Tamiflu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2009

Lise

Men én ting er rimelig sikkert - og det er at det altså bare er en influenza.

Jeg skal absolut ikke vaccineres - og jeg kunne ikke drømme om at begynde at tage tamiflu før jeg var blevet rigtig syg af influenzaen. Det jeg har hørt mest er, at influenzaen skader ikke babyen, men man ved ikke om tamiflu og vaccine gør. Mange bliver kun ganske lidt syge af den influenza, så hvis man ellers er rask, er der da ingen grund til at tage medicin...

Min kæreste har været influenzasyg i denne uge - han havde alle symptomer, men det var virkelig mildt. Vores søn og jeg selv er raske... først, da han fortalte at han havde fået influenza gik jeg lidt i panik, men så besindende jeg mig, og tænkte at blev jeg syg, så gjorde jeg det, og så måtte jeg se hvordan det gik med det.... og det gik jo så fint.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2009

MoarTNoah

Nej det er ikke til at blive klog på.. mega belastende..!

grunden til at jeg har fået Tamiflu i stedet for vaccinen er at Tamiflu går ind og slår influenzaen ihjel hvis jeg har det i mit system. men jeg kan ikke få tamiflu behandling hvis influenzaen først er gået i udbrud - da Tamiflu er forebyggende.

Og vaccinen virker først 3 uger efter jeg har fået indsprøjtningen, og i de 3 uger kan influenzaen jo godt nå at bryde ud - og hvis den bryder ud og jeg bliver mega syg af det kan jeg abortere eller risikere at skulle have akut kejsersnit for at redde baby. og det er jeg slet ikke interreseret i...

Anmeld

14. november 2009

MoarTNoah

Lise skriver:

Det jeg har hørt mest er, at influenzaen skader ikke babyen, men man ved ikke om tamiflu og vaccine gør.

Korrekt - influenzaen skader ikke babyen, men når du er i andet eller tredje trimester bliver du forfærdelig syg af influenzaen (Fordi dit immunforsvar er i bund når du er gravid!) og din krop gør alt hvad den kan for at prøve at gøre dig rask - hvilket kan resultere i abort.

Jeg skriver kun det som overlægen fortalte mig idag - jeg prøver på ingen måde at skulle gøre mig klog på den her sygdom!

Anmeld

14. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg har fået det, jeg fik afvide af lægen at jeg ikke sku være nervøs for mit barn. jeg selv blev dårlig af det,..  en podning viste jeg ikke fejlede noget..

karina 28+

Anmeld

15. november 2009

Bare mig..

Hej.

Ja, jeg var ved lægen i onsdags, og fik vaccinen imod svineinfluinza. Jeg har ingen bivirkninger haft før IDAG!!! Jeg er svag, forkølet, træt, tung og føler mig virkelig syg.

Nu har jeg ikke læst alle svarene her, da jeg ikke orker det fordi jeg er så dårlig. Men er det farligt for fosteret at have influinzalignende-symptomer når man er gravid 14+3? Blev lidt forvirret af alle svarene

Anmeld

15. november 2009

MoarTNoah

marikka skriver:

Nu har jeg ikke læst alle svarene her, da jeg ikke orker det fordi jeg er så dårlig. Men er det farligt for fosteret at have influinzalignende-symptomer når man er gravid 14+3? Blev lidt forvirret af alle svarene

Det er ikke farligt at have alm. influenza når du er gravid..

Det er Influenza A er noget skidt, vil råde dig til at læse de andre indlæg der er blevet skrevet, du kan starte med mit det lange - og gå videre derfra, så for du svar på dit spørgsmål

Anmeld

15. november 2009

Ansemusen

KatrineR skriver:

Korrekt - influenzaen skader ikke babyen, men når du er i andet eller tredje trimester bliver du forfærdelig syg af influenzaen (Fordi dit immunforsvar er i bund når du er gravid!) og din krop gør alt hvad den kan for at prøve at gøre dig rask - hvilket kan resultere i abort.

Jeg skriver kun det som overlægen fortalte mig idag - jeg prøver på ingen måde at skulle gøre mig klog på den her sygdom!

Efter hvad jeg har hørt BLIVER man ikke forfærdeligt syg, men KAN blive det! Ligesom man kan af en alm. influenza! Man skal huske på at alle influenzatyper er forskellige og derfor lige så godt også kunne have hvert sit navn ligesom H1N1 har fået sit eget navn. Det har de andre bare ikke, fordi de ikke rammer lige så mange på én gang og der findes så mange forskellige typer! Jeg tror at risikoen for abort i forbindelse med influenza er meget meget lille!

Anmeld

15. november 2009

Lise

KatrineR skriver:

Ahhh, forfærdelig syg??? Nu er jeg selv gravid i andet trimester, og har været ret udsat for smitte i denne uge, da min kæreste har haft influenza, og halvdelen af min søns vuggestue - havde mit immunforsvar været i bund havde jeg sgu nok også selv fanget det. Men jeg undersøgte naturligvis hvordan jeg skulle forholde mig, med influenzaen i huset. Og dem vi talte med (forskellige læger uafhængigt af hinanden) sagde TAG det roligt!!! Og se hvad der sker. Det er ikke farligt.

HVIS man er gravid, er der en forøget risiko for at man kan få f.eks. lungebetændelse hvis man bliver syg...og det skal man selvfølgelig reagere på. Men det er jo ikke sådan, at bare fordi man er gravid, at man så er døden nær hvis man fanger det.

PS: Tamiflu er både forebyggende OG behandlende!

PPS: Tænker at den læge du har talt med, har overdrevet en smule.

Anmeld

15. november 2009

anna-jonas

Søg på medicin.dk...............;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.