Fortvivlet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2009

Jannie Thorup

Anna-jonas skriver:

Hold en pause..........................malk ud, hvis det fungere og ikke gør ondt. Det vil nok gøre jer begge godt, tror du ikke??

Kan du prøve at beskrive smerten?? Hvornår den opstår, hvordan bøllespiren sutter....................er han utålmodig?? Er det under hele amningen, eller kun i starten?? Er der sår på brystet??

Mette (ammende mor med 3 unger)

Det har jeg gjort idag - malket ud. Men jeg kan ikke malke så meget ud, så hun får lidt færdigblandet nan hveranden gang. Er det slemt?       Det er stadig hårdt og gør meget ondt når jeg bruger brystpumpen, men det er til at holde ud i modsætning til amning.

Smerten er konstant og er der altså både, før under og efter amning. Det er svært at beskrive hvordan det føles synes. Det både brænder, svier, stikker, jager og mere til. Det er ikke værst på noget tidspunkt, men hele tiden uudholdeligt.

Både sp og sygeplejerske har tjekket hvordan hun tager fat når hun sutter og det er helt rigtigt, så det er ikke det. Det er dog kraft i pigebarnet. Hun er ikke utålmædig uner amningen, der kører det bare(bortset fra smerten) kun forinden hvis jeg ikke lige er hurtig nok.  Ja der er sår på brystet, både på selve brystvorten og rundt om. Og der er små blodudtrædninger, det ligner bittesmåvabler bare med blod istedet for væske. Og der er blod i indlægget. Min ene brystvorte er lidt lilla agtig.

Puha, det virker sgu helt voldsomt når jeg får det skrevet ned.

Jeg har helt ondt i maven over at hun snart vågner og skal spise. Det e jo frygteligt at man som mor har det sådan. Og det giver mig dårlig samvittighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

anna-jonas

Jannie Thorup skriver:

Det har jeg gjort idag - malket ud. Men jeg kan ikke malke så meget ud, så hun får lidt færdigblandet nan hveranden gang. Er det slemt?       Det er stadig hårdt og gør meget ondt når jeg bruger brystpumpen, men det er til at holde ud i modsætning til amning.

Smerten er konstant og er der altså både, før under og efter amning. Det er svært at beskrive hvordan det føles synes. Det både brænder, svier, stikker, jager og mere til. Det er ikke værst på noget tidspunkt, men hele tiden uudholdeligt.

Både sp og sygeplejerske har tjekket hvordan hun tager fat når hun sutter og det er helt rigtigt, så det er ikke det. Det er dog kraft i pigebarnet. Hun er ikke utålmædig uner amningen, der kører det bare(bortset fra smerten) kun forinden hvis jeg ikke lige er hurtig nok.  Ja der er sår på brystet, både på selve brystvorten og rundt om. Og der er små blodudtrædninger, det ligner bittesmåvabler bare med blod istedet for væske. Og der er blod i indlægget. Min ene brystvorte er lidt lilla agtig.

Puha, det virker sgu helt voldsomt når jeg får det skrevet ned.

Jeg har helt ondt i maven over at hun snart vågner og skal spise. Det e jo frygteligt at man som mor har det sådan. Og det giver mig dårlig samvittighed.

Det lyder voldsomt....................og jeg synes du skal tage en beslutning snart.................om hvorvidt du vil udsætte dig selv for alle de smerter.

Det lyder som om at din lille pige (fik vist skrevet dreng i forrige indlæg..............sorry), sutter meget kraftigt.....................og nærmest har lavet sugemærker på brystet...............og sammen med sårene, må det gøre pænt ondt. Når jeg ser dit billede, ser du meget lys ud.................sådan med lys hud...............og lidt rødligt skær i håret..................er det korrekt. For det er desværre sådan, at lyse piger, har en sartere hud i.f.m amning (og meget andet).

Alle børn sutter forskelligt.......................jeg er jo på mit tredje af slagsen. Og fordi du ikke kan amme din lille pige, betyder det ikke at det er umuligt at amme det næste barn. Min gode veninde Louise, som jeg nu har været så heldig at komme i mødregruppe med for anden gang......................havde nogle problemer der minder om dine, ved hendes første barn. Hun sad virkelig og græd, når hun ammede. Og jeg har da aldrig set mere mishandlede bryster. Men nu, ved det andet barn, har der slet ikke været nogle problemer. Han sutter meget anderledes, og hun har nu fuldammet ham i over 6 mdr. uden sår eller smerte. Så det kan lade sig gøre........................bare ikke med alle børn.

Som jeg har skrevet til dig før.....................så sidder moderskabet ikke i brysterne.

Mange søde hilsner Mette og lille Ida.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.