sund mad. hjælp til opskrifter.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.090 visninger
19 svar
0 synes godt om
12. november 2009

nanaz

ja så er jeg startet på noget der hedder "små skridt" fordi jeg gerne vil tabe mig.. er ikk lige den bedste i køknet med kan da sagtens lave mad.. så ville bare hører nogle lå inde med nogle gode sunde opskrifter.. ?? havde tænkt på at lave sådan en uge plan over hva vi sku ha til aftensmad hele ugen så der var mere styr på det.. er det en god ide?? nogen der gør det??

Knus her fra..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

tb

nanaz skriver:

ja så er jeg startet på noget der hedder "små skridt" fordi jeg gerne vil tabe mig.. er ikk lige den bedste i køknet med kan da sagtens lave mad.. så ville bare hører nogle lå inde med nogle gode sunde opskrifter.. ?? havde tænkt på at lave sådan en uge plan over hva vi sku ha til aftensmad hele ugen så der var mere styr på det.. er det en god ide?? nogen der gør det??

Knus her fra..

god idé med en ugeplan, søde... på den måde kan man os spare mange penge på indkøb, hvis man handler stort ind 1 gang om ugen  der er en side der hedder "fedtfattig.dk" den er god.. men ellers er der jo os "alletiders kogebog". hvis opskriften virker for fed kan man altid prøve at bytte nole af ingredienserne ud..

knus

Anmeld

16. november 2009

nanaz

hej søde..tak for det.. vil lige prøve a kigge på den side ja tænkte jeg også på.. så man får brugt de ting man køber.. starter også med en par veninder, med a komme ud at gå.. og det små skridt er ikk disideret slankekur men hvor man laver små ting om i hverdagen.. håber det giver gevinst.. gik 4 km igår spiser mere fugt og grønt og drikker mere vand.. og hvor er det dejligt a komme ud a røre sig..

Anmeld

16. november 2009

tb

nanaz skriver:

hej søde..tak for det.. vil lige prøve a kigge på den side ja tænkte jeg også på.. så man får brugt de ting man køber.. starter også med en par veninder, med a komme ud at gå.. og det små skridt er ikk disideret slankekur men hvor man laver små ting om i hverdagen.. håber det giver gevinst.. gik 4 km igår spiser mere fugt og grønt og drikker mere vand.. og hvor er det dejligt a komme ud a røre sig..

det er os godt at starte med små skridt... så er det til at overskue  det var da en god gåtur... ja, det er rigtig lækkert at røre sig.. det er svært at tage sig sammen, men man har det bare så godt bagefter!! glæder mig til at høre hvordan det går

Anmeld

16. november 2009

quity

Jeg har selv prøvet en hel del for at tabe mig, her kan nævnes pulver kure, hvidkålskuren, de danske vægtkonsulenter og gået til diætist. Det har været diætisten der har haft den bedste effekt. Både hvad vægten angår og råd/fif og rådgivning angår.

Her fik jeg at vide at man for det meste kan spise hvad man har lyst til. Det kommer an på mængden og tilberedningen og fedtindholdet.

Laver du frikadeller eller lignende så steg i ovnen så fedtet render væk. Steg på fedt fri pander og tilsæt mange grøntsager.

Laver man for meget om på sine vaner, så tror jeg på at man hurtigere vil køre surt i det.

Jeg har kostplanen fra min diætist, kan skrive den til dig hvis du ønsker det. Du skal bare give besked...

Anmeld

16. november 2009

tb

quity skriver:

Jeg har selv prøvet en hel del for at tabe mig, her kan nævnes pulver kure, hvidkålskuren, de danske vægtkonsulenter og gået til diætist. Det har været diætisten der har haft den bedste effekt. Både hvad vægten angår og råd/fif og rådgivning angår.

Her fik jeg at vide at man for det meste kan spise hvad man har lyst til. Det kommer an på mængden og tilberedningen og fedtindholdet.

Laver du frikadeller eller lignende så steg i ovnen så fedtet render væk. Steg på fedt fri pander og tilsæt mange grøntsager.

Laver man for meget om på sine vaner, så tror jeg på at man hurtigere vil køre surt i det.

Jeg har kostplanen fra min diætist, kan skrive den til dig hvis du ønsker det. Du skal bare give besked...

kan ikke blive mere enig i det du skriver  vi ejer ikke en frituregryde herhjemme.. alt bliver lavet i ovnen.. os hjemmelavede pommes (både med skræl) og frikadeller.. steger næsten aldrig noget i fedtstof.. og hvis vi gør, så er det bare en lille smule olie.. tror os på at en kostomlægning er 100 gange mere effektivt en en decideret slankekur.. og man kan sagtens blive mæt og tabe sig  især ved hjælp af masser af gode grøntsager..

Anmeld

16. november 2009

Vidunderligeunger

hvis man steger i kokosfedt sker der kun det at maden smager stegt - men det er ganske sundt og unden omega 3 og 6 fedtsyrer som mange fejlagtigt tror er sundt at stege. det koster dog 80 kroner for en bøtte - men man bruger overhovedet heller ikk lige så meget som margarine ( gud forbyde det)

Anmeld

16. november 2009

Lullaby

hvis man steger i kokosfedt sker der kun det at maden smager stegt - men det er ganske sundt og unden omega 3 og 6 fedtsyrer som mange fejlagtigt tror er sundt at stege. det koster dog 80 kroner for en bøtte - men man bruger overhovedet heller ikk lige så meget som margarine ( gud forbyde det)

Der tager du desværre fejl. Det indeholder lige så meget mættet fedt som smør

http://www.altomkost.dk/Services/Nyhedsrum/Nyheder /2008/hold_igen_med_kokosfedt.htm

Anmeld

16. november 2009

Jordbærpigen

MorpåSjælland skriver:

Der tager du desværre fejl. Det indeholder lige så meget mættet fedt som smør

http://www.altomkost.dk/Services/Nyhedsrum/Nyheder /2008/hold_igen_med_kokosfedt.htm

Det bedste er at stege i olivenolie eller avocadoolie, da disse indeholder mest af det sunde fedt..

Anmeld

16. november 2009

Jordbærpigen

nanaz skriver:

Knus her fra..

Prøv at gå ind på www.dr.dk/skrump og se de madplaner deltagerne fra By på skrump fik - måske du kan finde inspiration dér?

Og ja, jeg laver altid madplan til et par dage ad gangen for på den måde at slippe for unødige fristelser og spare lidt penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.