Så fik vi Svineinfluenza

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2009

DK

Ja, altså hvis han er "helt normal" så skal han bare komme sig uden tamiflu. Grunden til at Kirstine skal have det når hun har astma er, at influenzaen kun bliver farlig hvis den afføder en lungebetændelse, der så fylder lungerne med vand så man drukner. Da hun så har astma, er hendes lunger i en særlig risiko gruppe, og derfor får hun medizin i mod det (og dobbelt op af astma medicinen)

Man får medicinen hvis man på andre måder er udsat og ekstra sårbar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2009

Ni-ko-li-ne

DK skriver:

Ja, altså hvis han er "helt normal" så skal han bare komme sig uden tamiflu. Grunden til at Kirstine skal have det når hun har astma er, at influenzaen kun bliver farlig hvis den afføder en lungebetændelse, der så fylder lungerne med vand så man drukner. Da hun så har astma, er hendes lunger i en særlig risiko gruppe, og derfor får hun medizin i mod det (og dobbelt op af astma medicinen)

Man får medicinen hvis man på andre måder er udsat og ekstra sårbar.

kan en lungebetændelse give vand i lungerne hvis man har astma?

Martin har astmatisk bronkitis... og han har lungebetændelse lige nu.... hoster som en gal og er ved siden af sig selv...

Anmeld

13. november 2009

DK

Uha... Altså. Det var bare det som lægen sagde til mig, som grund til hvorfor hun skulle have tamiflu.

Bliver han ikke behandlet for lungebetændelsen?

Anmeld

13. november 2009

Ayasmor

Puha.. stakkels lille pige.. men for søren hvor er hun sej at komme igennem det.. Jeg har lige ligget i sengen fra Mnadag og til igår med influenza, hvorefter min datter nu har fået turen. Jeg aner virkelig ikke om det er svineinfluenzaen eller ikke, men det betyder vel heller ikke noget når min datter normalt er sund og rask??

Anmeld

13. november 2009

DK

Nej slet ikke. Og det er også derfor at hele den ophidsede debat har været så fjollet fordi at det "bare" er influenza. Det var faktisk også meningen med mit indlæg, at fortælle at så er det heller ikke værre, og at det værste var at hun skulle spise de piller!

Anmeld

13. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har lige taget vaccinen i dag, mest fordi jeg ikke rigtigt kan risikere at skulle stå og aflyse den rejse jeg har bestilt henover jul og nytår pga sygdom...

Men jeg synes virkelig også at det har været helt tosset i medierne i dag - hørte at der er 6000 døde på verdensplan

Anmeld

13. november 2009

Ayasmor

DK skriver:

Nej slet ikke. Og det er også derfor at hele den ophidsede debat har været så fjollet fordi at det "bare" er influenza. Det var faktisk også meningen med mit indlæg, at fortælle at så er det heller ikke værre, og at det værste var at hun skulle spise de piller!

Okay. Jeg mente nu nok heller ikke der var nogen grund til at løbe rundt i panik over en influenza med et fancy navn. Men for pokker for føler jeg da med din datter. Kan lige så tydeligt selv huske hvor stygt det var at skulle sluge store piller da jeg var lille...  Mega sej tøs du har.. Og god bedring til hende..

Anmeld

13. november 2009

Ayasmor

Rosa skriver:

Jeg har lige taget vaccinen i dag, mest fordi jeg ikke rigtigt kan risikere at skulle stå og aflyse den rejse jeg har bestilt henover jul og nytår pga sygdom...

Men jeg synes virkelig også at det har været helt tosset i medierne i dag - hørte at der er 6000 døde på verdensplan

Uhh nej da.. selvfølgelig skal du da på rejse.. hehe..

Nu kom jeg lige til at tænke på det med at der er 60.000 døde på verdensplan pga. denne hersens H1N1.. Er der nogle steder hvor det er sat op imod hvor mange dødsfald der er ved en helt "normal" influenza pandemi?? Selvfølgelig er det da sørgeligt, men er det virkelig så mange flere end førhen under disse epidemier/pandemier? Hmm... det blev lidt rodet, men håber at pointen kom igennem..

God Weekend Iøvrigt..

Anmeld

13. november 2009

Cris

Åh... Det er rart at høre, at det er overstået og at hun har fået lyst til at lege og spise. Det er ikke sjovt, når de små er så syge og slet ikke, når man selv hellere ikke er på toppen! Nu krydser jeg fingre og håber, at vi ikke bliver så syge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.