KatrineR skriver:
Korrekt - influenzaen skader ikke babyen, men når du er i andet eller tredje trimester bliver du forfærdelig syg af influenzaen (Fordi dit immunforsvar er i bund når du er gravid!) og din krop gør alt hvad den kan for at prøve at gøre dig rask - hvilket kan resultere i abort.
Jeg skriver kun det som overlægen fortalte mig idag - jeg prøver på ingen måde at skulle gøre mig klog på den her sygdom!
Ahhh, forfærdelig syg??? Nu er jeg selv gravid i andet trimester, og har været ret udsat for smitte i denne uge, da min kæreste har haft influenza, og halvdelen af min søns vuggestue - havde mit immunforsvar været i bund havde jeg sgu nok også selv fanget det. Men jeg undersøgte naturligvis hvordan jeg skulle forholde mig, med influenzaen i huset. Og dem vi talte med (forskellige læger uafhængigt af hinanden) sagde TAG det roligt!!! Og se hvad der sker. Det er ikke farligt.
HVIS man er gravid, er der en forøget risiko for at man kan få f.eks. lungebetændelse hvis man bliver syg...og det skal man selvfølgelig reagere på. Men det er jo ikke sådan, at bare fordi man er gravid, at man så er døden nær hvis man fanger det.
PS: Tamiflu er både forebyggende OG behandlende!
PPS: Tænker at den læge du har talt med, har overdrevet en smule.
Anmeld