influenza A simpelthen for meget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

Misjelle

Altså ja medierne pisker en stemning op, men gør de ikke det med alt . Indtil videre synes jeg da ikke de siger at den er farligere end almindelig influenza. Problemet med denne influenza er jo at den spreder sig så meget og så hurtigt. Det betyder at rigtig mange mennesker vil blive ramt af den ifht. hvis det var en "almindelig" influenza. Det betyder jo at flere mennesker vil være i risiko zonen for at blive alvorligt syge og som følge af det dø (Hvis man da er i risikogruppen). Det kan også betyde at rigtig mange mennesker kommer til at ligge syge på samme tid, hvilket kan få store konsekvenser for mange arbejdspladser.

Er ikke bekymret for at jeg ikke skal  klare sådan en influenza, men tænker da hvordan min lille søn på på 9 mdr. kommer igennem den. Ligegyldigt hvilken influenza, så er små børn jo i farezonen. Men svineinfluenzaen bliver bare svær at komme udenom!

Så ja jeg synes ikke man skal blæse det op til noget det ikke er, men synes også man skal være realistisk og se på konsekvenser der følger med en epidemi og hvad man kan gøre for at forebygge den  .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Mira0911

Høre slet ikke på når folk snakker om det... Igår var der et tilfælde på min kæreste's arbejde, som har fået det...

Han fik afvide, han skulle gå hjem i seng, ikke være sammen med andre, og måtte først møde på arbejde igen, når han havde haft en hel dag, uden feber..

Anmeld

11. november 2009

qp

Jeg synes da, at jeg netop bliver oplyst om hvordan jeg skal forholde mig og hvilke symptomer jeg skal være opmærksom på via medierne... Og det er jeg glad for. Som en anden også skriver er dette en influenza der spreder sig hurtigt og derfor er det da vigtigt, at befolkningen bliver informeret om det og ved hvordan de skal forholde sig hvis de oplever symptomer på det.

Hvis jeg oplevede, at stå i kø et sted ville jeg nok også gå 3 skridt tilbage - dog uden nogen bemærkning. I andre lande render de rundt med masker på... sååååeh jeg synes ikke vi er så hysteriske i Dk.

Anmeld

11. november 2009

Honningblomst

qp skriver:

Jeg synes da, at jeg netop bliver oplyst om hvordan jeg skal forholde mig og hvilke symptomer jeg skal være opmærksom på via medierne... Og det er jeg glad for. Som en anden også skriver er dette en influenza der spreder sig hurtigt og derfor er det da vigtigt, at befolkningen bliver informeret om det og ved hvordan de skal forholde sig hvis de oplever symptomer på det.

Hvis jeg oplevede, at stå i kø et sted ville jeg nok også gå 3 skridt tilbage - dog uden nogen bemærkning. I andre lande render de rundt med masker på... sååååeh jeg synes ikke vi er så hysteriske i Dk.

Anmeld

11. november 2009

qp

qp skriver:

Hvis jeg oplevede, at stå i kø et sted hvor der stod en og hostede ville jeg nok også gå 3 skridt tilbage - dog uden nogen bemærkning. I andre lande render de rundt med masker på... sååååeh jeg synes ikke vi er så hysteriske i Dk.

glemte lige noget tekst og citerer derfor mig selv - den glemte tekst er med fed

Anmeld

11. november 2009

Lillefe

qp skriver:

glemte lige noget tekst og citerer derfor mig selv - den glemte tekst er med fed

Ja men det ville du måske.. men folk er blevet meget værre med det efter den influenza er kommet ud.. Jeg føler mig sku i vejen hele tiden.. det bliver jeg skide irriteret over da jeg ikke fejler noget men bare har hoste.. jeg ligner ikke ligefrem en som er syg...

Anmeld

11. november 2009

qp

Perl skriver:

Ja men det ville du måske.. men folk er blevet meget værre med det efter den influenza er kommet ud.. Jeg føler mig sku i vejen hele tiden.. det bliver jeg skide irriteret over da jeg ikke fejler noget men bare har hoste.. jeg ligner ikke ligefrem en som er syg...

Det kan godt være - men det ændrer ikke min holdning ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.