Hørte i hjertelyd ved første jordemoderbesøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

CAndersen

Hej

Jeg hørte hjertelyd ved første jordemoder samtale, men inden jeg gjorde det fortalte hun at jeg ikke skulle blive nervøs hvis hun ikke fandt den. Det kommer an på hvordan baby ligger om man kan høre det.

Det var en fantastisk oplevelse og lidt underligt at tænke på, at der var liv inde i maven. Tror først det gik virkelig op for os, at jeg var gravid, da vi hørte hjertet slå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

frk andreasen

ja det gjorde jeg.

her 2 gang jeg er gravid.

jeg var 16 uger henner ved 1 besøg. det er simpelthen den bedste lyd sys jeg. at høre sit barns hjerte slå

tanja 21+3

Anmeld

11. november 2009

DianaMalou

jeg fik ik hørt hjertelyd pga at jeg havde næsten lige været til NF-scanning og så mente hun at det var lidt tidligt at kunne høre noget som helst .. så vi sad bare og snakkede i stedet om alt muligt ..

Anmeld

11. november 2009

M.O.A.R.

Ansemusen skriver:

Eller hørte jordemoren det? Jeg skal til jordemoder for første gang på torsdag og håber sådan at høre det lille  slå! Men vil ikke sætte næsen op efter det, hvis det er sjældent de kan høre det i 15. uge allerede..

Så kom frit frem tøser  Hvordan var jeres oplevelse af det første besøg i det hele taget og hvad foregår der?

vi hørte også hjertelyd ved første jm besøg, hun fandt den med det samme  og hvor var det dog fantastisk at høre

Malene 17+1

Anmeld

11. november 2009

N&J

ja det fik jeg ikke lov til, hun mente at det ville være for svært, så det ville hun ikke, men jeg var jo til terminsskanning i uge 7 eller 8 og der kunne jeg jo se det slå derudad, og det var mere fantastisk for mig..

Anmeld

11. november 2009

missKat

i de papirer jeg fik fra Skejby (dermed også JM huset) står der at man ikke hører det før efter uge 20 hos JM..

Jeg spurgte da jeg var 17+ men hun ville ikke, da hun jo ikke vil gøre mig nervøs.

Jeg hørte den til gengæld til NF og det var en sej lille fiskekutter, der drønede afsted 

så tror det er meget individuelt.

hun mærkede på livmoren og hvordan den lå og størrelsen. Ellers snakkede vi "bare". Hvordan det gik osv. Ved mig snakkede vi meget  problemer og fødsel, da jeg er rygpatient og hun var bekymret, så måske vores besøg blev lidt atypisk.

Men fedt var det og vores JM er bare helt vild sød, afslappet og imødekommende, så vi kunne ikke ønske noget bedre.

Anmeld

11. november 2009

luckas-mor

jeg hørte det for første gang sidste onsdag hos lægen til mit 2 lægetjek

han ville lytte første gang men fortalte ham så a jeg havde en bagoverbøjet livmoder, og så ville han ikke da han sagde at der så var stor chance for han ikke kunne høre det.

men hvis du får det a høre, ska jeg sige a det er den dejligste lyd du nogensinde har hørt

kram natascha

Anmeld

11. november 2009

Ansemusen

Tak for alle jeres svar  Det ser jo ud til at de fleste har hørt hjemelyd første gang. Jeg har dog selv bagoverbøjet livmoder, men det nævner jeg ikke før efter, hvis nu hun ikke kan høre det. Vil ikke sige noget som kan få hende til at sige at hun ikke vil lytte.Så er det imorgen! Glæder mig rigtig meget til at kunne stille alle mine dumme spørgsmål *griner*

Anmeld

11. november 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg har, ved begge graviditeter, hørt hjertelyd første gang jeg var til jordemoder... og alle de andre gange også, for den sags skyld

Anmeld

11. november 2009

Mor til L&S

Hej

Jeg hørte ikke hjertelyd ved 1 jordemor besøg. Den blev kun brugt på at snakke! I brevet som jeg fik fra jordemor inden besøget skrev hun også at jeg først ville høre hjertelyd ved 2 jordemorbesøg... Øv øv!! Var til jordemor for 1 gang for ca 1 mdr ca og skal først afsted igen i januar.

Heldigvis skal jeg til 2 lægebesøg i dec hvor jeg vil høre det

Rollo 20+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.