Lærke90 skriver:
Kan læse at mange af jer som med jeres små bebser efter fødslen, så må lige forhøre mig lidt, da tiden nu er begyndt at nærme sig..
Er slet ikke noget imod at hun skal sove oppe hos os. Synes bare at det må være vildt hyggeligt - min store frygt er bare at vi kommer til at ligge på hende, eller at hun bliver kvalt på en eller anden måde.
Er det noget ubevidst der gør at vi ikke ligger os på dem? Er det ikke noget med at de skal ligge i hovedhøjde i forhold til en selv?
Jeg vil sige det kommer an på så meget.
Jeg har altid passet rigtig godt på Emma, da jeg osse var bange for at ligge på hende... men et par dage efter at jeg var startet på noget medicin mod depression, så vågnede jeg op med min tunge arm liggende tungt hen over hende. Jeg fik det simpelthen så dårligt over det, at jeg fik helt ondt i brystet og kvalme, dårlig samvittighed og alt muligt, så fra det tidspunkt har hun kun sovet i sin egen seng. Jeg fandt så ud af senere, at man helst ikke skal sove sammen med babyer, hvis man får sådan noget medicin...
Derudover har jeg nu D-vitamin mangel. Jeg falder i søvn foran computeren selv om jeg sidder ret op og ned, og min kæreste har meget svært ved at vække mig. Han siger at jeg bare lige ruller det hvide ud af øjnene og sover videre... så han bliver nødt til at være ret hårdhændet for at vække mig... Så jeg hører ikke engang altid min datter, hvis hun vågner om natten, så jeg tør ikke sove hvis hende og jeg er alene hjemme... Og førhen hørte jeg hende altså altid... Men selvfølgelig, hvis der ikke er nogle problemer som kan gøre at du ikke vågner eller ikke maser dit barn, så skal du nok vågne og lade være med at mase barnet.
Synes bare lige jeg ville gøre opmærksom på det, da jeg f.eks. ikke vidste det med piller mod depression og samsovning..
Anmeld