Altså ja medierne pisker en stemning op, men gør de ikke det med alt
. Indtil videre synes jeg da ikke de siger at den er farligere end almindelig influenza. Problemet med denne influenza er jo at den spreder sig så meget og så hurtigt. Det betyder at rigtig mange mennesker vil blive ramt af den ifht. hvis det var en "almindelig" influenza. Det betyder jo at flere mennesker vil være i risiko zonen for at blive alvorligt syge og som følge af det dø (Hvis man da er i risikogruppen). Det kan også betyde at rigtig mange mennesker kommer til at ligge syge på samme tid, hvilket kan få store konsekvenser for mange arbejdspladser.
Er ikke bekymret for at jeg ikke skal klare sådan en influenza, men tænker da hvordan min lille søn på på 9 mdr. kommer igennem den. Ligegyldigt hvilken influenza, så er små børn jo i farezonen. Men svineinfluenzaen bliver bare svær at komme udenom!
Så ja jeg synes ikke man skal blæse det op til noget det ikke er, men synes også man skal være realistisk og se på konsekvenser der følger med en epidemi og hvad man kan gøre for at forebygge den
.

Anmeld