Jeg har simpelthen ingen ide om hvor jeg skal smide den her ind. Så i må rykke den hvis den passer bedre et andet sted.
Dette ender nok med at blive en lang smørre, men jeg håber nogle vil læse det og kommentere det alligevel.
Det handler om min far, Livas morfar.
Han har altid drukket, hele mit liv og før det og jeg tror aldrig han stopper igen.
Det har bragt mig ekstremt mange skuffelser gennem livet... for at nævne et par enkelte tilfælde.
1. jeg står med weekendtasken klar til at komme på overnatning hos min far, men han henter mig aldrig
2. Han kom ikke i kirken til min konfirmation som han havde lovet
3. Da min veninde og jeg i 8. kl. skulle en uge til London dukkede han stangrende stiv op på stationen for at sige farvel.
Det var bare et par enkelte eksempler. Der har været utallige andre.
Min far havde min lillesøster boende og i den tid kom jeg ofte på besøg. Men da hun så døde i januar 2006 var der ikke den store lyst til at komme derud længere. Dog besøgte jeg ham et par gange i løbet af det næste 1-1 1/2 år.
I april 2007 sendte jeg ham et fødselsdagskort hvor jeg skrev tillykke med fødselsdagen til ham og fortalte ham at han skulle være morfar.
Til min fødselsdag en uge senere ringede han så til mig for at ønske mig tillykke med fødselsdagen. Det lød sådan her "Hej tillykke med fødselsdagen... og det der andet der".....
En måneds tid efter besøgte jeg ham og han kommenterede kun ganske kort min voksende mave.
Dog var han meget opsat på at jeg fik min søsters konfirmationskjole så den kunne blive syet om til dåbskjole, det skete dog aldrig, samtidig sagde han at han ikke kom til dåben..... jeg havde nu heller ikke tænkt mig at invitere ham.
I august 2007 føder jeg så, jeg ligger 2 uger på neonatal. Jeg kontakter ikke min far for jeg vil ikke have han dukker op på sygehuset da jeg ved han vil være fuld.
Så et par uger efter vi er kommet hjem sender jeg ham et brev hvor jeg fortæller at han er blevet morfar, lidt om forløbet, at det var endt i kejsersnit og to uger på neo og efterfølgende er vi kommet hjem med et kolikbarn. Jeg sender et par billeder med af min datter.
Om aftenen kl. 22.45, hvor han har modtaget brevet om dagen, ringer han så til mig. Jeg tager den ikke fordi jeg er overbevist om at han på det her tidspunkt af dagen er godt vissen. Han indtaler en besked om at han har fået mit brev, at han er ked af at høre at det var gået som det gjorde.
Siden har jeg ikke hørt fra ham og jeg har ikke kontaktet ham.
Mine tanker er tit hos ham. Jeg er meget forvirret omkring det. Jeg har egentlig cuttet kontakten til hele min fars familie og har ikke behov for at have noget med dem at gøre. Men samtidig vil jeg gerne have at min far møder sit barnebarn. På den anden side vil han jo sikkert bare være fuld og sidde og storryge imens, og det skal Liva ikke udsættes for. Jeg vil også gøre alt i verden for at han aldrig kommer til at skuffe Liva som han har skuffet mig, og den nemmeste måde at gøre det er jo nok slet ikke at have kontakt med ham.
Er der mon nogen der forstår noget af alt det her ævl?
Jeg vil egentlig gerne kontakte ham men så alligevel ikke.
En anden ting er at jeg er bange for at han når at dø uden at få set Liva. Har ellers altid sagt at hvis han røg på sygehuset og var ved at dø ville jeg tage derud med Liva.... men altså ... ik!?
Noget helt andet er at min mand er 100% imod det. Han vil nægte at lade Liva møde min far... Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg synes jeg har ret til at tage Liva med.... det er jo vores begges barn, så han har jo også noget at skulle have sagt.
Åhh jeg synes det er svært .Jeg kan bare ikke bære flere skuffelser fra hans side.
Grunden til det lige dukker op nu er fordi det lige har været min søsters fødselsdag. Hver gang der er en af de dage, fødselsdag, jul, dødsdag, så tænker jeg ekstra meget på min far og hvordan han kommer igennem dagen.
Håber nogen nåede hele vejen igennem. Kom gerne med jeres kommentarer ønsker at høre hvad i mener... jer der står udenfor det her rod.
Tak!