Opdatering på "Hvornår skal jeg ringe til Vagtlæge/læge"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. november 2009

Mira0911

Tidligere lavede jeg en tråd om dette..

Jeg ringede straks til vagtlægen, vi snakkede frem og tilbage, og tilbød mig at jeg kom ind med Julie..

Det gjorde vi fluks i en fart..

Vi kommer derind (kæresten bliver i bilen, fik han afvide af vagtlægen), så vi går ind... Der er ikke et øje at se i venteværelset, så vi kom til med det samme..

Han leger prikkeleg med Julie, og hun smiler over hele 5 øren til ham.. Jeg havde hendes sygesikringskort med, det lagde jeg på bordet, det fik hun fat og pillede ved det.

Vagtlægen siger: Det kan jeg godt lide at gør, hun virker meget interesseret og nysgerrig...

Nå men til selv emnet, det er Influenza A hun har.. Som han sagde, vi kunne ikke gøre noget ved det, ind at hun fik masser af væske og noget at spise...

Jeg sagde at hun vil kun have flaske når hun er syg, han sagde, det skal hun også have lov til, man orker jo ikke andet, som et barn i den alder, end sin skønne sutteflaske...

Han tjekkede hende godt og grundigt, øre, lunger osv.. alt var fint, Ørene var som på en nyfødt...  Så det kunne ikke være bedre..

Jeg spurgte så med hensyn til mig, det eneste vi kunne foretage os, var at vente på jeg blev smittet, for det bliver jeg på et tidspunkt sagde han, og han vil ikke sætte mig i behandling, da jeg er rask - Og det er også forståeligt..

Inden vi går derfra, tog Julie sin sut i munden, vagtlægen siger så "Hvem har fundet på, at man skulle bruge sut?"

Faktisk et meget interessant spørgsmål..

Det er den bedste og rareste vagtlæge jeg nogensinde har været inde ved, han lyttede virkelig til mig... Det var rigtig rart..

Så nu kan vi gå og vente på jeg bliver smittet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2009

Ranarupta

Åh, den lille pjevs! 

Men hvor er det dejligt, at der findes sådanne vagtlæger! Jeg har godt nok været ude for nogle fjolser, der ikke lytter... 

Rigtigt god bedring med hende!

Anmeld

15. november 2009

oo

åh hvor rart med en vagtlæge der havde tid! men øv at det er influenza , håber I kommer nemt igennem sygdommen.

mon ikke det var en kvinde med 5 små børn der allesammen skreg i kor der fandt på at man skulle bruge sut?!

Anmeld

15. november 2009

Ox.

Krydser fingre for bettepigen snart bliver rask søde! Og at det ikke bliver en alt for slem omgang for jer derhjemme!

Anmeld

16. november 2009

Bondepigen

Nårh lille pus da. Godt du kom til vagtlægen med hende, og at han lyttede... Skulle hun slet ikke have tamiflu eller noget???

Anmeld

16. november 2009

Vingummien

MoarJ skriver:

Tidligere lavede jeg en tråd om dette..

Jeg ringede straks til vagtlægen, vi snakkede frem og tilbage, og tilbød mig at jeg kom ind med Julie..

Det gjorde vi fluks i en fart..

Vi kommer derind (kæresten bliver i bilen, fik han afvide af vagtlægen), så vi går ind... Der er ikke et øje at se i venteværelset, så vi kom til med det samme..

Han leger prikkeleg med Julie, og hun smiler over hele 5 øren til ham.. Jeg havde hendes sygesikringskort med, det lagde jeg på bordet, det fik hun fat og pillede ved det.

Vagtlægen siger: Det kan jeg godt lide at gør, hun virker meget interesseret og nysgerrig...

Nå men til selv emnet, det er Influenza A hun har.. Som han sagde, vi kunne ikke gøre noget ved det, ind at hun fik masser af væske og noget at spise...

Jeg sagde at hun vil kun have flaske når hun er syg, han sagde, det skal hun også have lov til, man orker jo ikke andet, som et barn i den alder, end sin skønne sutteflaske...

Han tjekkede hende godt og grundigt, øre, lunger osv.. alt var fint, Ørene var som på en nyfødt...  Så det kunne ikke være bedre..

Jeg spurgte så med hensyn til mig, det eneste vi kunne foretage os, var at vente på jeg blev smittet, for det bliver jeg på et tidspunkt sagde han, og han vil ikke sætte mig i behandling, da jeg er rask - Og det er også forståeligt..

Inden vi går derfra, tog Julie sin sut i munden, vagtlægen siger så "Hvem har fundet på, at man skulle bruge sut?"

Faktisk et meget interessant spørgsmål..

Det er den bedste og rareste vagtlæge jeg nogensinde har været inde ved, han lyttede virkelig til mig... Det var rigtig rart..

Så nu kan vi gå og vente på jeg bliver smittet...

Dejligt med sådan en læge, var også sådan en vi var inde ved sidst vi var afsted med knægten, så slapper man altså mere af og det kan også mærkes på ungen.

Håber du snart er ovenpå igen og du ikke får en hård omgang når du får det. Fedt at gå og vente på at man bliver smittet

Anmeld

16. november 2009

Lone Jakobsen

super dejligt med så skøn en læge.

har heldigvis været inde ved flere gode vagtlæger.... men ellers er jeg super glad for vores "normale" læge

Anmeld

16. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Rigtig god bedring med prinsessen - håber, at det er hurtigt overstået  

Anmeld

16. november 2009

Moar'en

Rigtig god bedring med hende, ja os med manden. Vi har heldigvis "kun" fået en kraftig forkøelse

Anmeld

17. november 2009

Mira0911

Jeg takker mange gange..

Ikke særlig fedt at gå og vente på jeg bliver smittet... Lægen sagde det var det eneste jeg kunne, og jeg vil på et eller andet tidspunkt blive smittet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.