kunne foretage os, var at vente på jeg blev smittet, for det bliver jeg på et tidspunkt sagde han, og han vil ikke sætte mig i behandling, da jeg er rask - Og det er også forståeligt..

Inden vi går derfra, tog Julie sin sut i munden, vagtlægen siger så "Hvem har fundet på, at man skulle bruge sut?"

Faktisk et meget interessant spørgsmål..

Det er den bedste og rareste vagtlæge jeg nogensinde har været inde ved, han lyttede virkelig til mig... Det var rigtig rart..

Så nu kan vi gå og vente på jeg bliver smittet...

nååårh lille pusling, god bedring til hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

Mira0911

LotteGabriella skriver:

nååårh lille pusling, god bedring til hende

Mange tak skal du have...

Anmeld

18. november 2009

Ox.

Hvordan går det med prinsessen søde?

Anmeld

18. november 2009

Mira0911

Sussie&Lilje skriver:

Hvordan går det med prinsessen søde?

Hej Søde..

Hun hoster meget, meget tør hoste. feberen svinger meget, falder og stiger hele tiden...

Hun nyser rigtig meget, det er sådan der næsten ryger et ½ kg snot med ud.. Hun sover rigtig meget.. det er også forståeligt..

Kæresten går det fremad med... Og som vagtlægen sagde, nu kan vi jo kun gå og vente på jeg bliver smittet...

Min mor har virkelig pisket en stemning op om det, hun sagde, jamen i kan jo dø osv, og vi er jo ikke i risiko gruppen, det er bare den milde Influenza A vi har...

Forresten, KANON profil billede du har fået på!

Hvordan går det ellers hos jer?

Kram..

Anmeld

18. november 2009

Ox.

MoarJ skriver:

Hej Søde..

Hun hoster meget, meget tør hoste. feberen svinger meget, falder og stiger hele tiden...

Hun nyser rigtig meget, det er sådan der næsten ryger et ½ kg snot med ud.. Hun sover rigtig meget.. det er også forståeligt..

Kæresten går det fremad med... Og som vagtlægen sagde, nu kan vi jo kun gå og vente på jeg bliver smittet...

Min mor har virkelig pisket en stemning op om det, hun sagde, jamen i kan jo dø osv, og vi er jo ikke i risiko gruppen, det er bare den milde Influenza A vi har...

Forresten, KANON profil billede du har fået på!

Hvordan går det ellers hos jer?

Kram..

Tusinde tak søde!

Nå, men det er da godt det går fremad for jer, kan også se at halvdelen af mine venner på facebook har Influenza A lige nu.

Jeg talte med min læge omkring hvis Lilje skulle få det, og der sagde hun "jamen bare sørg for at hun får væsker og at hendes ble stadig er våd ca hver 3 time" så tror også bare medierne har blæst det SÅ meget op, og jeg kender efterhånden en del der er smittet og ikke en af dem er "kradset af" .. medierne skriver og siger jo også kun det som de tjener penge på ..

Men jeg har da været rigtig nervøs indtil det gik op for mig jeg nok bare skulle tage den med ro  Selvom den da selvfølgelig er mere grim end en almindelig influenza ..

Håber da snart hun får det bedre din lille prinsesse, det er så træls at se dem syge når de ikke er ældre

Jeg skal til læge med Lilje i morgen, hun har hostet og nyst i 2 måneder nu, og om natten og når hun ammer, snorker hun helt vildt, men der er ikke noget snot at se, så de mener hun kan være allergisk overfor et eller andet, håber jeg godt nok ikke  ...

Anmeld

18. november 2009

Mira0911

Sussie&Lilje skriver:

Tusinde tak søde!

Nå, men det er da godt det går fremad for jer, kan også se at halvdelen af mine venner på facebook har Influenza A lige nu.

Jeg talte med min læge omkring hvis Lilje skulle få det, og der sagde hun "jamen bare sørg for at hun får væsker og at hendes ble stadig er våd ca hver 3 time" så tror også bare medierne har blæst det SÅ meget op, og jeg kender efterhånden en del der er smittet og ikke en af dem er "kradset af" .. medierne skriver og siger jo også kun det som de tjener penge på ..

Men jeg har da været rigtig nervøs indtil det gik op for mig jeg nok bare skulle tage den med ro  Selvom den da selvfølgelig er mere grim end en almindelig influenza ..

Håber da snart hun får det bedre din lille prinsesse, det er så træls at se dem syge når de ikke er ældre

Jeg skal til læge med Lilje i morgen, hun har hostet og nyst i 2 måneder nu, og om natten og når hun ammer, snorker hun helt vildt, men der er ikke noget snot at se, så de mener hun kan være allergisk overfor et eller andet, håber jeg godt nok ikke  ...

Jeg var også selv meget nervøs for Julie... Og var så glad for den vagtlæge jeg var inde hos.. Han var så dejlig rolig og afslappet, og sagde til mig at hendes ble skulle være våd være 3. time og en masse væske skulle hun have...

Grød og mos kan jeg ikke få hende.. så hun nøjes med flaske, som er hende favorit når hun er syg...

Håber i får fundet ud af, hvorfor Lilje nyser osv...

Ja der er mange der ligger med Influenza A.. Min søster har også lige skrevet til mig, at hun er syg.. Sagde til hende, at jeg synes hun skulle ringe til lægen, for der er mange som ligger syge.. Om hun gør det, det ved jeg så ikke...

Min lillesøster er hjerneskadet... Så hun skal have hjælp til mange ting, man skal sige til hende " Nu skal du ringe til lægen, og lige få det tjekket" synd at det skal være sådan..

Iøvrigt søde, har mistet dit nummer... Har fået ny tlf...

Anmeld

18. november 2009

Ox.

MoarJ skriver:

Jeg var også selv meget nervøs for Julie... Og var så glad for den vagtlæge jeg var inde hos.. Han var så dejlig rolig og afslappet, og sagde til mig at hendes ble skulle være våd være 3. time og en masse væske skulle hun have...

Grød og mos kan jeg ikke få hende.. så hun nøjes med flaske, som er hende favorit når hun er syg...

Håber i får fundet ud af, hvorfor Lilje nyser osv...

Ja der er mange der ligger med Influenza A.. Min søster har også lige skrevet til mig, at hun er syg.. Sagde til hende, at jeg synes hun skulle ringe til lægen, for der er mange som ligger syge.. Om hun gør det, det ved jeg så ikke...

Min lillesøster er hjerneskadet... Så hun skal have hjælp til mange ting, man skal sige til hende " Nu skal du ringe til lægen, og lige få det tjekket" synd at det skal være sådan..

Iøvrigt søde, har mistet dit nummer... Har fået ny tlf...

Arh ja det er synd hun ikke selv "kan finde ud af det"  ..men godt hun har dig så ..

Synes det er rart at høre at der i det mindste er lidt kompetente vagtlæger i DK, de fleste jeg har mødt har simpelthen været nogle idioter for at sige det pænt hehe!

Uh, sender dig lige en PB med mit nummer så

Anmeld

18. november 2009

Mira0911

Sussie&Lilje skriver:

Arh ja det er synd hun ikke selv "kan finde ud af det"  ..men godt hun har dig så ..

Synes det er rart at høre at der i det mindste er lidt kompetente vagtlæger i DK, de fleste jeg har mødt har simpelthen været nogle idioter for at sige det pænt hehe!

Uh, sender dig lige en PB med mit nummer så

Jeg har også været ved nogen vagtlæger, som bare var rigtig træls og næsvise... Nøj hvor jeg hader sådan nogen læger...

Og kan slet ikke tage dem. som tuller rundt og nyder deres kaffe og ikke tage sig af patienterne i stedet for...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.