Åhhhhh.............Søde Tina. De svigt, de svigt..........de store ar de har givet på sjælen, slipper vi nok aldrig af med............os blomsterbørn. Men jeg kan betro dig, at alt bliver mildere jo ældre man selv bliver.............man får ligesom sat alt ind i de skabe, hvor de høre hjemme.
Her i vores familie, er det jo min mor der har haft misbrugsproblemer..............og adskillige selvmordsforsøg med indlæggelser på psyk. til følge. Hun har været en absolut rædselsfuld mor, der har svigtet så mange gange.
Nu er hun så blevet mormor, og har fået lidt mere styr på sit liv. Og jeg vil sige, at hun er en super god mormor, der virkelig kærer sig om mine børn. Hun har stadig perioder, hvor hun har "migræne"...............og der ved hun, at jeg ikke ønsker at have kontakt til hende. Det er MIG der bestemmer, hvad jeg vil være med til, og hvad jeg vil byde mine børn. Så jeg kan godt virke hård, når jeg f.eks sender hende hjem fra en af børnenes fødselsdag............fordi hun er påvirket. Jeg kalder en ko for en ko..........og en spade for en spade, og konfrontere hende altid med hvad jeg oplever.......hvis hun er påvirket. Og jeg afviser hende...........;-) Hun kender efterhånden reglerne...........ingen røg og ingen beruselse, når mine børn er i nærheden. Heldigvis er det længe siden, jeg har måttet sige til hende, at hun ikke må se børnene.
Tina............skriv et brev til din far. Fortæl ham, at du tænker på ham, og at det gør dig ondt at han ikke har set Liva. Hun er jo det allerstørste i dit liv, og det har du ikke delt med ham..............og det gør på en eller anden måde ondt. Men, Tina............tro ikke på mirakler...........det kan være at han slet ikke er interesseret i Liva. Måske har han nok at gøre, med at holde sig selv oppe..........og har derfor ikke rum og ressourcer til at tage Liva ind, og elske hende, som hun fortjener.
Men, lad et ord falde............så han ved du er interesseret, og lad det næste skridt være op til ham.
Mange knus Mette
Anmeld